26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Презентація "7 ситуацій, коли варто сказати “дякую"

Про матеріал
Як часто ми дякуємо людям? Адже є ситуації, коли замість цього ми кажемо щось абсолютно інше. Презентація допоможе класному керівникові провести виховний захід та ознайомити учнів із 7 випадками, коли не варто забувати про слово "дякую".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Психологи вважають, що слова вдячності чарівні, вони здатні змінювати наше життя на краще, налаштовувати людей на позитив, гармонізувати взаємовідносини. Деякі дослідження показали, якщо частіше висловлювати подяку іншим людям, покращується фізичне здоров’я, зміцнюються соціальні відносини, а позитивний емоційний стан допомагає впоратися зі стресом.

Номер слайду 3

«Дякую» — одне з найбільш уживаних слів у міжнародній лексиці. Воно вказане в усіх туристичних розмовниках. Існує версія, що слово «спасибі» народилося в XVI столітті з часто вимовного словосполучення «спаси Бог». А ось слово "дякую" має давню і складну історію. Деякі мовознавці виводять його походження від німецького "danke" через посередництво польської мови. Академічні словники однозначно подають його як полонізм, запозичений з німецької мови. Через польск. dzięk м., dzięka ж. dziękować (с XIV в.) з німецького dank, danken.

Номер слайду 4

7 ситуацій, коли варто сказати “дякую”Як часто ми дякуємо іншим людям? Адже є ситуації, коли замість цього ми кажемо щось абсолютно інше. Пропоную вам ознайомитись із 7 випадками, коли не варто забувати про слово "дякую".

Номер слайду 5

Як часто від вас можна почути слово “дякую”? Його вважають одним із найнедооцінюваних на планеті. Але воно може бути доречним майже в будь-якій ситуації. Тож сьогодні розглянемо 7 випадків, коли варто казати “дякую”, але ми цього не робимо.

Номер слайду 6

1. Коли вам роблять комплімент

Номер слайду 7

1. Коли вам роблять комплімент. В більшості випадків, коли нам хтось робить комплімент, ми або заперечуємо це, або поводимось занадто сором’язливо. Ви можете подумати, що таким чином не здастесь співрозмовнику зарозумілою чи самовпевненою людиною. Але проблема полягає в тому, що, відхиляючи щирий комплімент, ви відштовхуєте людину, яка намагалась бути милою. Сказавши в такому випадку “дякую”, ми висловлюємо вдячність за комплімент, дозволивши їй насолодитись цим моментом.

Номер слайду 8

Як подякувати?“У вас дуже гарна сукня”Неправильно: “О, ця стара річ? Я ношу її уже роками”Правильно: “Дякую. Я рада, що вона вам подобається”

Номер слайду 9

Як подякувати?“Вау! 20 очок сьогодні. Ви грали справді добре”Неправильно: “Так, але я пропустив декілька шансів в третьому раунді”Правильно: “Дякую. Це був хороший вечір”

Номер слайду 10

Як подякувати?“Ви підготували вражаючу презентацію”Неправильно: “Справді? Я переживав, але радий, що вона вийшла непоганою”Правильно: “Дякую. Я  радий, що все пройшло добре”

Номер слайду 11

Приймаючи комплімент, ви розширюєте власні можливості, а коли відхиляєте — відмовляєтесь від них. Отримувати компліменти, насправді, весело і приємно, але ми часто все псуємо. Тому припиніть саботувати їх, а приймайте з вдячністю та насолоджуйтесь цим моментом.

Номер слайду 12

2. Коли ви запізнюєтесь

Номер слайду 13

2. Коли ви запізнюєтесь. Найгірше, що з вами може статись, — це запізнення. Це не лише стрес для людини, яка спізнюється, але й прояв неповаги до того, хто чекає. Може здатись дивним, що в такому випадку теж потрібно дякувати, адже, насамперед, ми кажемо стандартну фразу “Вибачте, я запізнився”. Але тоді складається враження, що ситуація стосується лише вас. Якщо ви скажете “Дякую, що почекали”, то визнаєте, що жертва тут не ви, а інша людина.

Номер слайду 14

Приклад: ви спізнились на зустріч на 14 хвилин. Неправильно: “Вибачте, я спізнився. На вулиці жахливі затори”. Правильно: “Дякую за ваше терпіння”. Коли ми помиляємось, хтось завжди страждає через це. Зазвичай ми просимо вибачення, але потрібно подякувати за терплячість та лояльність людини. Подякуйте їй за те, що вона зробила, незважаючи на ваші помилки.

Номер слайду 15

3. Коли ви втішаєте когось

Номер слайду 16

3. Коли ви втішаєте когось. Коли хтось приходить до вас з поганими новинами, ситуація стає не з приємних. Ви хочете бути хорошим другом, але більшість людей не знають, що сказати. Часто ми думаємо, що знайти позитивну сторону в проблемі — це саме те, що потрібно. Не має значення те, що ви не можете підібрати потрібних слів. Все, що потрібно, — подякувати цій людині за довіру.

Номер слайду 17

Приклад: померла близька людина вашого знайомого. Неправильно: “Принаймні у тебе залишилось багато хороших спогадів про неї”. Правильно: “Дякую, що поділився цим зі мною. Я розумію, зараз для тебе настали важкі часи”.

Номер слайду 18

Приклад: ваш брат втратив роботу. Неправильно: “Принаймні у тебе все добре зі здоров’ям”. Правильно: “Дякую, що поділився цим зі мною. Я завжди готовий підтримати тебе”

Номер слайду 19

Приклад: помер домашній улюбленець вашого друга. Неправильно: “Принаймні він прожив довге і щасливе життя”. Правильно: “Дякую, що поділився зі мною. Я з тобою”. В ситуаціях, коли людина страждає, їй не потрібно, щоб хтось полегшував її біль. Вона хоче, щоб хтось розділив його з нею. Тому в таких випадках просто подякуйте за довіру та будьте поруч.

Номер слайду 20

4. Коли ви отримуєте конструктивну критику

Номер слайду 21

4. Коли ви отримуєте конструктивну критику. Критика може виявитися дуже корисною, але ми рідко бачимо її саме такою. Це може бути невтішний відгук про вашу роботу. В таких випадках ми завжди займаємо позицію оборони. Але правильна реакція на критику полягає в тому, щоб сказати “дякую”, і використовувати отриману інформацію для вдосконалення.

Номер слайду 22

Приклад: “Робота виконана погано. Я думала, ти впораєшся краще”. Неправильно: “Ви не розумієте. Ось що насправді сталося”. Правильно: “Дякую, що очікували від мене більшого”.

Номер слайду 23

Ніхто не любить зазнавати невдач, але вони також результат. Відповідайте на конструктивну критику з вдячністю і використовуйте цю інформацію, щоб стати кращими.

Номер слайду 24

5. Коли вас критикують безпідставноІноді критика не несе в собі нічого корисного. Це просто прояв помсти та підлості. Але найкращий вихід з такої ситуації — це вдячність та рух далі. Коли ви дякуєте комусь за критику, нехай навіть несправедливу, це відразу ж нейтралізує силу подібних заяв. Якщо вона не має великого значення для вас, то все закінчиться без непотрібної суперечки.

Номер слайду 25

Приклад: “Це може бути доброю порадою для новачків, але ті, хто вже знайомий з темою, не знайдуть для себе нічого корисного”Неправильно: “Ясна річ, що я написав це для новачків. Ви, звичайно, здивуєтеся, але не всі статті я пишу з урахуванням ваших потреб”. Правильно: “Дякую, що поділилися своєю думкою. Наступного разу я постараюся зробити краще”.

Номер слайду 26

Приклад: “Ваша робота — найтупіша річ, яку я прочитав за весь тиждень”Неправильно: “Ви — ідіот. І зараз я розповім чому...”Правильно: “Дякую за критику. Мені ще є чого вчитися”. Якщо ви не намагаєтесь постійно вигравати в суперечках, то проявляєте свою зрілість.

Номер слайду 27

6. Коли хтось дає пораду, якої ви не просили. Кожен має свою думку стосовно того, як виконувати певну роботу, і з добрих намірів хоче нею поділитись. Однак такі поради дратують. Ми вдаємось до сарказму чи навіть хамства, але найкращою відповіддю буде просте слово “дякую”.

Номер слайду 28

Приклад (у тренажерному залі): “Знаєте, стегна потрібно відводити назад, коли робите цю вправу”Неправильно: “Що серйозно? Може, ви ще й зняли відео, де робите цю вправу, щоб я подивився?”. Правильно: “Дякую за допомогу”. Вказуючи на недоліки інших, ви не позбавляєтеся від власних. Подякуйте людям за їх участь, навіть якщо ви не просили їхньої поради.

Номер слайду 29

7. Коли ви не впевнені, що маєте подякувати комусь. Якщо ви сумніваєтесь, чи варто дякувати комусь, просто зробіть це. Не сумнівайтесь. Воно зайвим не буде. “Я справді маю подякувати в цій ситуації?” Так, маєте.“Чи повинен я залишити чайові офіціанту?” Якщо ви цього не зробите, то хоча б подякуйте йому.

Номер слайду 30

Не соромтесь, кажіть “дякую” якомога частіше

Номер слайду 31

Номер слайду 32

Номер слайду 33

pptx
Додано
16 серпня
Переглядів
87
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку