предметний тиждень «Цікава інформатика»

Про матеріал
Головне значення предметних тижнів полягає в тому, що вони допомагають посилити інтерес учнів до певного предмета, виявити і розвинути їхні здібності. Різноманітні заходи, які проводяться в рамках предметного тижня, дають змогу кожному учневі пізнати свої можливості, допомагати стверджуватися у власних очах і серед однолітків.
Перегляд файлу

УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ

ДЕПАРТАМЕНТУ ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ

ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(Київської міської державної адміністрації)

НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ ПТО у м. Києві

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ, ПОЛІГРАФІЇ ТА ДИЗАЙНУ М. КИЄВА»

 

 

 

 

 

 

 

 

«Цікава інформатика»

(предметний тиждень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Київ - 2017


Методичний посібник рекомендовано викладачам інформатики, інформаційних технологій та класним керівникам для проведення виховних годин.

 

Сєрович Наталія Леонідівна — викладач комп’ютерних технологій, спеціаліст першої категорії. Педагогічний стаж 16 років.

Працює в Державному навчальному закладі «Центр професійної освіти інформаційних технологій поліграфії та дизайну м. Києва» з 1998 року.

В 2005 р. закінчила Національний технічний університет України Видавничо-поліграфічний інститут (КПІ). Інженер-технолог видавничо-поліграфічної справи.

Сєрович Н. Л. володіє сучасними інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує у професійному середовищі, застосовує нестандартні форми проведення уроків.

 

Зуб Тетяна Анатоліївна — викладач інформатики, кваліфікаційна категорія «спеціаліст». Педагогічний стаж 14 років.

Працює в Державному навчальному закладі «Центр професійної освіти інформаційних технологій поліграфії та дизайну м. Києва» з 2003 року.

В 2015 р. закінчила Педагогічний коледж ім. А. Макаренка. «Професійна освіта. Комп’ютерні технології». На даний час навчається в НУБіБ України за рівнем магістр.

Зуб Т. А. володіє інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовує у професійному середовищі, застосовує нестандартні форми проведення уроків.

 

 

©ДНЗ «ЦПО ІТПД», 2017


ЗМІСТ

ВСТУП

«Тиждень інформатики та інформаційних технологій»

Інформаційна лихоманка

Додаток:

Увага! Увага! Увага! Розпочався тиждень інформатики!

Робота Банка «Вінчестер»

Антивірусна служба району повідомляє: у центрі «Інформаційна лихоманка»!

Акція «Збагачуйся власним розумом»

Завдання до акції «Збагачуйся власним розумом»

Завдання до акції «Збагачуйся власною кмітливістю»

Завдання до акції «Збагачуйся власною грамотністю»

Розгадуємо ребуси:

Завдання до акції «А ще хочеш заробити?»

Тема заходу: «Подорож океаном комп'ютерних знань»

Аукціон «Інформаційний переполох»

Додаткова інформація до аукціону «Інформаційний аукціон»

Випуск стінгазет до тижня інформатики та інформаційних
технологій

Фотографії з конкурсу

Список літератури...............................39

 


ВСТУП

Предметний тиждень — як підвищення мотивації учнів до навчання.

Головне значення предметних тижнів полягає в тому, що вони допомагають посилити інтерес учнів до певного предмета, виявити і розвинути їхні здібності.

Різноманітні заходи, які проводяться в рамках предметного тижня, дають змогу кожному учневі пізнати свої можливості, допомагати стверджуватися у власних очах і серед однолітків.

Предметні тижні — одна із форм активізації навчальної діяльності учнів. Через ігрові форми позакласних заходів учні залучаються до поглибленого вивчення предмета. Такий вид позакласної роботи спрямований на формування пізнавальних інтересів, підвищення загальноосвітнього рівня, розвитку творчої активності учнів. Перевагою предметних тижнів є створення сприятливої творчої атмосфери і привертання уваги дитячого колективу до навчального предмета.

Завдання предметного тижня:

  • залучити всіх учнів для організації та проведення предметного тижня;
  • провести в кожній групі заходи, які сприяють розвитку пізнавальної діяльності учнів;
  • розвивати інтерес учнів до предмета, що вивчається;
  • сприяти підвищенню освітнього рівня;
  • спонукати дітей до самостійності і творчості;
  • підвищити рівень мотивації до вивчення предметів;
  • оцінка впливу предметного тижня на розвиток інтересу учнів до навчальних предметів;
  • допомога вчителя і учням у розкритті творчого потенціалу, організаторських здібностей;
  • створення святкової творчої атмосфери.

Кінцева мета: створення умов для творчого, пізнавально-розважального відпочинку, спрямованого на психологічну реабілітацію, духовне, інтелектуальне, емоційне оздоровлення учнів.

Основний принцип проведення предметного тижня: кожна дитина є активним учасником усіх подій тижня. Вона може спробувати свої сили в різних видах діяльності: вирішувати завдання й приклади, вигадувати, писати, співати, декламувати, майструвати, фантазувати, висувати ідеї, реалізувати їх, малювати, брати участь у театральних постановках, загадувати (придумувати) і розгадувати свої і вже наявні завдання й загадки, виступати з доповідями.

 


«Тиждень інформатики та інформаційних технологій»

Мета: стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів; розвивати пам'ять, логічне мислення, творчі здібності та розуміння місця комп'ютерних та інформаційних технологій у сучасному житті; формувати навички самостійної діяльності та стійкого інтересу до предметів інформатики та інформаційних технологій; виховувати інформаційну культуру учнів, взаємоповагу, почуття відповідальності та любов до інформатики.

Обладнання: картки до завдань, різноманітні додатки, дошка для оголошень, приладдя для журі, виготовлена власноруч грошова одиниця, лотерея, призи.

Учитель: Доброго дня всім! Рада вітати вас на відкритті «Тижня інформатики та інформаційних технологій». Цього тижня ви здійсните гімнастику розуму, кмітливості, сучасності, вміння, винахідливості. Всі ми знаємо, що учні нашого навчального закладу найсильніші, найрозумніші, найсміливіші, найтехнічніші, найгалантніші. І я думаю, що епітетів зі словом най... про них можна сказати ще більше. Знання з інформатики, і не тільки, допоможуть учасникам тижня розв'язати запропоновані завдання.

На вас чекають:

Понеділок 05.12.2016.

  1. Акція «Збагачуйся власним розумом».
  2. Відкриття Банку «Вінчестер».
  3. Випуск інформаційних газет.

Вівторок: 06. 12. 2016.

  1. Акція «Збагачуйся власною кмітливістю».

Середа:07. 12. 2016.

  1. Акція «Збагачуйся власною грамотністю».
  2. Гра «Інформаційна лихоманка».

Четвер: 08. 12. 2016.

  1. Акція «А ще хочеш заробити?».
  2. Клавіатурний турнір.

Пятниця: 09. 12. 2016.

  1. Подорож океаном комп'ютерних знань.
  2. Останній день обміну валюти в Банку «Вінчестер».
  3. Аукціон «Інформаційний переполох.

 

Протягом усього тижня інформатики на території центру працює інформатичний Банк «Вінчестер», якому належить право емісії інформатичної грошової одиниці – «Флешка».

Рада директорів банку (вчитель інформатики та вчитель інформаційних технологій) сплачує учням певні суми в «флешах» за правильні відповіді на запитання вікторин, правильно розгадані кросворди, цікаві інформаційні газети тощо.

Крім того, за кожні отримані 9, 10, 11 балів на уроках інформатики та інформаційних технологій учні теж заробляють «флешки». За 12 балів з цих предметів учням вручаються захисні «антивіруси». Ці захисні «антивіруси» захищають від двійок з інформатики та інформаційних технологій до кінця місяця.

Найбільшу кількість інформатичних грошей мають змогу отримати учасники акцій: «Збагачуйся власним розумом», «Збагачуйся власною кмітливістю», «Збагачуйся власною грамотністю», «Хочеш ще заробити?».

Кожного дня учасникам акцій будуть пропонуватися цікаві завдання з інформатики різного рівня складності, які будуть повідомлені на дошці оголошень. На аркушах із завданнями одразу буде вказуватися ціна правильної відповіді (чим складніше завдання, тим вища ціна), тому спробувати свої сили в розв’язувані завдань, довести свою кмітливість мають змогу учні різного віку. Винагороду одержує лише той учень, який першим подав учителю правильну відповідь. Правильно розв’язане завдання одразу ж замінюється новим.

До кінця тижня кожна група має виготовити свою інформаційну газету.

У четвер буде проводитися «Клавіатурний турнір» - змагання на швидкість набору тексту.

