22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Презентація -супровід . Інтелектуальна гра для учнів 10-11 класів "Що? Де? Коли?"

Про матеріал
Дана презентація є супроводом до інтелектуальної для учнів 10-11 класів "Що? Де? Коли?"-2019.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтелектуальна гра. Для учнів 10-11 класів. Вчитель-методист. Г. М. Дудар ЗОШ І-ІІІ ст. №19м. Тернопіль2019 рік. Що ? Де? Коли?

Номер слайду 2

Перший раунд. Як відомо. англійською мовою слово математики записується Mathematics. Запитання. Яке чудове пояснення їхньої поведінки вигадали англійці тим, хто на іспитах з математики впадає в паніку?

Номер слайду 3

Відповідь. Вигадливий англієць, який раптом запанікував на іспиті з математики, вигукне: «Me asthmatiк!» А це означає «я – астматик!»У англійців слово «математика» — це анаграма до слова «астматик». Нагадаємо, що анаграма — літературний прийом, сенс якого — в перестановці букв слова, що дає в результаті інше слово, наприклад: Mathematics — asthmatic — Me asthmatiк .

Номер слайду 4

Другий раунд. У 1997 році на одному з військових судів ВМФ США стався збій програми «Smart Ship» в результаті однієї некоректної арифметичної діі, що вивело з ладу всі прилади на борту військового корабля США —  Йорктаун. Цей випадок на той час затьмарив усі цікаві факти з історії математики. Запитання. Що це була за помилка?

Номер слайду 5

Відповідь. Занадто дорога помилка – це ділення на нуль (точніше, некоректне введення даних). Цікаво, що вислів «не завдавай болю числу» означає, що ділити на нуль не можна.

Номер слайду 6

Третій раунд. В деяких єврейських школах на уроках математики замість знаку, що позначає одну з арифметичних дій, діти пишуть знак, схожий на перевернуту букву «т». Запитання. Яку дію позначає цей знак?

Номер слайду 7

Відповідь. Дію додавання. Замість знаку + використовується перевернута Т. Більшість євреїв уникає символічного для християнства знака хреста, тому дію додавання позначають саме таким знаком.

Номер слайду 8

Четвертий раунд. Це число є у назві твору українського письменника Михайла Стельмаха, у назві збірки Івана Франка і сучасної письменниці Ірен Роздобудько, у назві популярного польського серіалу 80-х років. У 1995 році в Тайбеї ( на Тайвані) навіть був прийнятий закон, який офіційно дозволив видалити цю цифру, оскільки китайською мовою воно звучить як «смерть». Запитання. Що це за число.? Назвати назву твору Михайла Стельмаха.

Номер слайду 9

Відповідь. Це число 4. М. Стельмах. Чотири броди. Збірка творів Івана Франка “Чотири казки” вийшла друком у 1918 році у Нью-Йорку. До видання увійшли чотири сатирико-політичні казки: «Казка про добробит», «Звірячий бюджет», «Історія кожуха», «Свинська конституція».

Номер слайду 10

Цікаво знати, що… На Тайвані ви можете помітити, що практично ніде не зустрічається число «4». Справа в тому, що китайською мовою чотири звучить як «смерть». Тому на Тайвані в більшості будівлях немає четвертого поверху.

Номер слайду 11

П'ятий раунд. Це слово у перекладі з грецької мови означає «струна», але ніякого відношення до музики воно не має. Проте воно добре відоме математикам, біологам. Запитання. Назвіть цей математично-біологічний термін.

Номер слайду 12

Відповідь. Хорда. У біології хо́рда — несегментована скелетна вісь хордових тварин. Є важливою таксономічною ознакою деяких покривників (апендикулярії), безчерепних(ланцетник), риб (хрящові ганоїди та дводишні) хорда зберігається протягом усього життя. У математиці хорда – відрізок прямої, що сполучає дві точки будь-якої кривої, зокрема, кола.

Номер слайду 13

Шостий раундЄ така цікава гра . Грати будемо в слова. Якщо букву поміняти,будем нове слово мати. Отож, обидва ці слова походять від латинських слів, але одне з них означає «хмара», інше - «край, облямівка». І лише друге слово має відношення до математики, точніше – до геометрії. Відрізняються ці слова лише однією буквою. Запитання . Назвати ці два слова.

Номер слайду 14

Відповідь . Німб і лімб. Походять від латинських слів nimbus і limbus. Німб - умовне позначення сяйва навколо голови в зображенні Христа Богоматері, святих , що символізують їх святість. Буває різної форми (круглий, трикутний, шестикутний тощо) і різного кольору. Круглий німб з вписаним в нього хрестом (хрещатий німб) — найважливіший атрибут, який присвоюється тільки історичним і символічним зображенням Христа. Лімб – круг або кругова смужка з поділками у кутомірних інструментах, за яким відлічують величини вимірюваних кутів.

Номер слайду 15

Сьомий раунд У римлян цей знак означав число 1000. А у сучасну математику цей знак ввів у 1655 році Дж. Валліс. Цей знак є на прапорі метисів (1816 рік). Багато сучасних великих компаній використовують цей символ в своїх корпоративних логотипах,зокрема, Infiniti, Room for Play Station Portable, Microsoft Visual Studio, Coors. Tek. У Латвії навіть є йому пам’ятник. Але головне його призначення - у математиці!Запитання. Про який математичний знак йдеться?

Номер слайду 16

Відповідь. Знак нескінченності. Символ довговічного паперу у друкарствіНа честь 800-ліття Риги.

Номер слайду 17

Восьмий раунд Рокфеллера зробила мільйонером математика.8 липня 1839  народився Джон Девісон Рокфеллер (1839-1937), американський промисловець і мультимільйонер. У кінці 1998 Рокфеллер очолив список найбагатших людей в історії США Коли Рокфеллер був молодим, він говорив, що у нього є дві мрії – заробити сто тисяч доларів і дожити до ста років. Він помер в 1937 році, не доживши двох місяців до свого 98 дня народження. Але з першим завданням Рокфеллер справився цілком. Статки на піку: $318 мільярдів (за курсом долара на кінець 2007 року). Вік на той час : 74 роки. Починаючи зі своєї першої роботи , Рокфеллер десять процентів від свого доходу завжди жертвував церкві. Крім цього він активно займався благодійницькою діяльністю і залишився в історії як один із найбільших філантропів. Пропоную учасникам гри уважно прослухати наступний уривок. Лише після цього буде запитання. Запитання. Яке число отримали, якщо суму чисел, які зустрічалися в уривку помножити на 2?

Номер слайду 18

Відповідь.(2+5+10+100+2+98)=434

Номер слайду 19

Дев’ятий раунд. Так сказав…Альберт Фон Сент стверджував, що «зробити це –значить подумати про те, що усім вже відомо, але про нього ніхто ще не думав» . Запитання. Назвіть ЦЕ.

Номер слайду 20

Відповідь. Відкриття.

Номер слайду 21

Десятий раунд Усі, мабуть. знайомі із героями мультфільму котом Матроскіним і поштарем Пєчкіним. Шляхом простої операції Матроскін довів Пєчкіну, що у нього сильний жар, хоча, температура у нього була лише 36, 6 градусів. Запитання. Як він це зробив?

Номер слайду 22

Одинадцятий раунд. Чиста математика!Ведмідь знаходиться за 5 км від моря і може бігати вдвічі швидше. ніж пінгвін. Проте пінгвін, який знаходиться південніше на 10 км від моря, плаває утричі швидше, ніж ведмідь. Запитання. Наскільки близько може підібратися ведмідь до пінгвіна?

Номер слайду 23

Відповідь. Вони знаходяться дуже далеко один від одного, позаяк ведмідь живе у Арктиці, а пінгвін у Антарктиді.

Номер слайду 24

Дванадцятий раунд Запитання. Що спільного між Казимиром Малевичем, Японією, автомобілем BMW , цирком ?

Номер слайду 25

Відповідь. Усіх їх поєднує КРУГ

Номер слайду 26

Чорний ящик. Це зображено на картині художника Пікассо. Найближчого родича цього було подаровано на день народження герою відомого мультика. Завдяки цьому було винайдено пристрій для писання. Австралійський продавець Фред Джоунз здійснив трикілометрову подорож на цьому, це було його товаром. Запитання. Що ЦЕ?Що знаходиться у чорному ящику?

Номер слайду 27

Відповідь. Куля

Номер слайду 28

Дякуємо за гру! До нових зустрічей!

pptx
Додано
22 лютого
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку