Вчимося жити разом : підручник для 5 кл./ Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, К. С. Василенко, І. В. Лаврентьєва, Н. В. Андрук.:Видавництво «Алатон», 2022.
§8 Друзі та подруги з інвалідністю. Білокузьминівський ліцей Костянтинівської міської ради Донецької областіРозробила: Прокоф’єва Л. Р.,практичний психолог, учитель основ здоров’я
Номер слайду 2
У цьому параграфі ви:обговорите, які права мають діти з інвалідністю;потренуєтеся висловлювати підтримку людям, які цього потребують;дізнаєтеся про історії видатних людей з інвалідністю;розвиватимете уміння співчувати, співпрацювати, ефективно спілкуватися, підтримувати людей з інвалідністю.• люди з інвалідністю • комфортне довкілля
Номер слайду 3
права дітей з інвалідністю. Поруч з нами живуть і навчаються хлопчики та дівчатка, які мають слабке здоров’я, погано бачать або чують, пересуваються в інвалідному візку. Кожен із цих дітей також має неповторний характер, захоплення, інтереси, мрії, бажання мати друзів, вчитися та бути важливим членом суспільства. Розгляньте мал. 22 й обговоріть, які права мають діти з інвалідністю. Обговоріть, які ще права мають діти з інвалідністю. Чи відрізняються їхні права від прав інших дітей?• Перейдіть за QR-кодом та подивіться мультфільм «Подарунок». Завантажте бланк завдання і дайтевідповіді на запитання щодо мультфільму.
Номер слайду 4
Дбаємо про людей з інвалідністю. Життя людей з інвалідністю багато в чому залежить від того, як ставляться до них інші. Як і будь-хто, вони хочуть спілкуватися, мати друзів, заслуговують на повагу і розуміння. Ми маємо знати, як, у разі потреби, висловити підтримку й допомогти людям з інвалідністю.
Номер слайду 5
Дбаємо про людей з інвалідністю1. Прочитайте пам’ятку «Як допомогти людині з інвалідністю».2. Проаналізуйте, як потрібно поводитися у ситуаціях, коли такі люди потребують допомоги. 3. Підготуйте сценку про це і покажіть її в класі.4. Обговоріть, як, на вашу думку, почувається людина з інвалідністю, коли вона не має друзів?За допомогою QR-коду завантажте бланк завдання. Оберіть для кожної наведеної ситуації варіант, як краще висловити підтримку та/або надати допомогу людям з інвалідністю.
Номер слайду 6
Як спілкува. ТИСЯ З ЛЮДЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮПід час спілкування з людьми, які мають різні порушенняздоров’я, варто дотримуватися таких порад:
Номер слайду 7
Як спілкува. ТИСЯ З ЛЮДЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮПід час спілкування з людьми, які мають різні порушенняздоров’я, варто дотримуватися таких порад:
Номер слайду 8
Як спілкува. ТИСЯ З ЛЮДЬМИ З ІНВАЛІДНІСТЮПід час спілкування з людьми, які мають різні порушенняздоров’я, варто дотримуватися таких порад:
Номер слайду 9
оточення, комфортне для всіх. Суспільство, в якому всі поважають права одне одного, є толерантним. Важливою ознакою такого суспільства є облаштоване довкілля для людей з інвалідністю, а також для вагітних жінок, дітей, людей похилого віку тощо. Розгляньте мал. 23 і назвіть умови, які створюються для комфортного життя людей з інвалідністю.
Номер слайду 10
оточення, комфортне для всіх. Пересування є важким випробуванням для багатьох людей з інвалідністю. Подивіться відео про доступність спеціального облаштування для них. Обговоріть:• Яких трьох найефективніших заходів можна вжити у вашому населеному пункті для покращення якості життя осіб із порушенням зору?• Як можна покращити умови життя осіб із порушенням слуху?• Що можна зробити для людей з обмеженоюрухливістю?
Номер слайду 11
успіх під силу кожному. Люди з інвалідністю щодня долають неабиякі труднощі. Попри це, вони часто досягають визначних успіхів у різних сферах життя.
Номер слайду 12
успіх під силу кожному. Подивіться відео про іншу українську чемпіонку-паралімпійку — Оксану Зубковську. Обговоріть:• Як вона йшла до своєї мети?• Які труднощі подолала під час змагання у Токіо?• Як Паралімпійські ігри зламали упереджене ставлення суспільства щодо можливостей людей з інвалідністю?• Чи маєте ви знайомих з інвалідністю, які вміють робити те, чого не вмієте ви?• Підготуйте есе про життя відомої людини з інвалідністю. Презентуйте їх у класі або розмістіть у соцмережах.