Розширюємо і поглиблюємо знання про Батьківщину, про поняття громадянськості, формуємо культуру взаємовідносин між людьми, вчимо розв'язувати проблеми за допомогою діалогу, виховуємо почуття патріотизму та гордості за Україну.
Сухоєланецька загальноосвітня школа I-III ступенів
Ми – нація єдина, твої ми діти, Україно!
Прес-конференція
Вчитель:Засядько А.В.
ТЕМА: Ми – нація єдина, твої ми діти, Україно!
МЕТА: розширити і поглибити знання дітей про Батьківщину, про поняття громадянськості, формувати культуру взаємовідносин між людьми, вчити розв’язувати проблеми шляхом діалогу, виховувати почуття патріотизму, національної гордості за свою Вітчизну, бажання стати її захисником, любов до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: куточок «Державні символи України», запис пісень Т. Кароль «Україна – це я» та Т. Петриненка «Україна», мультимедійна презентація «Україна – єдина країна», карта Європи, фотовиставка «Краса по-українськи», картки-завдання, пазли.
ДЕВІЗ: Тепло своїх долонь і розуму, і серця я Україні милій віддаю!
ХІД ВИХОВНОГО ЗАХОДУ
Учитель:
Є край, де найкращі у світі пісні
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені, -
Це дім мій, моя Україна!
Моя найкраща в світі сторона!
Чарівна, неповторна Україна!
Для мене в цілім світі ти одна
І рідна, й мила, й дорога, єдина!
- Погляньте на карту. Наша Україна в самому серці Європи. Для нас вона найдорожча у світі, бо ми тут народилися, живемо, навчаємось і працюємо.
- Ми сьогодні так багато говорили про нашу державу. Ось я і подумала, а чи не провести нам прес-конференцію? Хто хоче спробувати себе у ролі географа, вченого, історика, науковця і навіть депутата Верховної ради?
- Отже, до роботи!
2. ПРЕС- КОНФЕРЕНЦІЯ
*До вас звертаються учні 4 класу Новоазовського ліцею «Успіх» Донецької області. Вони пропонують заочну вікторину «Чи знаєш ти свій рідний край?»
- Звідки походить назва «Україна»?
- Як називається ваше село? Чому має таку назву?
- Які державні символи України?
- Що вам відомо про столицю нашої держави?
- За що шанують українців?
*Питання від ваших менших товаришів, малят дитсадка «Зернятко».
- Маленька Україна чи велика?
ГЕОГРАФИ:
Важко дати однозначну відповідь. На земній кулі є країни-гіганти, які займають велику територію. Це Росія, Австралія, Канада, США. Є й зовсім малі країни, такі, як князівство Монако, площа якого становить лише 2кв. км. Україна за світовими мірками і не велика, і не мала. Серед країн Європи має найбільшу площу – 603,7 тис. кв. км. Зі сходу на захід простяглась на 1316 км, а з півночі на південь – на 839 км. За кількістю населення посідає 5 місце в Європі, після Німеччини, Італії, Англії та Франції(47, 5 млн. осіб).
Простір землі, заселений українським народом, великий. Щоб його перетнути пішки із заходу на схід, потрібно 90 днів, долаючи щодня по 30 км.
На півдні нашу державу омивають моря – Чорне та Азовське. Є в нас ріки і чудові гори.
*Вчитель історії Баришнікова О. В. запитує, що вам відомо з історії України?
ІСТОРИКИ:
- Історія, традиції, культура – це наше коріння. У давні часи не раз нападали на Україну татари та монголи. Історія України це славна Запорізька Січ з її законами та правилами, з її відважними козаками. Згадаймо гетьмана козацької держави Богдана Хмельницького. Сміливий і відважний! Козаків поважали всі народи за витримку і стійкість, за хоробрість і силу.
Наша країна на сучасному етапі переживає складні часи. Трагічні події на Сході України тривожать та не залишають байдужими жодного громадянина країни.
* Кого можна назвати громадянином, патріотом своєї країни?
- Громадянин – це той, хто належить до постійного населення держави, користується її правами і виконує обов’язки, встановлені законами цієї держави.
- Патріот – це людина, яка любить свою вітчизну, віддана своєму народові. Кожен громадянин – патріот. Ми теж відчуваємо себе патріотами, бо навчаємось для того, щоб у майбутньому давати користь державі.
*До вас звертаються ровесники з інших країн. Їх цікавить питання, що є визначного, знаменитого, милого в Україні? За що її можна любити?
ВЧЕНІ:
- Україна багата країна, є в ній ліси й поля, озера й ріки. Милують око чарівні куточки природи. Тож запрошуємо всіх в уявну подорож стежками рідної землі.
- Презентація «Україна – єдина країна»
- Та найбільшу славу Україні принесли видатні люди.
- Патон Євгеній Оскарович та Патон Борис Євгенович – вчені в галузі металургії та технології металів у космосі.
- Амосов Микола Михайлович – український хірург (серцево-судинна хірургія).
- Леонід Каденюк – льотчик-космонавт.
- Катерина Білокур – художниця, майстер живопису.
- Микола Лисенко, Платон Майборода – композитори.
- Ніна Матвієнко – співачка.
- Брати Кличко, Андрій Шевченко, Лілія Подкопаєва, Сергій Бубка, Яна Клочкова – видатні спортсмени.
- Тарас Шевченко, Леся Українка, Іван Франко….
МОЯ Україна
На світі багато чудових країн, мені наймиліша, найкраща країна,
Яка піднялася, мов Фенікс з руїн, безсмертна моя Україна.
Ти з давніх віків непокірна була і волю свою боронила невпинно.
Нарешті збулося – її здобула звитяжна моя Україна.
На землях твоїх неозорих степів живе працьовита і чесна родина.
Хвилюється колосом стиглих хлібів моя золота Україна.
В садах і дібровах в вечірні часи чарує нас пісня дзвінка, солов’їна.
І чути співочі дівчат голоси – пісенна моя Україна.
Тепер ще не легко живеться тобі, є в тому, мабуть, особлива причина.
Та все подолає в тяжкій боротьбі незламна моя Україна.
Квітуй, мов калина, над плесами вод, будь в дружбі і праці міцна та єдина.
Хай буде щасливим та вільним народ, прекрасна моя Україна!
*Діброву Л. О., директора нашої школи, вчителя української мови та літератури, цікавить питання, який в Україні найцінніший скарб, на вашу думку?
НАУКОВЦІ:
- Найцінніший скарб нашої країни – це мова. Наша рідна мова – українська. Вона з землі і з роси, з лісів і полів, з річок та озер нашого краю. З рідною мовою ми – українці, а без неї ми – ніхто. Ми з історії знаємо, як знущались з нашої мови. Знищити її прагнули панська Польща, царська Росія. Забороняли нею писати, розмовляти, співати. Може б якась інша і загинула за скільки років, а от наша українська – живе! Сьогодні вона стала державною. Це записано у ст.10 Конституції України. Тому наше завдання – вивчати мову досконало, щоб гарно нею розмовляти. Цікаво, що у 1934 році на конкурсі мов світу наша рідна українська мова була визнана однією з найкращих (разом з італійською та перською).
- А який пісенний у нас край! Українська пісня…Біль і щастя, смуток і радість, а ще кохання, щире та світле…
(Віночок українських пісень у виконанні учнів та пісні Т. Петриненка «Україна», Т. Кароль «Україна – це я»)
*Засядько А. В. хоче почути вашу думку щодо того, якою ви бачите Україну в майбутньому?
ДЕПУТАТИ ВЕРХОВНОЇ РАДИ:
- Молода наша держава вільна і незалежна, знаходиться на шляху розвитку, свого становлення, тому сьогодні виникають певні труднощі, які відбиваються на житті людей (безробіття, матеріальні негаразди, зупинка заводів і фабрик і т. д.) Та час не стоїть, люди працюють, і згодом все стане на свої місця. Бо країна думає про своє майбутнє – про дітей. Бо діти – це завтрашній день кожної держави. Тому я бачу Україну державою освічених людей!
- Я бачу Україну державою, яку шанують і цінують її власні громадяни і до якої з повагою ставляться і на Сході, і на Заході, в якій всі житимуть по людських законах.
*Завуч школи, Козлова Р. О. пропонує вам гру «Так чи ні»
- Наша країна – Україна.
- Столиця України – Сухий Єланець.
- Минуло 23 роки незалежності України (1991р.)
- Україна має державну мову – англійську.
- Наш прапор – жовто-синій.
- Президентом України є …(називаю прізвище одного з учнів)
- Завтра ми підемо гратись в дитсадок.
- Ми будемо добре вчитись. Ми будемо любити рідний край, свою країну.
*Головний редактор районної газети «Промінь» Н. М. Крикун запитує, що може допомогти українцям пережити складні часи на сучасному етапі?
УЧНІ:
- Звичайно, уміння чути і розуміти один одного, допомагати один одному, співпереживати.
- Пам’ятати славну історію країни та її традиції, примножувати їх.
- Наполегливо вчитись та сумлінно працювати. Разом переживати всі негаразди. Тільки тоді наша держава стане сильною.
- Благаю, Господи, поглянь на Україну!
Благослави її на спокій і на мир!
І збережи її квітучу і єдину!
Хай кине зброю і обійме брата брат!
3.ВИРОБЛЕННЯ ПРАВИЛ ГРОМАДЯН УКРАЇНИ
*Поважати один одного.
*Не ображати ні словом, ні ділом іншу людину, якої б національності вона не була.
*Допомагати один одному.
*Бути чуйним і уважним.
*Сприймати людину такою, якою вона є.
*Ставитися із розумінням до інших людей.
4. ГРА «СКЛАДИ КАРТУ УКРАЇНИ З ПАЗЛІВ»
- Пропоную учасникам прес-конференції скласти карту України з пазлів. Якщо постараєтесь і виконаєте завдання правильно, то зможете прочитати назву розповіді, з якою ви сьогодні ознайомите своїх батьків.
(Україна – єдина країна)
4.РЕФЛЕКСІЯ
- Якою здалася вам наша прес-конференція?
- Чи хотіли б ви продовжити цю розмову?
- Що для себе взяли з уроку?
- Де найкраще місце на землі для кожного з вас?
Я прийшла до висновку, що ви любите рідний край, маєте бажання вчитись, хочете бачити Україну сильною і єдиною державою. Ви – маленькі громадяни України, і саме вам належить її майбутнє. Тож бажаю вам успіхів у навчанні!