|
Мета: Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН
про права дитини, сприяти залученню підлітків до поширення
інформації стосовно Конвенції. Формувати у них навички вико-
ристання теоретичних знань в різноманітних життєвих ситуаціях.
Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Обладнання:Конвенція ООН про права дитини, проекти статей, скоч,
пам’ятка для підлітків.
Хід заняття
1.Вступна бесіда
У свій час знаменитий юрист Стародавнього Риму Ульпіан, висловив чудову думку: «Знання права заслуговує найбільшої уваги.» Всі ми є громадянами незалежної, демократичної правової держави – України. Якщо ви виховуєте в собі до права з ти, щоб його вимоги стали для вас переконанням, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою, вам гарантовано комфортну позицію в суспільстві.
Народ нашої країни прагне до того, щоб Україна потрапила до групи високорозвинених держав. Теперішнє покоління обрало шлях незалежності та демократії. І тому надзвичайно важливим є здобуття всіма нашими громадянами глибоких правових знань, осягнення високого рівня правової культури, законів, а також уміння застосувати свої знання законодавства при вирішенні певних життєвих ситуацій. Підростаюче покоління не повинно стояти осторонь зазначених процесів, оскільки молодь – це сила, яка в змозі забезпечити гідне майбутнє держави.
Прислухаємося до поради Смайсла: «Щоб зробити із людей хороших громадян, їм треба дати можливість проявити свої права і виконувати свої права громадян.»
2.Гра – розминка «Турнір правознавців»
- Що ти знаєш про права дитини?
- Які нормативні акти закріплюють права дитини в Україні?
- Об’єднані і систематизовані за певними сферами норми прав?
(Кодекс)
-З якого віку особа вважається повнолітньою?
(З 18 років)
(З 16 років, а з 14 враховується суспільна Небезпека цих злочинів)
(З 14 років)
(Шлюб)
(18, 17 років)
(Так)
(Так)
(Конвенція ООН про права дитини)
3. Інформаційне повідомлення
Конвенція ООН про права дитини є одним із найголовніших в історії прийняття договором про права людини, її відразу ж підписала 61 країна, що вже було безпрецедентним випадком прийняття договорів у рамках Організації Об’єднаних Націй. Зараз Конвенція ратифікована всіма країнами, крім двох (США, та Сомалі). Зокрема в Україні Конвенцію ООН про права дитини було ратифіковано у 1991 році. Сьогодні становище дітей майже в кожній країні може поліпшитись, якщо уряди цих держав виконуватимуть свій обов’язок захищати дітей і стежити за тим, щоб їхні права повністю здійснювалися.
(Демонструється Конвенція і звертається увага до структури)
4. Вправа «Права дитини в малюнках»
Для того, щоб ви краще орієнтувалися в правах дитини, спробуємо прострілювати статті Конвенції.
Кожен учасник отримав домашнє завдання: зобразити схематично або у вигляді малюнків 2 статті Конвенції і по черзі презентувати свої проекти.
5. Інформаційне повідомлення.
Сьогодні Україна на шляху побудови правової держави, в якій пріоритет права буде першочерговим. Тому ваше завдання сьогодні виховати в собі повагу до прав, повсякденне додержання юридичних норм, що забезпечить вам комфортне місце в суспільстві. Відповідно до вимог правових норм поведінка людини правомірна чи неправомірна.
Люди у своєму житті в основному діють відповідно до норм закону. Поведінку, що відповідає нормам права, називають правомірною, а коли людина порушує існуючі правові норми – протиправною. Протиправна поведінка може бути визнана правопорушенням і призвести до відповідальності. Відповідальність може бути моральною, дисциплінарною, матеріальною, цивільною, адміністративною, кримінальною.
6. Вправа «Твоя відповідальність»
Пропонується розглянути декілька ситуацій і визначити, яку відповідальність нестимуть порушники.
Це, безумовно, злочин. Який? Адміністративний чи кримінальний?
(Кримінальний)
(Це один із найтяжчих злочинів. Карається тривалим
позбавленням волі.)
(Кримінальний. Карається позбавленням волі)
(Ніяке. Він діяв в межах необхідної самооборони)
(Відповідальність він не несе, оскільки ще не досяг віку, з якого починається кримінальна відповідальність. Витрати на лікування та оплату інвалідності нестимуть спочатку батьки, а згодом, після досягнення 18 – річного віку, і сам бешкетник все життя виплачуватиме потерпілому певні кошти)
(Це адміністративний злочин. Карається штрафом)
7.Підсумки «Кишеньковий порадник підлітка»
І на завершення роботи складемо пам’ятку для підлітків «Як не стати жертвою злочину»
Як не стати жертвою злочину
Пам’ятка для підлітків