Девіз уроку: Найбільш раціональний метод вивчення нового базується на застосуванні знань раніше вивченого (відомого) на новий об’єкт (на невідоме).
Номер слайду 2
«Який шлях ти обираєш?»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Успіх. Провал Чіткі ціліХаотизм у роботіТяжка праця. ЛінощіВідповідальність за інших. Зацикленість у собіВідданість справіСумбурність. Ентузіазм Апатія. Розкріпаченість. Скованість. Наполегливість Безвольність. Віра у власні сили Сумнів. Самопожертва Егоїзм Уміння зосередитися. Неуважність
Номер слайду 3
Тема: Алюміній як хімічний елемент і проста речовина. Фізичні й хімічні властивості алюмінію.
Номер слайду 4
Мета:на основі положення в періодичній системі охарактеризувати будову атома Алюмінію; дати уявлення про фізичні й хімічні властивості алюмінію (відновні та амфотерні); розглянути поширення у природі та галузі його застосування;розвивати вміння формулювати і висловлювати думку, слухати та аналізувати відповіді;виховувати самостійність і наполегливість в засвоєнні нових знань.
Номер слайду 5
Очікувані результати: Учні повинні:знати назви сполук алюмінію за сучасною українською номенклатурою; специфічні властивості алюмінію та ті, що відповідають загальним властивостям металів;наводити приклади рівнянь реакцій, що характеризують основні хімічні властивості алюмінію;розуміти сутність відновних властивостей алюмінію та його амфотерності; пояснювати зумовленість властивостей алюмінію будовою його атома; застосування в техніці на основі його властивостей;формулювати висновки.
Номер слайду 6
План семінару. Положення Алюмінію в періодичній системі, будова його атома. Природні сполуки Алюмінію. Фізичні властивості алюмінію. Хімічні властивості алюмінію. Застосування.
Номер слайду 7
Будова атома. Al (13 p; 14 n) 13 e. Al ) ) )27+1302e 8e 3e1s22s22р63s23р11s 2s 2p 3s 3p2 2 6 2 1r
Номер слайду 8
Будова атома. Al (13 p; 14 n) 13 e. Al ) ) ) 27+1302e 8e 3е 1s22s22р63s13р21s 2s 2p 3s 3p2 2 6 1 2 У СПОЛУКАХ ВАЛЕНТНІСТЬ ІІІ
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Будова катіона. Al (13 p; 14 n) 10 e. Al ) ) 27+13+32e 8e 1s22s22р61s 2p 2p 2 2 6 У СПОЛУКАХС. О. +3
Фізичні властивості алюмінію.агрегатний стан – твердий;колір, блиск - сріблясто – білий метал;ρ = 2,7 г/см3;пластичність(крихкість) – пластичний;tпл = 660 0 С;tкип = 2520 0 С;електропровідність – електропровідний;теплопровідність – теплопровідний;за кімнатної температури Al не змінюється, його поверхня вкрита тонкою оксидною плівкою.
Номер слайду 13
Хімічні властивості алюмінію. Взаємодія з неметалами
Номер слайду 14
Взаємодія з кислотами. З розбавленими розчинами кислот З концетрованими за стандартних умов не взаємодіє (пасивація)При нагріванні
Номер слайду 15
Взаємодія з лугами. З розплавом лугу (утворюються ортоалюмінати) - натрій ортоалюмінат. З розчином лугу (утворюються комплексні солі – алюмінати) - натрій гексагідроксоалюмінат - натрій тетрагідроксоалюмінат
Номер слайду 16
Взаємодія із солями Взаємодія з оксидами металів (алюмотермія)Взаємодія з водою (після руйнування оксидної плівки)
Номер слайду 17
Застосування алюмінію. Алюміній дуже добре проводить електричний струм – за електропровідністю він іде після срібла та міді. Тому з чистого алюмінію виготовляють електропроводи. Алюмінієве покриття добре захищає стальні та чавунні вироби від корозії. Для цього поверхню таких виробів насичують алюмінієм – алітують. Сплавам алюмінію з міддю, магнієм, силіцієм властиві легкість та висока міцність, тому вони використовуються в авіації, суднобудуванні, залізничному транспорті, у будівництві, приладобудуванні. Алюміній застосовують для одержання металів.
Номер слайду 18
Дописати схеми реакцій і скласти хімічні рівняння.
Номер слайду 19
«Хімічний футбол»Чи зустрічається Алюміній в природі у вільному стані? Чому?Як змінюються властивості елементів у ряді Na-Mg-Al?Чому ми можемо використовувати алюмінієвий посуд для приготування перших страв?Які страви не можна готувати і зберігати в алюмінієвому посуді? Чому?Які властивості алюмінію використовують на практиці?Як можна пояснити наявність гарної електропровідності алюмінію?Назвіть специфічні властивості алюмінію?Як називається спосіб відновлення металів з їх оксидів за допомогою алюмінію?Яку ступінь окиснення проявляє Алюміній у сполуках?
Номер слайду 20
Рефлексія На уроці я працював… активно/пасивно. Своєю роботою я… задоволений/незадоволений. Урок видався мені… коротким/довгим. За урок я… стомився/не стомився. Матеріал уроку… цікавий/ не цікавий