Перший урок до Дня Знань
2018 – 2019 навч. рік
Учитель С.О.Черненко
УКРАЇНА ПОЧИНАЄТЬСЯ З ТЕБЕ
(квест із національно-патріотичного виховання для учнів 8-9 класів)
Мета і завдання:
Обладнання та оформлення: Державний Прапор України; музичні записи, ілюстративний матеріал, комп’ютер.
Окремо для квесту: конверти із завданнями, портрети видатних українців відеоролики.
І. Організаційний момент
Учитель:
Доброго дня, дорогі учні! Сьогодні ви знову сідаєте за шкільні парти, відпочилими, змужнілими, дорослішими. Вам усміхається лагідне сонце, яке посилає свої промені із синього неба, бо немає на світі кращого неба, ніж небо України! Воно благословляє свою Україну, береже у віках її материнську любов, тому його ніколи не відділити від матінки-землі. Як не можна відділити небо від землі, так і не можна відділити Захід України від Сходу, Карпати від Світязя, Чорне море від Дніпра. Бо це все – Україна – єдина, суверенна, незалежна. Але останнім часом нас постійно переслідує думка: чи буде так, чи ні. Яким буде вже завтрашній день нашої України.
Нещодавно наша країна відсвяткувала річницю Незалежності - 27 років. На перший погляд, це не так вже і багато, але цілі століття передували цій важливій сторінці історії України. Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі ― на нашій славній Україні. Відзначаючи важливе свято для нашої країни – День незалежності України, хочеться зазначити , що 24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежності України, який був схвалений всеукраїнським референдумом 1 грудня 1991 року.
Цікаво буде дізнатися, що референдум відбувся в усіх 27 адміністративних одиницях України: 24 областях, Автономній республіці Крим, Києві та Севастополі. У голосуванні взяли участь 31 891 742 виборці, або 84,18% тих, хто мав право брати участь. На підтримку незалежності висловились 28 804 071 громадянин, або 90,32% тих, хто брав участь. Саме такий відсоток виборців ствердно відповіли на питання в бюлетені «Чи підтверджуєте Ви Акт проголошення незалежності України?». У Криму ідею незалежності України підтримали 54,19 % виборців, у Донецькій області – 83,90 % і 83,86 % – у Луганській.
Мабуть, перше, що вело людей на референдум, було почуття патріотизму.
ІІ. Основна частина
Наша країна пройшла великий і важкий шлях назустріч Незалежності. І сьогодні ми приготували для вас невеликий квест, який допоможе зрозуміти, як добре ви знаєте свою рідну державу.
Учитель: Що таке квест? По-перше, квест – це командна гра, тому ми з вами поділимось на команди.
(поділ на команди за вибраними кольоровими папірцями)
По – друге, квест – це виконання групами кількох завдань за маршрутним листом. У нашому квесті їх 7. Чому їх саме стільки, ви дасте відповідь, прослухавши легенду.
Легенда про Україну
Колись, дуже-дуже давно, роздавав Господь землі державам. Багато зібралося їх біля Божого порогу. І кожна держава сподівалася отримати свою, найкращу часточку на планеті. А потім усі вони, отримавши що хотіли, розходилися господарювати на своїх, Богом даних, землях. Але до загальної черги не встигла держава Україна. Важко працювала, втомилася і, втомлена, ледве прийшла до Бога. Стала осторонь і не сміє очей підняти. Господь побачив заквітчану красуню, покликав до Себе і запитав: – Ти спізнилася, Україно, поглянь – усі розійшлися зі своїми наділами. Де ти була? – Працювала, - опустила очі, з яких рясно посипалися сльози-перли, – прости мені, Господи, піду я… Поглянув Господь на дівчину-Україну, на її спрацьовані руки, на її втомлене, але таке гарне обличчя і відповів: – Знаю тебе, Україно, знаю. Знаю серце твоє вразливе та ніжне, знаю душу твою співучу і просту. Знаю, як ти спиш і прокидаєшся, як плачеш і радієш. Як працюєш важко. Як співаєш щиро. Знаю, як любиш простір і небо, волю і життя. Знаю, бо Сам сотворив тебе такою. Не йди, зачекай… А Україна йому відповідає: – Якщо немає в Тебе, Господи, землі для мене, піду я. Не забирай ні в кого, щоб мені дати. Мені чужого не потрібно… Господь погладив схилену голову заплаканої дівчини-України і відповів: – Не журися, Україно. Посміхнися і радій. І співай пісню гарну! Нову пісню. Тому що вподобав я тебе і не дам тобі сумувати! Є у Мене земля! Моя земля. Залишив її Собі, щоб тішитися, але з радістю віддаю тобі! Пануй, господарюй, працюй і радій! Це земля, де перегукуються степи з небом, а зоряний простір вкриває собою тишу дерев, де гори шепочуться з ріками, а у небі співає жайвір. І сонце там особливе, і люди надзвичайні. Твої люди, Україно! Живи і радій! А Я з цього часу буду з тобою назавжди. Бо ти та земля, той край, що в Моєму серці… Сподіваюся, любі мої, що сподобалася вам легенда про нашу державу. Така вона – наша Україна…
Учні…. Тому що сім букв у слові «Україна»
Учитель. Пройшовши маршрутом квесту, ви зберете ці букви. Тож розпочинаймо…
Станція № 1. «ГЕОГРАФІЧНА» (каб. географії)
Завдання: Відповісти на запитання ВІКТОРИНИ
1. Найвища гора України? ( Говерла в українських Карпатах, висота 2061 м)
2. Найбільше море, що омиває Україну? (Чорне. Його площа біля 420 тис.кв.км)
3. Найбільша річка нашої держави? (Дніпро, найдовша її довжина на території України, і становить 981 кілометр, річка впадає в Чорне море)
4. Найглибше озеро України? (Світязь . Максимальна - глибина – 58,4 км. Розташоване у Шацькому районі Волинської області)
5. Україна – європейська держава, назвіть її сусідів. Назвіть не менше трьох країн. (Росія, Білорусь, Молдова, Польща, Румунія, Угорщина та Словаччина)
6.Столиця України. (Київ)
7. На території якого материка розташована Україна? (Євразія)
8.Найбільше озеро України. (Синевир)
Станція 2 « ІСТОРИЧНА» (каб. завуча)
Завдання: Відповісти на питання ВІКТОРИНИ.
1. В якому році було проголошено День незалежності України? (1991 рік)
2.Як називалась перша слов’янська держава? ( Київська Русь)
3.Як звали князя, що охрестив Київську Русь? (Володимир)
5.Як називається основний закон України? (Конституція)
6.Хто був автором першої української конституції? (Пилип Орлик)
7.Коли була прийнята остання Конституція? (28 червня 1995 року)
8.Автори слів і музики гімну України? (П. Чубинський, М. Вербицький )
Станція № 3. «ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ» (каб. фізики)
Виступ учителя: Багато видатних постатей світового мистецтва і науки були українцями за походженням! Отже, дізнаємось, як добре ви знаєте великих українців.
Завдання: переглянути відео, назвати імена видатних українців за портретами.
На дошці портрети:
Б.ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ, М.ГРУШЕВСЬКИЙ, Г.СКОВОРОДА І.КОТЛЯРЕВСЬКИЙ, Т.ШЕВЧЕНКО, О.ДОВЖЕНКО, С.КОРОЛЬОВ Л.КАДЕНЮК
Станція № 4. «НАЦІОНАЛЬНА» (каб. укр. мови)
Завдання: знайди відповідь серед назв та ілюстрацій
1.Герб України (Тризуб)
2.Найвідоміша козацька страва. (Куліш.)
3.Обрядовий хліб, який печуть на Великдень. (Паска)
4.Грошова одиниця України. (Гривня)
5. Розписані великодні яйця. (Писанки)
6. Головна обрядова дія Андріївських вечорниць. (Кусання калити)
Станція №5 . МУЗИЧНА(каб. ДИРЕКТОРА ШКОЛИ)
Проходить конкурс «Відгадай мелодію» .
Діти відгадують мелодії відомих українських пісень, наспівують куплет.
Записи:
1.Гімн України. 2.Засвіт встали козаченьки. 3.Розпрягайте, хлопці, коней.
4.Ми-українці. Н.Бучинська. 5. Я не здамся без бою. «Океан Ельзи»
6.Пливе кача.(Гімн Майдану). Пікардійська Терція.
Станція № 6. СПОРТИВНА (каб. психолога)
Завдання: переглянути відео, доповнити запропонований вислів
Давайте згадаєм тих українців, хто здобув перемоги у спорті: бокс …; художня гімнастика…; легка атлетика…; плавання…; важка атлетика…; футбол….
Станція № 7 . КОЗАЦЬКА (учительська )
Гра «Вірю – не вірю»
Завдання для фіналу
(місце, де знаходиться приз, вказано у муршрутному листі, знайти предмет, про який говориться)
1.(Від англ. буквально - безпечний, надійний) - міцний металевий ящик або
ж шафа для зберігання документів і матеріальних цінностей- (сейф)(СТАНЦІЯ МУЗИЧНА)
2. Повість письменника Миколи Васильовича Гоголя з циклу повістей «Миргород».
Найдовша з повістей письменника. Центральними дійовими особами твору є
запорозькі козаки, а місцем дії — Україна першої половини 17 століття. Головний
герой — козацький полковник – («Тарас Бульба») (Станція «ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ»)
3.Член самоврядних чоловічих військових громад, що з 15 століття існували на теренах українського «Дикого поля», в районі середніх течій Дніпра, на межі християнського і мусульманського світів. Основним заняттям козаків була
військова справа: охорона і патрулювання торгових шляхів, морські рейди на
чайках проти турецького флоту в Криму та Чорному морі – (козак) ( Станція «НАЦІОНАЛЬНА»)
Учитель.Любов до Батьківщини виявляється у патріотизмі.
Сьогодні про патріотизм говорять усюди. Як ви розумієте зміст цього поняття?
Учні відповідають, учитель підсумовує.
Патріотизм – це любов до Батьківщини, свого народу, турбота про його благо, сприяння становленню й утвердженню України як суверенної, правової, демократичної, соціальної держави, нації, готовність відстояти її незалежність, служити і захищати її, розділити свою долю з її долею.
Скажіть мені, будь ласка, чи зможе захистити себе від агресії країна, в якій не має патріотів? (Діти відповідають).
Ми живемо у найкращій країні на Землі: із зеленими лісами і гаями, блакитними ріками і озерами, щедрими полями і садами. Ми любимо свою мелодійну мову, пісні, народні традиції, пишаємось своєю історією. Але в нашу країну прийшла біда. Анексовано Крим, палає війна на сході України, в якій гинуть військові, мирне населення і діти. Нова Україна народжується у цій боротьбі, бо її свободу відстоює увесь український народ. Вчорашні студенти, програмісти, фермери, інженери стали на захист України і нашого майбутнього.
Країна, яка не зростила патріотів не має права на життя, бо вона не спроможна боротися за свою цілісність, за свою свободу, право на своє життя, на свою свободу, право на європейський вибір.
ІІІ. Заключна частина. Висновки
Учитель:
Сьогодні у нашому квесті брало участь команди, які проходили завдання за маршрутними листами, і кожна група показала гарні результати і змогла краще за інших проявити себе на одній із станцій. Отже, за підсумками квесту ми хочемо нагородити кожну групу за перемогу Дипломом
Учитель:
У кожного з нас є рідна хата. Подумайте, скільки потрібно праці, щоб утримувати в домі порядок і лад, щоб було в ньому чисто й затишно, щоб жилось заможно.
Україна — наш спільний дім. Тож маємо дбати всі, щоб були в ній добробут і лад, мир і злагода, вічна краса. Усі ми повинні усвідомити: своє, рідне — не тільки хата й подвір'я, а й вулиця, село чи місто, де ти живеш, ліс і річка, степ і море. Якби кожен це пам'ятав, — чи були б засмічені лісосмуги, ниви і шляхи, отруєні водоймища, понівечені насадження, понищені святині?
Україна з надією дивиться в завтрашній день, чекає на вас, завтрашніх господарів життя. Ви потрібні їй мудрі, умілі, дбайливі і людяні.
Ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, поважайте наш народ і нашу мелодійну мову. І під кінець нашого квесту давайте всі разом скажемо:
Ми – це Держава, велика, єдина,
Ми – українці, наш дім – Україна!
Учитель:
Усі ми, громадяни України, не байдужі до долі своєї Батьківщини, маємо пам’ятати: саме в єдності наша сила!
Маршрутний лист команди зелених
№ за поряд. |
Назва пункту |
Максим. к-сть балів
|
К-сть набраних балів |
Час виконання завдання |
Підпис координатора |
1 |
«СПОРТИВНА» |
6 |
|
|
|
2 |
«ГЕОГРАФІЧНА» |
8 |
|
|
|
3 |
« ІСТОРИЧНА» |
6 |
|
|
|
4 |
«МУЗИЧНА» |
9 |
|
|
|
5 |
«КОЗАЦЬКА» |
9 |
|
|
|
6 |
«ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ» |
8 |
|
|
|
7 |
«НАЦІОНАЛЬНА» |
10 |
|
|
|
ФІНІШ |
Повернутись на станцію «МУЗИЧНА» для одержання призу |
||||
ВСЬОГО БАЛІВ І ХВИЛИН |
55 |
|
|
Примітка. Приз одержується за умови виконання всіх завдань
Маршрутний лист команди блакитних
№ за поряд. |
Назва пункту |
Максим. к-сть балів
|
К-сть набраних балів |
Час виконання завдання |
Підпис координатора |
1 |
«ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ» |
8 |
|
|
|
2 |
«МУЗИЧНА» |
6 |
|
|
|
3 |
«СПОРТИВНА» |
6 |
|
|
|
4 |
«КОЗАЦЬКА» |
9 |
|
|
|
5 |
«НАЦІОНАЛЬНА» |
10 |
|
|
|
6 |
« ІСТОРИЧНА» |
8 |
|
|
|
7 |
«ГЕОГРАФІЧНА» |
8 |
|
|
|
ФІНІШ |
Повернутись на станцію «ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ» для одержання призу |
||||
ВСЬОГО БАЛІВ І ХВИЛИН |
55 |
|
|
Примітка. Приз одержується за умови виконання всіх завдань
№ за поряд. |
Назва пункту |
Максим. к-сть балів
|
К-сть набраних балів |
Час виконання завдання |
Підпис координатора |
1 |
«КОЗАЦЬКА» |
9 |
|
|
|
2 |
«НАЦІОНАЛЬНА» |
10 |
|
|
|
3 |
«ВИДАТНІ УКРАЇНЦІ» |
8 |
|
|
|
4 |
«ГЕОГРАФІЧНА» |
8 |
|
|
|
5 |
«СПОРТИВНА» |
6 |
|
|
|
6 |
«МУЗИЧНА» |
6 |
|
|
|
7 |
« ІСТОРИЧНА» |
8 |
|
|
|
ФІНІШ |
Повернутись на станцію «НАЦІОНАЛЬНА» для одержання призу |
||||
ВСЬОГО БАЛІВ І ХВИЛИН |
55 |
|
|
Маршрутний лист команди жовтих
Примітка. Приз одержується за умови виконання всіх завдань