Правовий калейдоскоп ."Ти і твої права "

Про матеріал
Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН про права дитини, сприяти залученню підлітків до поширення інформації стосовно Конвенції. Формувати у них навички вико- ристання теоретичних знань в різноманітних життєвих ситуаціях. Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Мета: Ознайомити учнів з основними положеннями Конвенції ООН

         про права дитини, сприяти залученню підлітків до поширення

              інформації стосовно Конвенції. Формувати у них навички вико-

              ристання теоретичних знань в різноманітних життєвих ситуаціях.

               Виховувати почуття відповідальності за свої вчинки.

Обладнання:Конвенція ООН про права дитини, проекти статей, скоч,

памятка для підлітків.

Хід заняття

1.Вступна бесіда

     У свій час знаменитий юрист Стародавнього Риму Ульпіан, висловив чудову думку: «Знання права заслуговує найбільшої уваги.» Всі ми є громадянами незалежної, демократичної правової держави – України. Якщо ви виховуєте в собі до права з ти, щоб його вимоги стали для вас переконанням, а повсякденне додержання юридичних норм – звичкою, вам гарантовано комфортну позицію в суспільстві.

      Народ нашої країни прагне до того, щоб Україна потрапила до групи високорозвинених держав. Теперішнє покоління обрало шлях незалежності та демократії. І тому надзвичайно важливим є здобуття всіма нашими громадянами глибоких правових знань, осягнення високого рівня правової культури, законів, а також уміння застосувати свої знання законодавства при вирішенні певних життєвих ситуацій. Підростаюче покоління не повинно стояти осторонь зазначених процесів, оскільки молодь – це сила, яка в змозі забезпечити гідне майбутнє держави.

         Прислухаємося до поради Смайсла: «Щоб зробити із людей хороших громадян, їм треба дати можливість проявити свої права і виконувати свої права громадян.»

2.Гра – розминка «Турнір правознавців»

- Що ти знаєш про права дитини?

- Які нормативні акти закріплюють права дитини в Україні?

 

- Об’єднані і систематизовані за певними сферами норми прав?

                                                                                 (Кодекс)

 

-З якого віку особа вважається повнолітньою?

 

                                                                     (З 18 років)

  •  З якого віку настає кримінальна відповідальність взагалі і за деякі злочини зокрема?

                                                                

 

 (З 16 років, а з 14 враховується суспільна   Небезпека цих злочинів)

 

  • З якого віку допускається прийняття на роботу підлітків?

                                                                  (З 14 років)

  • Добровільний союз жінки і чоловіка з метою створення сім’ї?

                                                                          (Шлюб)

  • Шлюбний вік в Україні?

                                                                    (18, 17 років)

  • Чи мають батьки рівні права та обов’язки до своїх дітей, їх виховання?

                                                                           (Так)

  • Чи взаємні обов’язки батьків та дітей?

                                                                   (Так)

  • Що являється головним міжнародним документом щодо захисту дітей?

                                                                          (Конвенція ООН про права дитини)

3. Інформаційне повідомлення     

          Конвенція ООН про права дитини є одним із найголовніших в історії прийняття договором про права людини, її відразу ж підписала 61 країна, що вже було безпрецедентним випадком прийняття договорів у рамках Організації Об’єднаних Націй. Зараз Конвенція ратифікована всіма країнами, крім двох (США, та Сомалі). Зокрема в Україні Конвенцію ООН про права дитини було ратифіковано у 1991 році. Сьогодні становище дітей майже в кожній країні може поліпшитись, якщо уряди цих держав виконуватимуть свій обов’язок захищати дітей і стежити за тим,  щоб їхні права повністю здійснювалися.

                (Демонструється Конвенція і звертається увага до структури)   

4. Вправа «Права дитини в малюнках»

          Для того, щоб ви краще орієнтувалися в правах дитини, спробуємо прострілювати статті Конвенції.

 Кожен учасник отримав домашнє завдання: зобразити схематично або у вигляді малюнків 2 статті Конвенції і по черзі презентувати свої проекти.

5. Інформаційне повідомлення. 

         Сьогодні Україна на шляху побудови правової держави, в якій пріоритет права буде першочерговим. Тому ваше завдання сьогодні виховати в собі повагу до прав, повсякденне додержання юридичних норм, що забезпечить вам комфортне місце в суспільстві. Відповідно до вимог правових норм поведінка людини правомірна чи неправомірна.

          Люди у своєму житті в основному діють відповідно до норм закону. Поведінку, що відповідає нормам права, називають правомірною, а коли людина порушує існуючі правові норми – протиправною. Протиправна поведінка може бути визнана правопорушенням і призвести до відповідальності. Відповідальність може бути моральною, дисциплінарною, матеріальною, цивільною, адміністративною, кримінальною.

6. Вправа «Твоя відповідальність»   

          Пропонується розглянути декілька ситуацій і визначити, яку відповідальність нестимуть порушники.

  1. Двоє неповнолітніх проникли в чужий гараж і викрали автомобіль. 

Це, безумовно, злочин. Який? Адміністративний чи кримінальний?

                                              (Кримінальний)

  1. Учень 10-го класу займався продажом наркотичних речовин. Чи є це злочин і якщо це так, то як карається?

 (Це один із найтяжчих злочинів. Карається тривалим

позбавленням волі.)

 

  1. Неповнолітній відбирає у дітей гроші. Який це злочин?

        (Кримінальний. Карається позбавленням волі)

  1. Група хуліганів напала на учня. Обороняючись він вибив око нападнику. Яке покарання чекає на учня?

(Ніяке. Він діяв в межах необхідної самооборони)

  1. Дванадцятирічний хлопчик стріляв з рогатки у птахів біля дитячого майданчика і ненавмисно влучив в око своєму ровесникові. Чи несе він відповідальність? Якщо ні, то хто?

(Відповідальність він не несе, оскільки ще не досяг віку, з якого починається кримінальна відповідальність. Витрати на лікування та оплату інвалідності нестимуть спочатку батьки, а згодом, після досягнення 18 – річного віку, і сам бешкетник все життя виплачуватиме потерпілому певні кошти)

  1. Група учнів зрубала в дендропарку ялинку. Як кваліфікується такий вчинок?

(Це адміністративний злочин. Карається штрафом)

7.Підсумки «Кишеньковий порадник підлітка»    

І на завершення роботи складемо пам’ятку для підлітків «Як не стати жертвою злочину»

Як не стати жертвою злочину

Пам’ятка для підлітків

 

 

  1. Не давайте незнайомцям інформацію про себе.
  2. Не відчиняйте двері незнайомим людям.
  3. Не ходіть поодинці в темний період доби.
  4. Плануйте свій маршрут людними і освітленими місцями.
  5. Уникайте парків, скверів, подвір’я, підозрілих місць, галасливих компаній.
  6. Не носіть прикрас, цінних речей.
  7. Не заходьте в під’їзд, ліфт разом з незнайомцями.
  8. Не сідайте в незнайому машину.
  9. Завжди повідомляйте батькам, де ви знаходитесь.

 

docx
Додано
2 квітня 2020
Переглядів
715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку