Година спілкування. Тема. «Справжня людина. Якою людиною я хочу стати?»

Про матеріал

Година спілкування. Тема «Справжня людина. Якою людиною я хочу стати?» Використані методи» Скерована розмова», «Ситуація створення успіху», прийом «Критичного мислення», а саме, використано метод «Шість мислячих капелюхів» Едварда де Боно, де кожен капелюх різного кольору і відповідає за різні мисленнєві функції. Білий колір – збір інформації, збагачення себе новими конкретними знаннями. Червоний колір – це формування свого ставлення до подій та їхніх учасників, можливість висловити свої почуття. Жовтий колір– простеження позитивних сторін явища, можливі успіхи. Чорний колір – це вказівка на негативні сторони, помилки, критика, яка захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики. Зелений колір – зосередження на творчості, альтернативних рішеннях, втілення нових пропозицій, ідей. Синій колір – контроль за розумовим процесом, використовується щоб узагальнити досягнуте, зробити підсумок. Учням подобається цей метод, він близький до життєвих ситуацій.




Перегляд файлу

1

 

Година спілкування

 

Тема. Справжня людина. Якою людиною я хочу стати?

 

Мета. Ознайомити учнів з моральним поняттям «людяність». Допомогти вихованцям зрозуміти, що основним у житті людей має бути любов. Довести це твердження на конкретних життєвих прикладах. Розвивати у дітей мислення, вміння сприймати та відчувати цей світ, аналізувати події, знаходити причину, передбачати наслідки. Виховувати любов до себе, до ближніх.

Обладнання: посібник «Казки та оповідання для дитячого виховання», презентація «Наші іскорки любові і доброти», ролик «Людина сама приймає рішення».

 

 

Хід години спілкування

  1. Організація учнів класу
    1.        Створення ситуації психологічного комфорту та емоційного настрою

Любі мої учні! Мені приємно бачити вас всіх на уроці здоровими, життєрадісними, усміхненими.

  1. Актуалізація опорних знань учнів
    1.        Створення проблемної ситуації «Давайте замислимось»

Давайте замислимось! Хай першими сядуть учні, які вважають себе уважними і щирими.

Другими нехай сядуть сердечні та чуйні.

А згодом хай сядуть добрі та милосердні. Ви завагались? А чому? Я не випадково зупинила вас. Кожен на хвилинку замислився над джерелами своєї душі. Які ми?

    2.2. Гра «Чарівна скринька»

- Діти! У мене в руках чарівна скринька. У ній найцінніший скарб планети -Земля. Хто його хоче побачити, може зазирнути. Але поки що - не можна розповідати, кого він там побачив, доки всі найцікавіші й найсміливіші не зазирнуть на дно скриньки.

- То кого ви побачили в чарівній скриньці? (Діти називають себе, бо на дні скриньки дзеркало). - Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе.

Людина – найцінніший скарб. Кожен з вас – особистість. І саме такої людини як ви, на цій землі немає й не буде ніколи.

2.3. Метод «Навіювання»         

- Скажіть собі: я мисляча людина, я буду особливо вдумливою і чесною сама із собою.

- У нас працює клуб маленьких інтелектуалів «Мислячі капелюшки».  (Використання інтерактивного методу «Шість мислячих капелюшків» Едварда де Боно.) - Хто капелюх одягає, той відповідає.

3. Робота над висвітленням теми заходу

3.1. Оголошення теми і завдань виховного заходу

Тема нашої години спілкування «Справжня людина. Якою людиною я хочу стати?»

Ми поговоримо про те, якою повинна бути «Справжня людина».

  1.        Епіграф години спілкування

Епіграфом нашої години спілкування є слова:

«Люби ближнього свого, як себе самого»

 

 

3.3.Визначення завдань для самовдосконалення

На уроці кожна чемна дитина повинна:

- Зрозуміти важливість та необхідність прояву доброти, любові, взаємодопомоги до ближніх.

