(конкурс "Вчительська десятка")
Навчальний проект №2:«Історичне значення вогню" (презентація до уроку за підручником Григорович О.В., 7 кл)
Але прийшов час, коли первісні люди почали розуміти що трохи вогню створює тепло в печері а їжа приготовлена на вогні — набагато смачніше. Тоді вони почали приручати вогонь постійно підтримуючи його хмизом і дровами. Стародавні люди ретельно стежили за вогнем навіть призначалися чергові відповідальні за те, щоб вогонь не згас.
Першим хімічним способом одержання вогню стала каталітична реакція,відкрита німецьким хіміком Й.Деберайнера. Базуючись на своєму відкритті, він створив «водневе кресало» (кресало Деберайна). Водневе кресало являло собою банку, в якій цинкова пластина взаємодіяла з сірчаною кислотою – і починав виділятися водень. Коли відкривався клапан, водень виходив назовні і його струмінь, що потрапляла на губчасту пластину, яка грала роль каталізатора, запалала в повітрі. По суті, кресало Деберей було першою запальничкою.