Урок-тренінг « Формула здорового способу життя»
Тема: « Формула здорового способу життя»
Мета : - ознайомити учасників тренінгу із сучасним уявленням про здоров’я,
- здоровий спосіб життя і життєві навички, сприятливість для здоров’я;
- розвивати бажання підтримувати традиції здорового способу життя.
Терміни та поняття: фізична складова здоров'я, соціальна складова здоров'я, психічна складова здоров'я, духовна складова здоров'я.
Обладнання : презентація, відеоматеріал.
Хід тренінгу
I. Організаційні моменти.
Підготовка ліцеїстів до тренінгового заняття, організація уваги, налаштування.
II. Повідомлення теми та мети тренінгу .
Слово класного керівника: Доброго дня, сьогодні нам необхідно визначити що таке здоров’я, що означає здоровий спосіб життя та поговоримо про фактори, які впливають на формування здоров’я та головне, визначити формулу здорового способу .
У нас є декілька правил, які необхідно дотримуватись під час тренінгу.
Перед початком нашого заняття, давайте виконаємо 1 вправу.
Вправа «Очікування»
Здобувачі освіти записують свої очікування від заняття на кольорових папірцях, вирізаних у формі квіток.
Ну що, ж давайте перейдемо до основного питання : Що таке здоров’я ?
Згідно з Всесвітньою Організацією Охорони Здоров’я,
Здоров’я – поняття багатопланове, це не лише відсутність хвороб, але й високий рівень, пристосування, благополуччя, комфортне психологічне самопочуття, толерантні соціальні відносини.
На сучасному етапі виділяються такі складові здоров’я людини: духовне, соціальне, психологічне, інтелектуальне, емоційне, фізичне й особисте. Всі аспекти здоров’я людини однаково важливі й розглядаються у взаємозв’язку.
Фізичне здоров’я людини – це такий стан організму, коли показники основних систем перебувають в межі фізіологічної норми і адекватно змінюються під час взаємодії людини з довкіллям.
Інтелектуальне здоров’я - охоплює норму структурно-функціонального базису інтелекту, який виявляється в нормальному рішенні різноманітних завдань вербально-логічної і логічно-алгоритмічної взаємодії з оточуючим середовищем.
Емоційне здоров’я – це уміння управляти своїми переживаннями.Психічне здоров’я визначається показниками:- як ви ставитись до себе;- як ви ставитись до друзів;- як ви ставитись до потреб життя.
Соціальне здоров’я – повага до духовних цінностей своєї сім’ї, свого народу, всього людства.
Здоров’я особистості – це самовдосконалення і саморозвиток, самооцінка і свобода, здатність бути особистістю.
Після того, як ви дізнались, що існують різновиди здоров’я , давайте пограємо з вами в гру , але вам потрібно розділитись по групам .
Гра «Квітка»
Кожна група отримує вирізану з кольорового картону квітку .
Уявіть, що квітка, це наше здоров’я. Що потрібно робити, щоб квіточка добре росла? (Квітку потрібно оберігати, прополювати від бур’янів, поливати, підживлювати; якщо потрібно – лікувати)
На пелюстках квітки запишіть, що потрібно робити, щоб зберегти здоров’я .
Після виконання завдання кожна група зачитує свої відповіді.
Слово класного керівника : Процес виховання свідомого ставлення власного здоров’я, здоров’я інших людей здійснюється шляхом передачі знань і формування умінь і навичок зміцнення та збереження здоров’я, виконання практичних дій здорового способу життя. Навчання здоровому образу життя є системним і сприяє гармонійному розвитку психофізичних здібностей учнів. Воно не зводиться до періодичного спрямування на усвідомлення здорового способу життя як цінності учнівського колективу.
Така робота передбачає: - по-перше, вивчення уявлень молоді про здоровий спосіб життя і розробка методів оцінювання здоров’я індивіда;
- по-друге, формування свідомості і культури здорового способу життя;
- по-третє, розробку методик, тренінгів навчання молоді здоровому способу життя.
У давні часи одним із найдієвіших оздоровчих засобів – фізичні вправи. Ними користувалися для стимуляції здоров'я, як здорові, так і хворі люди. На думку давньогрецького філософа, лікаря Гіппократа у тілі людини є чотири соки: кров, флегма, жовта жовч і чорна жовч. Кров знаходиться в артеріях і венах, флегма - у мозку, жовта жовч - у печінці, чорна жовч - у селезінці. Якщо соки змішані у певних кількостях і пропорції, - людина здорова.
Арістотель писав: «Здоров'я людини – щастя». Найбільше щастя полягає у пречудовій мудрості. Людське щастя розкривається у розсудливості і цнотливості. Насолода людини — у діяльності, а фізичний стан має поєднуватися з душевною активністю.
На жаль, існують чинники, які можуть зруйнувати здоров’я. Давайте обговоримо та напишемо.
Кожний учасник групи називає свій варіант відповіді.
Після того, як всі групи висловили свої думки, підводиться підсумок.
Отже, можна зробити висновок, що руйнують здоров’я:
Попри чинників, які руйнують здоров’я є ще й аргументи, які є запорукою того, чому життєво необхідно вести здоровий спосіб життя.
1) економічна вигода (економія від 1000 гривень на рік і більше залежно від вартості сигарет, пляшки горілки);
2) не працювати для збагачення тютюнових та алкогольних компаній;
3) відсутність залежності;
4) сила волі, вміння протистояти рекламі і спеціальному тиску;
5) відсутність психологічного дискомфорту (тривоги та пошуку часу і місця викурити сигарету);
6) збереження потенції;
7) здорове покоління;
8) мої близькі не є пасивними курцями (турбота про близьких);
9) благополуччя в усіх сферах життя;
10) здорове життя і здорове майбутнє покоління.
Після всього почутого можна вивести формулу здорового способу життя : «зберігати, розвивати, відновлювати»
ІІІ . Заключна частина тренінгу .
Класний керівник просить у ліцеїстів продовжить фразу:
На цьому тренінгу я…
Слово класного керівника : Чи виправдались Ваші очікування від тренінгу?
Що виявилося складним? Чи досягли ми мети тренінгу? Який вид діяльності вам сподобався найбільше?
Шановні здобувачі освіти, у мене в руках талісман нашого тренінгу , давайте передамо його по колу та висловимо побажання один одному : « Я бажаю тобі…(гарного дня, здоров’я, гарного настрою)».
1