Тож, читайте все на дошці оголошень, як буде щось незрозумілим, звертайтесь.

Отже, ми починаємо. Бажаю удачі всім.


Інформаційна лихоманка

Учні I-II курсів за запропонованими підказками знаходять літери ключового слова, що у свою чергу є паролем для відкриття заздалегідь створеного текстового документа Microsoft Word. Саме в цьому документі можна прочитати останню підказку, що веде до скарбу.

Ключове слово: НАПРЯМ.

Для отримання перших підказок представники від кожної групи запрошуються до кабінету № 29 Інформатики о 09.00 того самого дня коли їх почне лихоманити.

Коли учні дадуть відповідь на запитання:

«Про нього знаємо ми нині:

З ним справу мають в медицині.

Біолог з ним теж справу має,

А комп'ютер від нього страждає.»

То отримають підказку з літерою «М».

1. «М»   Пригадай, коли ти заходиш до Центру, кого ти першого зустрічаєш?

(Картку з літерою «П» було заховано в кімнаті вахтера)

2. «П» Зі спортом там пов’язано абсолютно все, і таке приміщення в нашому центрі є. Бігають і граються в ньому учні. Хочеш знайти літеру – ти туди зайди.

(У підказці йдеться про спортивну залу. Картка з літерою «А» знаходиться у вчителя фізкультури.)

3. «А» Наступну літеру ти отримаєш в особи, яка більшу частину часу перебуває в радіоактивному середовищі.

(Це кабінет інформатики. Картку з літерою «Я» знаходиться в учителя інформатики.)

4.«Я»  Літера знаходиться у храмі ЗНАНЬ, між А. Енштейном і Уінстином Черчілем.

(Картку з літерою «Р» слід шукати у шкафчику між зображеннями Енштейшкільній бібліотеці.)

5. «Р» Хто знає багато про поетів і письменників, навчає гарно і правильно вимовляти слова?

(Картка з літерою «Н» знаходиться у вчителя з української мови та літератури.)

6. «Н» Склади з цих літер слово «НАПРЯМ» і прямуй в інформативний кабінет. Це слово є паролем для відкриття текстового документа. Саме в цьому документі можна прочитати  останню підказку, що веде до скарбу.

(Скарб знаходиться у генерального директора Банку «Вінчестер».)

Вчитель інформатики видає грошову премію 20 «Флешок» для учнів переможців. З цією грошовою премією учні можуть взяти участь в інформатичній лотереї чи в аукціоні.


Додаток:

Наступну літеру ти отримаєш в особи, яка більшу частину часу перебуває в радіоактивному середовищі.

 

Зі спортом там пов’язано абсолютно все, і таке приміщення в нашому центрі є. Бігають і граються в ньому учні. Хочеш знайти літеру – ти туди зайди.

 

Склади з цих літер слово «НАПРЯМ» і прямуй в інформативний кабінет. Це слово є паролем для відкриття текстового документа. Саме в цьому документі можна прочитати  останню підказку, що веде до скарбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хто знає багато про поетів і письменників, навчає гарно і правильно вимовляти слова?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Літера знаходиться у храмі ЗНАНЬ, між . А. Енштейном і Уінстином Черчілем

 

 

 

 

 

 

 

 

Пригадай, коли ти заходиш до Центру, кого ти першого зустрічаєш?


Увага! Увага! Увага!

Розпочався тиждень інформатики!

на вас чекають: з 05.12.16 р. по 09.12.16 р.

 

Понеділок:

  1. Акція «Збагачуйся власним розумом».
  2. Відкриття Банку «Вінчестер».
  3. Випуск інформаційних газет.

Вівторок:

1 .Акція «Збагачуйся власною кмітливістю».

Середа:

  1. Акція «Збагачуйся власною грамотністю».
  2. Гра «Інформаційна лихоманка».

Четвер:

1. Акція «А ще хочеш заробити?».

2. Клавіатурний турнір.

П’ятниця:

  1.   Подорож океаном комп'ютерних знань.
  2. Останній день обміну валюти в Банку «Вінчестер».
  3.   Аукціон «Інформаційний переполох.

 


Робота Банка «Вінчестер»

Протягом усього тижня інформатики на території центру працює інформатичний Банк «Вінчестер», якому належить право емісії інформатичної грошової одиниці – «Флешка».