- Відчути відповідальність за свої вчинки.

- Ми будемо вчитися зіставляти зміст прочитаного з нашими почуттями.

- Ми з’ясуємо, кого називають «Справжньою людиною», що таке людяність. Ви проаналізуєте все сказане і зробите висновок: Якою людиною ви хочете стати.

3.3. Створення асоціативного куща

- Чим наділена людина від народження?

- З чого ж починається людина? (інтерактивний метод – мозкова атака).

                                

  Людина

 

 

3.4. Відгадування загадки

Нас не було – воно було, нас не буде – воно буде.

Ніхто ні в кого його не бачив, а в кожного воно є!     (Ім’я людини.)

У людини є власне ім’я, прізвище, чим ви відрізняєтеся від інших. Але не тільки цим. У кожного з нас є свій внутрішній світ, свої переконання, цінності.

3.5. Скерована розмова «Як потрібно ставитися до інших, щоб тебе поважали?»

- Як ви вважаєте: як потрібно ставитися до інших, щоб тебе поважали?

Діти, все те, що людина робить щодня, до чого звикає, називається звичкою. Але звички бувають добрі і погані. Людина сама приймає рішення.

  1.        Перегляд ролика «Людина сама приймає рішення»

Зміст ролика

- Кожна людина думає, бо наділена розумом. Саме розум є нашим «директором», який керує кожним з нас. Кожна хвилина нашого життя – це вибір поведінки, вчинку. Все починається з малого. Дитина думає: чому надати перевагу? 

  • Допомогти мамі, чи піти на вулицю погратися?
  • Переглянути мультфільм, чи вивчити уроки?
  • Прибрати в себе в кімнаті, чи подражнитися з сестричкою?
  • Зробити комплімент, допомогти однокласниці, чи штовхнути її, або покласти підніжку для неї?
  • Мовчки обмалювати зошит, книжку сусідові по парті, чи пригостити його печивом?

Наша поведінка – це дзеркало нашої душі. Хороший вчинок прикрашає нас і душа у дитини світла, чиста. Від поганого вчинку душа стає чорною.

Хоч кожна дитина неповторна і особлива. Проте у кожного із нас є невидимий друг, який постійно спостерігає за тим, що ми робимо та підказує нам як правильно вчинити. Такий друг є і у тебе, і у твого братика та сестрички, і у всіх, всіх однокласників. Знаєш, як його звати? У нього таке ж ім’я, як і у тебе. Адже насправді, це твій друг – частинка тебе. Це твоя совість. Ми завжди запитуємо її про свої вчинки. Чи потрібно це зробити, чи обійтись без цього? Чи буде добре моєму другові, якщо я так зроблю? Народна мудрість говорить: «Людина – коваль свого щастя». Ви самі вирішуєте, як будете жити. Будете битися, про вас скажуть: то він забіяка, грубіян. Якщо будете скупим, то з вами теж ніхто не поділиться. А якщо будете робити добрі вчинки, тоді скажуть про вас, що хороша дитина і будуть вас любити.

 

3.7. Робота над оповіданням П. Влодек «Як гукнеш, так і відгукнеться»

3.7.1.Читання вчителем оповідання П. Влодек «Як гукнеш, так і відгукнеться»

Як гукнеш, так і відгукнеться

Було це в горах. Малий Степанко прийшов до мами і жаліється, що якийсь хлопчик із сусідньої гори перекривляє його. «Я, - каже, - йому гукаю: гей, ти, не дражни мене. А він те саме мені гукає. Я йому кажу: «Ти нечемний». А він каже мені: «Ти нечемний». Я йому кажу: «Ти поганий». А він мене знову дражнить, каже, що я поганий.

 Мама посміхнулась і каже: «А ти піди на гору і гукни йому: «Ти хороший, я тебе люблю».

 Пішов Степанко і гукнув на іншу гору до свого ровесника. Повертається додому радісний і каже, що хлопчик теж сказав, що любить Степанка.

 Так і в житті буває. Проявимо любов до інших – і вони відплатять нам тим самим.                                                                                                                              П. Влодек

3.7.2. Словникова робота

Білі капелюшки працюють

Поясніть значення слів:    (Нечемний, дражнити, жаліється, перекривляє.)

3.7.3. Аналіз оповідання

Використання інтерактивного методу «Шість мислячих капелюхів Едварда де Боно»

Чорні капелюшки працюють

  • Що негативного ви помітили у поведінці Степанка?

(Хлопчик думав, що перекривляють його, а насправді – це він вигукував негарні слова та погані вислови.)

  • Чому Степанко чув погану відповідь?

(Відлуння відображало ті слова, які кричав малий Степанко.)

Червоні капелюшки працюють

  • Висловіть свою думку. Як мама використала явище відлуння для виховання у сина доброти і любові?

(Мама запропонувала Степанкові піти на гору і гукнути: «Ти хороший, я тебе люблю».)

  • На вашу думку, чи зрозумів Степанко, що то було відлуння його слів?

(На мою думку, Степанко не зрозумів, що він чув лише відлуння своїх слів.)

  • Чи були в тебе випадки поганого ставлення  близьких людей з твоєї вини?
  • Як ти виправляв їх? Як краще вийти з такої ситуації?

Жовті капелюшки працюють

  • Чи прислухався малий Степанко до порад мами говорити хороші слова?

(Так, Степанко прислухався до порад мами і вигукував тільки хороші слова.)

  • Який повернувся хлопчик додому і про що розповів мамі?

(Хлопчик повернувся додому радісний, задоволений і розповів мамі про те, що почув у відповідь,  його теж люблять.

Зелені капелюшки працюють

  • Якби Степанко був вашим другом, що ви запропонували б йому?

(Я запропонував би йому вчитися ввічливо розмовляти.)

(Я запропонувала б виховувати себе і розповіла б хлопчикові про те, що ми отримуємо від інших те, що віддаємо самі.)

Сині капелюшки працюють

  • Підведіть підсумок. Яке відлуння чув Степанко спочатку, а яке потім, чому?

(Степанко спочатку чув негарні слова на свою адресу, його хтось дражнив. Він, навіть, мамі пожалівся. А коли хлопчик прислухався до порад мами і сказав своєму ровеснику: «Ти хороший, я тебе люблю», то у відповідь він почув ті ж самі приємні слова.)

- Висловіть свої спостереження. Чи буває так само в житті?

1. (Так і в житті буває. Якщо людина проявляє любов до інших – і вони відплатять людині любов’ю.)

2. (Від своїх однокласників чуємо те, що самі недавно говорили їм. Ми зробили другові добро, і друг нам відплатить добром.)

4. Практична робота учнів, аналіз подій, передбачення наслідків

4.1. Робота над висловом «Люби ближнього твого, як себе самого»

4.2. Гра у парі «Дзеркало» (демонстрація любові до ближнього)

4.3. Скерована розмова 

- Давайте будемо жити в любові, творити добро і радіти, що живемо по совісті!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.4. Робота над змістом вислову мудрих «Доброта – це мова, якою можуть говорити німі і чути доброту можуть глухі»

- Чи можуть німі розмовляти? Чи можуть глухі чути? А добро робити, любити інших людей можуть усі. То якою має бути «справжня людина»?

4.5. Проведення досліду «Мої добрі справи сьогодні»

(Потрібні для досліду: склянка з кукурудзою)

4.5. Перегляд презентації «Наші іскорки любові і доброти»

5. Рефлексія діяльності учнів

Підсумкова бесіда – гра   ( Інтерактивний метод «Мікрофон» )

– То ж які прекрасні людські цінності ви взяли б для себе, щоб стати «Справжніми людьми»?   (Любов, доброту, чуйність, тактовність, чесність, радість, жалість, співчуття і милосердя, взаємодопомогу, уважність, працьовитість, доброзичливість.)

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку