Презентація "Алгоритми з повтореннями. Цикл з передумовою"

Про матеріал
Презентація до уроку : "Алгоритми з повтореннями. Цикл з передумовою" за підручником Інформатика 5 клас О.О. Бондаренко.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Алгоритми з повтореннями. Цикл із передумовоюІнформатика 5 клас

Номер слайду 2

Повторення (цикли) в алгоритмах. Задача. У дворі є порожня діжка і відро та колодязь. Потрібно наповнити діжку водою, якщо невідома ємність відра і діжки

Номер слайду 3

Повторення (цикли) в алгоритмах1) Узяти відро.2) Перевірити умову «Діжка неповна?»3) Підійти до колодязя.4) Набрати з колодязя повне відро води.5) Підійти з повним відром води до діжки.6) Вилити воду з відра у діжку.7) Перевірити умову «Діжка неповна?»8) Підійти до колодязя.9) Набрати з колодязя повне відро води.10) Підійти з повним відром води до діжки.11) Вилити воду з відра у діжку.12) Перевірити умову «Діжка неповна?»13) Підійти до колодязя.14) Набрати з колодязя повне відро води.15) Підійти з повним відром води до діжки.16) Вилити воду з відра у діжку.17) Перевірити умову «Діжка неповна?»……) Поставити відро.

Номер слайду 4

Повторення (цикли) в алгоритмах. Узяти відро. Діжка неповна?Підійти до колодязя. Набрати з колодязя повне відро води. Підійти з повним відром води до діжки. Вилити воду з відра у діжку. Поставити відро. Так. Ні

Номер слайду 5

Цикл з передумовою. Задавання початкових значень змінних. Умова. Оператори тіла цикла. Так. Ні

Номер слайду 6

Цикл з передумовою. Цикл while (поки) буде повторюватися, поки виконується задана умова. Ця умова називається умовою циклу. Результатом перевірки умови може бути True або False. Синтаксис оператора циклу while:while <Умова>: <Оператор> Тут <Умова> — логічний вираз, що є умовою; <Оператор> — тіло циклу, яке виконується під час кожної ітерації. Виконання оператора циклу while починається з обчислення значення логічного виразу — умови циклу. Якщо умова істинна, то виконуються оператори тіла циклу й керування повертається на перевірку умови. Якщо ж умова хибна, то виконується оператор, який є наступним після оператора while. Якщо під час першої перевірки умова виявиться хибною, тіло циклу не виконається жодного разу.

Номер слайду 7

Приклади програм. Для початкового значення x =7 цикл while x< 10 виконається тричі. Результат виконання циклу наведено на рисунку.

Номер слайду 8

Приклади програм. У циклі продовжується побудова відрізків і поворот Черепашки на 170°, поки Черепашка не повернеться в точку (0,0) (abs(pos())< 1). На рис. 26.3 зображено побудову відрізків за допомогою циклу while ().

Номер слайду 9

Нескінченний цикл. У тілі циклу значення num не змінюється, тому умова num<20 завжди істинна й поданий цикл є нескінченним. Якщо як умову циклу while задати True, умова ніколи не стане хибною й цикл не завершиться.

Номер слайду 10

Нескінченний цикл. Програма випробовує витримку користувача — у нескінченному циклі пропонує користувачеві розв’язати задачу: знайти суму двох чисел.

Номер слайду 11

Приклади програм. Програма буде просити ввести суму двох чисел, поки не введете правильну відповідь.

Номер слайду 12

Працюємо за комп’ютером. Створити гру «Камінь-ножиці-папір». Задача:камінь, ножиці, папір — популярна гра руками, відома в багатьох країнах. Часто використовується для жеребкування. Напишіть програму, яка визначає пере-можця у грі комп’ютера та людини. Схему визначення переможця наведено на рисунку. 1) Відкрийте вікно IDLEі створіть нове вікно програми. На початку програми напишіть коментарі — правила гри.# Камінь ламає ножиці# Ножиці ріжуть папір# Папір накриває камінь2) Завантажте функцію randint, необхідну для отримання випадкових чисел:from random import randint. Значення для вибору зберігатимемо у списку:choice = [‘камінь’, ‘ножиці’, ‘папір’]Програма запрошує до гри за допомогою оператора:print (‘Давайте пограємо!’)Виводимо на екран підказку для гравця:for i in range(3):print (i, choice[i])Відеоінструкція

Номер слайду 13

Працюємо за комп’ютером3) Проаналізуйте алгоритм гри: Комп’ютер «загадує» ціле випадкове число в діапазоні від 0 до 2. Гравець робить свій вибір, уводячи число 0, 1 або 2. Виводиться повідомлення про вибір комп’ютера та вибір гравця. За правилами гри визначається переможець. Виводиться повідомлення про перемогу або нічию.4) Алгоритм гри повторюється в циклі while, поки гравець не відмовиться грати далі (введе 'n'). Якщо гравець уведе 'y', то цикл повториться: Відеоінструкція

Номер слайду 14

Працюємо за комп’ютеромgame='y'while game!='n':comp=randint(0,2)x = int(input('Що обираєте (0-1-2)->'))your_choice = choice[x]comp_choice = choice[comp]print (‘ПК вибрав ', comp_choice)print ('Ваш вибір ', your_choice)# Якщо ПК вибрав КАМІНЬif comp==0:if x==0:print ('НІЧИЯ')if x==1 :print ('Виграв ПК')if x==2:print ('Ви виграли!')game = input(‘Бажаєте продовжити? (y/n)’)print (‘Дякую за гру!’)5)* У програмному коді визначається переможець тільки в тому випадку, коли комп’ютер вибрав камінь. Самостійно напишіть оператори розгалуження для випадків «якщо комп’ютер вибрав ножиці» і «якщо комп’ютер вибрав папір». Відеоінструкція

Номер слайду 15

6) Запустіть програму на виконання, проаналізуйте роботу програми.7) Закінчіть роботу, закривши вікно IDLE. Працюємо за комп’ютером. Відеоінструкція

Номер слайду 16

Відеоінструкція

Номер слайду 17

Python onlinehttps://www.online-python.com/

Номер слайду 18

Домашнє завдання: §26 (читати), виконати вправу 26 на сторінці 148, використуючи відеоінструкцію.

pptx
Додано
13 червня 2022
Переглядів
1065
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку