Додаток - презентація до уроку "Аліса в країні дробів " 5 клас.Презентація допомагає познайомитися з героями казки " Аліса в країні чудес" і розв'язати цікаві задачі , в яких є звичайні дроби формі гри - змагання серед команд.
Казка “ Аліса в країні Чудес ”написана в жанрі фентезі. Автор - англійський математик, поет і письменник Льюїс Керролл . У ній розповідається про дівчинку на ім'я Аліса, яка потрапляє крізь кролячу нору в уявний світ, населений дивними істотами. Автор використовує численні математичні, лінгвістичні та філософські цитати.
Номер слайду 3
« Кращий спосіб пояснити – це самому зробити»Льюіс Керолл
Протягом багатьох століть дроби називали ламаними числами. Розділ математики про дроби довгий час був одним з найважчим. Збереглося навіть прислів'я «Потрапити в дроби», що означало – зайти у безвихідь.
Номер слайду 6
« Математична гра«АЛІСА В КРАЇНІ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ» Математична гра«АЛІСА В КРАЇНІ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ»
Номер слайду 7
Знайомство з групами. Кожна група обирає девіз - слова , які є в книжці «Аліса в країні Чудес».
Номер слайду 8
Потрібно бігти з усіх ніг, щоб тільки залишатися на місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як мінімум удвічі швидше!Завтра ніколи не буває сьогодні! Хіба можна прокинутися вранці і сказати: "Ну ось, зараз нарешті завтра"?Не сумуй. Рано чи пізно все стане зрозумілим, все стане на свої місця і вишикується в єдину красиву схему, як мережива. Чим більше відразу вчишся, тим менше після мучишся..
Номер слайду 9
ВАС чекають: Казкові етапи гри з героями книги « Аліса в країні Чудес»,На кожному етапі група набирає “ смайлики”трьох кольорів: – відмінно - добре - задовільно В кінці гри кожна група покаже “Екран успіху»
Номер слайду 10
ЕТАПИ ГРИ“Що повідав Кролик, який говорив…”“Зустріч з Тілібомом і Тарарамом”“Буркотливі Устриці”“Допоможи Гусениці”“На галявині квітів”“Чаювання”.“Хитрий Чеширський Кіт”
Номер слайду 11
«Алісі набридло сидіти на березі з сестрою. Все одно робити було нічого. Чим би їй зайнятися? Може встати, нарвати ромашок і сплести вінок. Але в цю саму хвилину повз пробіг Кролик, білий з рожевими очима. Аліса навіть не дуже здивувалася, коли Кролик став як укопаний і пробурмотів: - Ну і ну! Все сьогодні йде не так! Але ж ще вчора все йшло як завжди! 1 ЕТАП. « Що повідав Кролик, який розмовляв …”
Номер слайду 12
1 ЕТАП. Надати інформацію, де використовуються звичайні дроби.
Номер слайду 13
«Вони стояли під деревом. Аліса майже відразу здогадалася, хто вони такі: у одного було написано на комірці «Тарарам, а в іншого « Тілімбом ». Їх розмова зацікавила дівчинку: - Я знаю, що тобі спало на думку, - сказав Тілімбом- але клянусь, все було не так. - Якщо все так і було, то все було саме так. Якщо все ж було б так, то все могло бути не так. Але все було зовсім не так. Ясно і логічно.ІІ ЕТАП.“Зустріч з Тілібомом і Тарарамом”
Номер слайду 14
ІІ ЕТАП. Бліц-завдання1. Скільки г в 2/5 кг ?2. Що більше: 75 см чи 3/4 м ?3. Назвати більший дріб: 2/15 чи 2/16 ?1. Скільки кг в 3/4 т ?2. Що більше: 3/20 год чи 18 хв?3. Назвати більший дріб: 4/9 чи 4/19 ?Скільки місяців в 2/3 року?2. Що більше: 7/10 т чи 699 кг? 3. Назвати більший дріб: 25/100 чи 35/100?1. Скільки сек в 5/12 хв?2. Що більше: 4/9 прямого кута чи 45º ?3. Назвати більший дріб: 7/25 чи 7/26 ?
Номер слайду 15
ІІ ЕТАП. Бліц-завдання. Відповіді1. Скільки г в 2/5 кг ? 400г2. Що більше: 75 см = 3/4 м ?3. Назвати більший дріб: 2/15 > 2/16 ?1. Скільки кг в 3/4 т ? 750 кг2. Що більше: 3/20 год < 18 хв?3. Назвати більший дріб: 4/9 > 4/19 ?1. Скільки місяців в 2/3 року?8 міс2. Що більше: 7/10 т > 699 кг? 3. Назвати більший дріб: 25/100 > 35/100?1. Скільки сек в 5/12 хв?25 с2. Що більше: 4/9 прямого кута <45º ?3. Назвати більший дріб: 7/25 > 7/26 ?
Номер слайду 16
Аліса озирнулася, подивилася на квіти, на листя. Неподалік височів великий гриб. Аліса глянула під капелюшок - нічого, зліва - нічого, справа - теж нічого. Залишалося подивитися на капелюшjк гриба. На неї дивилася товста зелена Гусениця . Вона лежала на краю гриба, схрестивши руки на грудях і покурювала довгу криву трубку.ІІІ ЕТАП.“Допоможи Гусениці”
Номер слайду 17
ІІІ етап.“Допоможи Гусениці ”Знайти х,а,в,с.
Номер слайду 18
ІІІ етап.“Допоможи Гусениці”Знайти х,а,в,с.
Номер слайду 19
Зустріч з Морськими устрицями здивувала Алісу. - Ми отримали чудову освіту. Нас щодня виховував Морський їжак. Ми проходили Болтаніку . Потім була Палкебра і Драконометрія. Ну і, звичайно, Водна мова. Її у нас вела Морська Корова. Ми вчили Хроматику, Морквологію, Свінтаксіс. А найважче нам давалася Фізія і Хіхіка ІV ЕТАП.“Буркотливі Устриці”
Номер слайду 20
ІV ЕТАП. Чому обурилися Морські Устриці?Яку частину становлять приклади з помилкою?Чи всі приклади записано вірно?
Номер слайду 21
ІV ЕТАП.“Чому обурилися Морські Устриці?”Яку частину становлять приклади з помилкою? 4/6
Номер слайду 22
Далеко попереду виднілася галявина. Аліса опинилася біля величезної клумби, в середині якої стирчав Гладіолус ,а з боків росли Маргаритки. - Шановний Гладіолус - сказала Аліса. - Як шкода, що ти не можеш сказати ні слова. - Від чого ж! -вимовив Гладіолус .- Можу, якщо поруч є хтось, хто цього заслуговує. V ЕТАП.“На галявині квітів”
Номер слайду 23
«Взяти дві восьмих круга,одинадцять шістнадцятих квадрата, п'ять шостих трикутника, чотири п'ятих прямокутника» V етап. «На галявині квітів»Завдання : 3 отриманих частинок створити свою « галявину»Які дроби залишилися?
Номер слайду 24
Аліса здригнулася, тому що раптово побачила Чеширського Кота, який сидів на гілці високого дерева. Кіт посміхнувся. Кігті у Кота були довгі, а зуби надто гострі. - Чеширський Котик, скажи, будь ласка, як мені вийти з цього лісу ?- Ну, якось ти обов'язково вийдеш, якщо пройдеш скільки потрібно, - зауважив Кіт. VІ ЕТАП. «Хитрий Чеширський Кіт»
Номер слайду 25
ЗАДАЧА: ” Коли Я витратив 3/4 своїх грошей, а Шляпник 2/3 своїх, то у нас разом залишилось 48 фунтів, причому порівну у кожного . Скільки фунтів було у кожного спочатку? “ VІ ЕТАП. «Хитрий Чеширський Кіт»
Номер слайду 26
Розв'язання:1/4 і 1/3 частин залишилось у кожного. 48:2 = 24 (ф.)- залишилось у кожного.24· 4= 96 (ф.)- було у мене24·3 = 72 ( ф.) – було у Шляпника. VІ ЕТАП. «Хитрий Чеширський Кіт»
Номер слайду 27
VІ ЕТАП. «Чаювання»Під деревом був накритий до чаю стіл. Шляпник і Кролик пили чай. Аліса помітила, що стіл був заставлений посудом, і вони чомусь сиділи на самому краю. -Я знаю, чому у вас тут так багато чайного посуду! - вигукнула Аліса . - У нас завжди час тільки пити чай! Навіть немає часу помити всі ці штуки. - Значить, вам доводиться весь час пересідати, так? - запитала Аліса. - У міру використання посуду! - Ой! А що ж буде, коли ви знову дійдете до початку? - не втрималася Аліса.
Номер слайду 28
VІ ЕТАП. «Чаювання»Кожна команда розкаже свою казку про звичайні дроби.
Номер слайду 29
ПІДСУМКИ ГРИ. Показати « Екран успіху»
Номер слайду 30
« Кращий спосіб пояснити – це самому зробити»Льюіс Керолл