Рада директорів банку (вчитель інформатики, вчитель інформаційних технологій) сплачує учням певні суми в «флешах» за правильні відповіді на запитання вікторин, правильно розгадані кросворди, цікаві інформаційні газети тощо.

Крім того, за кожні отримані 9, 10, 11 балів на уроках інформатики учні теж заробляють «флешки». За 12 балів з цих предметів дітям вручаються захисні «антивіруси». Ці захисні «антивіруси» захищають від двійок з інформатики до кінця місяця.

Банк «Вінчестер» повідомляє

про введення в обіг грошової одиниці «Флешка»!!!

Протягом тижня інформатики ви зможете стати казково багатими, якщо:

  •    Братимете активну участь у всіх запропонованих конкурсах, змаганнях, вікторинах;
  •    Будете отримувати на уроках інформатики бали «9», «10», «11»;
  •    Станете учасником акцій «Збагачуйся власним розумом», «Збагачуйся власною кмітливістю», «Збагачуйся власною грамотністю», «Хочеш ще заробити?», завдання яких будуть поповнюватися щодня після першого уроку.

Грошову винагороду одержить учасник, який першим правильно розв’яже хоча б одне із запропонованих завдань.

(Відповіді приймаються в кабінеті інформатики у день появи на дошці оголошень чергових завдань).

 

 

 

 

 

 

 


07.12.2016 р.

 

Антивірусна служба району

повідомляє: у центрі

«Інформаційна лихоманка»!

 

Вона охопила всіх учнів з І по ІІ курс.

У середу скарб, захований на території центру, будуть шукати учні І-ІІ курсів.

Щоб отримати скарб, потрібно відгадати ключове слово. Кожна підказка вказує шлях лише до однієї з літер і тільки правильно відгадане ключове слово дає можливість прочитати останню підказку, яка веде до скарбу.

 

Обов’язкові умови:

  • Здійснювати пошук скарбу дозволяється лише на перервах неконфліктним людям з почуттям гумору;
  • Заборонено штовхатися, битися, кусатися, забирати знайдені літери один в одного, ображати слабших.

На шукачів скарбу, які порушать ці умови, буде накладено штрафні санкції.

(Для отримання перших підказок представники від І по ІІ курс запрошуються до кабінету інформатики з 9.00 год. Того дня, коли вас почне «лихоманити» (дивись оголошення).

 


Акція «Збагачуйся власним розумом»

Найбільшу кількість інформатичних грошей мають змогу отримати учасники акцій: «Збагачуйся власним розумом», «Збагачуйся власною кмітливістю», «Збагачуйся власною грамотністю», «Хочеш ще заробити».

Кожного дня учасникам акцій будуть пропонуватися цікаві завдання з інформатики різного рівня складності, які будуть повідомлені на дошці оголошень. На аркушах із завданнями одразу буде вказуватися ціна правильної відповіді (чим складніше завдання, тим вища ціна), тому спробувати свої сили в розв’язувані завдань, довести свою кмітливість мають змогу учні різного віку. Винагороду одержує лише той учень, який першим подав учителю правильну відповідь. Правильно розв’язане завдання одразу ж замінюється новим.


Завдання до акції

«Збагачуйся власним розумом»

(кожне завдання ціниться 1 «Флешка»)

 

1. Яке з російських міст назване на честь одного з перших комп’ютерів?

2. Яка система числення використовується в ЕОМ:бінарна чи двійкова?

3. Якби восьминоги вміли рахувати, то якою системою числення Більш за все користувалися?

4. На якій платі комп’ютера розміщений процесор на системній чи материнській?

5. Який магнітний носій має форму піци?

6. Хто жужить в дисководі?

7. Назвіть пристрій персонального комп’ютера від французького кутюр’є Кристіана Діора.

8. Яке зерно цікавить програмістів?

9. Брильянт якого розміру є в кожному комп’ютері?

10. Що це за романтичне місце, в комп’ютері, де може відпочити 11. втомлений та потріпаний бурями периферійний пристрій?

12. Що таке пеньюар?

13. Чому коти люблять лизати руки програмістів?

14. Що таке під мишка на комп’ютерній мові?

15. Чим небезпечна гарантія безпеки, обіцяна вам при покупці комп’ютера?

16. Який комп’ютерний термін з англійського перекладу на російську означає  «междумордие»?

17. У кого метр рівний тонні?

18. Улюблене м’ясне блюдо всіх програмістів – це...

19. Скільки байт інформації надходить людині, який розуміє з півслова?

20. Як називають викладача інформатики, який викладає дітям мову програмування ЛОГО?

21. Які банки створюють тільки програмісти?


Завдання до акції

«Збагачуйся власною кмітливістю»

(кожне завдання ціниться 2 «Флешки»)

 

1. Як звучить комп’ютерний «заговір» проти вірусів?

2. Назвіть самі популярні в комп’ютерній сфері шоколадні цукерки і сорт ковбаси?

3. Що в комп’ютерній сфері рахується вище впертості?

4. «Открой окошко – разорю тебя немножко». Про що йде мова?

5. Як редагувати дитячий вірш:«Точка, точка, запятая – вышла рожица кривая»?

6. Чи може людина померти від комп’ютерного віруса?

7. В кожній сучасній школі повинно бути як мінімум три виходи: головний, запасний і …

8. Що інтернетчики носять зимою: в рукавицях чи печатках?

9. Чи небезпечно виходити в мережу?

10. Зіпун – це архівний файл з розширенням zip, дисковод-zip чи давній християнський одяг?

11. Як програміст сприймає пачку апельсинового соку?

12. Що таке парадокс?

13. Каскадер – це акуратний користувач, що розподіляє вікна каскадом чи майстер складних трюків?

14. Демографія – це графіка демонстраційної програми чи наука про склад населення?

15. Програміст попав в армію. Яке питання він задасть офіцеру, який дасть команду: «По порядку розссчитайся»?

16. Чому у програмістів хронічний кашель і насмарк?

17. Що робить програміст коли його просять подумати?

18. Як звати диригента оркестру комп’ютерних пристроїв?


Завдання до акції

«Збагачуйся власною грамотністю»

 

Розгадуємо кросворд:

(ключове слово вийде в жовтому стовпці)

(кожне завдання ціниться 1 «Флешка»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Найменша одиниця інформації

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Пристрій виведення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Мозок комп'ютера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Найпоширеніший вид принтера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5. Назва жорсткого диска

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6. Пристрій введення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7. Вид пам'яті ПК

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розгадуємо ребуси:

(кожне завдання ціниться 2 «Флешки»)

 

 


Завдання до акції

«А ще хочеш заробити?»

(кожне завдання ціниться 2 «Флешки»)

 

1. Написати слова з інформатики, які містять ноти:

до, ре, мі, фа, соль, ля, сі.

Хто більше?

2. Назвати найбільшу кількість прислів’їв, приказок, дотепних висловів з інформатики. (Наприклад: Один комп’ютер добре, а два краще.)

4. У глибокій давнині лежать витоки робототехніки. Спочатку людина створила іграшки, які могли рухати лапами, крилами, головою. У мріях людей виник образ людиноподібного помічника. А хто придумав слово “РОБОТ”?

5. Інформація — основне поняття інформатики (кібернетики). Термін інформація означає роз’яснення, висловлювання, обізнаність. Які основні властивості інформації?

6. Послухайте вірш про незвичайну (на перший погляд) дівчинку.

Було їй 1100 років,

Вона ходила на уроки

До 110-го класу,

Носила 100 книжок щоразу.

Крокуючи десятком ніг,

Вона ходила вздовж доріг.

Рук, вух, очей по 10 мала,

І все, що поруч, помічала.

Коли виходила гуляти,

За нею бігло цуценятко.

І цей її 100-ногий друг

Мав один хвіст та 10 вух.

Все дуже дивним тут здається,

Нехай же відповідь дадуть:

У чому ж тут суть?


Тема заходу:

«Подорож океаном комп'ютерних знань»

(виховний захід з інформатики та інформаційних технологій)

Мета:

виховна: виховання почуттів дружби та взаєморозуміння;

навчальна: навчання швидко знаходити вірну відповідь на поставлене запитання, а також логічно мислити при виборі відповідей;

розвиваюча: розвивання спритності, творчої активності.

Обладнання: плакат "Подорож океаном комп'ютерних знань", картки із висловами, прислів'ями, 3 аркуші паперу формату А4, грамоти.

Етапи підготовки і проведення виховного заходу.

І. Етап - планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань, завдань для заходу, місця і часу проведення.

2. Етап - вибір мети. Мета даного заходу підібрана таким чином, щоб не тільки можна було розвивати логічне мислення, але й виховувати дружелюбність та взаєморозуміння.

З. Етап - організація діяльності учнів. Учні раніше були попереджені про проведення заходу.

4. Етап - проведення заходу. Захід проводиться у формі змагання. Завдання, що ставляться командам, містять елементи для розвитку логічного мислення.

5. Етап - підведення підсумків. Після проведення заходу обговорити його з метою вивчення успіхів та невдач.

Учениця:

Минають дні, минають роки.

Прогрес крокує повсякчас,

І вже новиночки науки

Прийшли до центру і до нас.

Просторий клас, а в нім машини,

і кожному - як би пізнать

Світ, що несе в собі тайни,

Твій розум прагне розгадать.

Тож берімося, до діла

І зараз конкурс проведем,

Та операторів умілих

Сьогодні тут ми віднайдем.

Ведучий. Тож почнімо конкурс за назвою "Подорож океаном комп'ютерних знань". Сьогодні я вас запрошую у подорож, але не просту, а казкову подорож океаном комп'ютерних знань на чудовому кораблі.

Девіз: „Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми - секунди”.

Перш за все нам потрібно познайомитися з учасниками конкурсу, тобто командами. Для цієї подорожі нам потрібно обрати капітанів та придумати командам назву своїх кораблів. (Представлення команд).

Ведучий: Та яке змагання без журі? Оцінити ваші вміння, знання люб'язно погодилися:

Ведучий: Команди познайомилися одна з одною. Отже, можна розпочинати конкурс.

А розпочнем ми як зазвичай з домашнього завдання. Домашнє завдання було приготувати плакат на тему «Інформатика». За найкращий плакат команда отримує 10 балів.

Ведучий: Слідуючий конкурс „Розминки". Мешканці острова просять розібратися з запитаннями, яким вони не можуть дати раду. Вам необхідно дати правильні відповіді на поставлені запитання. Журі стежить за відповідями учасників та веде підрахунки. За правильну відповідь - 1 бал. Відповідь повинен знати будь-який учасник команди. Якщо команда не вірно відповіла то право відповіді переходить до іншої команди.

Ведучий.      Запитання:

1 .Наука, що вивчає властивості інформації, закономірності її пошуку, збирання, збереження, передавання і обробки? (інформатика)

2. Яка найменша одиниця кодування інформації? (біт)

3. Алфавіт, якої системи числення складається лише з двох цифр: 0 та 1 (двійкової)

4. Мінімальний елемент зображення, що формується на екрані монітора. (піксель)

5. Який французький вчений створив першу арифметичну машину, що виконувала операції додавання та віднімання? (Паскаль)

6. Американська фірма, яка є лідером у виробництва комп'ютерного програмного забезпечення. (Мікрософт)

7. MC – DOS, Linux, Windows - це назви чого? (операційних систем)

8. Які файли мають розширення .mр- З? (музичні)

9. Тип принтера, який виконує найякісніший та найшвидший друк? (лазерний)

10. Назвіть пристрій введення інформації, розташований на вашому робочому місці (клавіатура)

11 .Програма, яка дає змогу опрацьовувати тексти? (текстовий редактор)

13. Інша назва жорсткого диску. (вінчестер)

14. .Призначення клавіші Е$С. (відміна виконання команди)

15. Складовою частини якої науки була інформатика? (математика)

16. Назвіть пристрій виведення інформації, розташований на вашому робочому місці.(принтер)

17. Як називається гнучка пластина, вкрита магнітним шаром, що використовується для збереження інформації?( дискета)

18. Як називається документ на диску що має ім'я? (файл)

19. Маніпулятор, який використовується в комп'ютерних іграх? (джойстик)

20. 3а допомогою якої клавіші можна вилучити символ за курсором? (dе1еtе)

21. Хто є засновником корпорації Місrocoft? (Білл Гейтс)

22. Які файли мають розширення .txt, doс? (текстові)

23. Головний пристрій ЕОМ? (процесор)

24. Як називається покажчик, який вибирає на екрані об'єкти для подальшої роботи? (курсор)

25. Назвіть пристрій для введення графічної інформації. (сканер)

26. Для негайного перезавантаження комп'ютера необхідно натиснути комбінацію клавіш... (АІІ + Сtrl + del )

27. Значок, який є посиланням на існуючий файл чи папку (ярлик)

28. Назвіть функціональні клавіші. (F1 - F12)

29. У яких одиницях вимірюють розмір екрану монітора по діагоналі? (дюйм).

30. Чому з комп’ютерного класу важко винести один комп’ютер? (Усі вони з’єднані між собою локальною мережею.)

31 Пристрій для передачі інформації від людини до ЕОМ. (Клавіатура.)

32 Спеціальна програма, що виконує небажані для користувача дії на комп'ютері (вірус)

33. Неправильний запис у програмі (помилка)

34 Строго визначена послідовність дій при рішенні задачі (алгоритм)

35. Символ - роздільник (пробіл)

36. Гнучкий магнітний диск (дискета)

37. Зломщик комп'ютерних програм (хакер)

38. Популярний серед школярів вид комп'ютерних програм (гра)

39 Стан, у якому включений комп'ютер не реагує на дії користувача (зависання)

40. Починаючий користувач (чайник)

41. Всесвітня глобальна мережа (Інтернет)

42. Кишеньковий обчислювальний пристрій (калькулятор)

43. Як називається людина - фанат комп'ютерних ігор (геймер)

(Результат за 1 конкурс).

Ведучий. Антична мудрість говорить: "Знання - це сила". Ви показали наскільки ви сильні знаннями. Ми з вами вже відвідали перший острів та отримали перші бали. Доведеться добре попрацювати й надалі, щоб їх було більше, ніж у команди суперника.

Нажаль команда яка набрала найменше балів вибуває зі гри і стає глядачем.

Ведучий. Зараз нам необхідно зайти в порт "Ерудит". Для того, щоб мати враження про вас, мешканці надали вам слова Ваше завдання -з поданих слів за 3 хвилину скласти кросворд. Чим більше перетинів у вашому кросворді - тим вищий бал (3 бали).

Слова для кросворду:

клавіатура, модем, дискета, байт, принтер, вінчестер, гігабайт, біт, сканер, процесор, форматування, інформатика, мегагерц, Інтернет.

Ведучий: Наш корабель пройшов ще одне нелегке випробування.

Ведучий. По курсу острів "Пантомім". На цьому острові мешканці вимагають від вас знань. Але не турбуйтеся, вам необхідно лише без слів показати заданий процес а команда повинна відгадати його. На це показ дається 1 хв. Конкурс оцінюється в 2 бали.

І так ще раз прослухайте правила: команда вибирає учасника який буде зображати процес.

(Підведення підсумку за 2 і 3 конкурси).

Команда яка набрала найменшу кількість балів стають глядачами.

Ведучий. Обережно, праворуч від кораблів мілина. Щоб не сісти на мілину, треба обов'язково пройти "Реставрацію". Завдання командам - з окремих складів скласти вислів. Хто швидше і вірно складе - отримує 2 бали.

Команда А: ком, з, не, спр, п’ю. ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава. ній, ди. будь. ні.

Відповідь.  Розумній людині будь-яка справа не страшна з комп’ютером.

Команда В: роз, на, від, ком, впр, май, би, від. а, п’ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера.

Відповідь.  Від майстра набирайся вправності, а від комп’ютера – розуму

Команда С: до, ком, не, кай, змо, ду, зна,тера, бу, п’ю,деш, ти, на, ста, ло,рості, зви,голо, ду.

Відповідь: Звикай до комп'ютера змолоду - не будеш знати на старості голоду.

Команда D: май, від, а, ком, стра, набу, п’ю, розу, вайся, ності, від, вправ, тера, му.

Відповідь.  Від майстра набувайся вправності, а від комп’ютера - розуму

(Підведення підсумку за 4 конкурс).

Ведучий:  слідуючий конкурс "Лінгвіст"

Дається слово "ІНФОРМАТИКА".  Необхідно скласти з нього якомога більше слів

За 1 слово - 1 бал.

Ведучий. Хочу вас привітати з тим, що ви бездоганно впоралися з усіма труднощами, які приготувало вам море. І оскільки ми з вами покинули останній острів, то продовжуємо своє плавання по безкрайому океану комп'ютерних знань!

А зараз слово надається журі.

Ведучий. На жаль, гра закінчилася. Та ми побували на багатьох островах, дізналися багато нового та, звичайно ж, вдосконалили свої знання.

Переможці отримують грошову винагороду в «Флешках». Але ми з вами не прощаємося. Відкриваємо наш АУКЦІОН!!!!


Аукціон

«Інформаційний переполох»

 

На аукціон запрошуються леді та джентльмени з почуттям гумору та товстими гаманцями

 

Шановні леді та джентльмени!!!

Витратити свої зароблені гроші Ви зможете на аукціоні «Інформаційний переполох», який відбудеться 09.11.2016 р. відразу по закінченню подорожі по океану знань. На аукціон будуть виставлені екзотичні, веселі, корисні, привабливі (не тільки інформативні лоти).

 

 

Усі розрахунки будуть проводитися в інформативній валюті

 

 

Приходьте і не пошкодуєте!

 

 


Додаткова інформація

до аукціону «Інформаційний аукціон»

 

Активні учасники всіх заходів, що проводяться протягом тижня, нагороджуються «Флешками», тому до кінця тижня діти стають маленькими Рокфелерами.

Останній день тижня це не тільки підбиття підсумків, а й день проведення інформативного аукціону під назвою «Інформаційний переполох» з корисними (не тільки інформатичними) лотами.

Торги відбуваються за всіма правилами, а розрахунки зрозуміло здійснюються у «Флешках». Кожен лот, який виставляється на аукціон, коротко характеризується ведучим, але не демонструється аудиторії.

Учасники аукціону повинні визначитися, чи бажають вони придбати цей лот.

Початкова ціна кожного лоту – 2 «Флешки».

 

На продаж виставляються такі лоти:

  1. Інформаційний бублик. (Диск)
  2. Клац… І життя продовжується. (Степлер)
  3. Кумедний пристрій введення. (іграшка миші)
  4. Ви ще не в білому? Тоді ми йдемо до Вас! (Крейда)
  5. Писанка. (Ручка)
  6. Передостаннє слово техніки. (Калькулятор)
  7. Необхідна річ у стресових ситуаціях.(Туалетний папір)
  8. Незнайка.(+ 1 бал на екзамені з інформатики)
  9. Засіб, щоб краще працював мозок.(Шоколадка)
  10.  Нехочучка. (Оцінка 11 балів на уроці з інформатики)
  11.  Ймовірність її отримати 50 на 50. (Оцінка 2 на уроці інформатики)


Випуск стінгазет

до тижня інформатики та інформаційних технологій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Фотографії з конкурсу

Підготовка до подорожі

D:\Фото 2016\IMG_3991.JPGокеаном компютерних

знань

 

 

 

 

 

 

 

 

    Вибір капітанів команди та

D:\Фото 2016\IMG_3994.JPGобговорення назви кораблів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D:\Фото 2016\IMG_4000.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Початок подорожі

 

 

Оголошення

домашнього завдання

K:\Фото 2016\IMG_4004.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Представлення журі

 

K:\Фото 2016\IMG_4007.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K:\Фото 2016\IMG_4011.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс «Розминка»

 

 

 

Капітан однієї з команд

представляє свій

корабель

 

K:\Фото 2016\IMG_4016.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конкурс «Реставрація»

K:\Фото 2016\IMG_4025.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Журі обговорює

результати одного з

конкурсів

 

K:\Фото 2016\IMG_4034.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оголошення про

наближення до острову

K:\Фото 2016\IMG_4035.JPG«Пантомім»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

K:\Фото 2016\IMG_4062.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

      Команда

      задумалась

 

 

K:\Фото 2016\IMG_4083.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Складання

кросворду

 

 

 

 

K:\Фото 2016\IMG_4093.JPG 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«АУКЦІОН»

 

 

 


СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ:

1. А. М. Гуржій «Інформатика та інформаційні технології», 2003 р.

2. Й. Я. Ривкінд «Інформатика», 2010 р.

3. А. Ф. Верлань «Інформатика», 2000 р.

4. Я. М. Глинський «Інформатика» частина 1-2, 2008р.

5. О. Ю. Гаєвський «Інформатика», 2008р.

6. І. Т. Зарецька «Інформатика» частина 1-2, 2004р.

7. Я. М. Глинський «Інтернет», 2003 р.

8. Я. М. Глинський «Практикум з інформатики», 2002р.

9. О. В. Костриба «Уроки Інформатики», 2010 р.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пузан Наташа
    Дякую! Дуже цікавий матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
19 березня 2021
Переглядів
1851
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку