Презентація "Антична скульптура"

Про матеріал

Пропоную авторські презентації з мистецтва для 11 класу. У презентаціях представлено відомості про митців, подано аналіз їхніх творів через діалог з учнями, зазначено творче завдання до кожного уроку. Матеріал передбачає творчий підхід учителя до викладення тієї чи іншої теми. За бажанням можна додати відеофрагменти.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Антична скульптура – гімн людині

Номер слайду 2

Це вид образотворчого мистецтва, що передає об’ємне зображення матеріальних предметів через їх пластичну характеристику. Твори скульптури виконують із твердих або пластичних матеріалів. Скульптура

Номер слайду 3

Скульптура за формою Рельєф: зображення виступає над площиною менше, ніж наполовину свого об’єму — низький рельєф, або барельєф; якщо ж більше, ніж наполовину, — це високий рельєф, або горельєф.

Номер слайду 4

Кругла скульптура — тривимірні об’ємні твори, доступні для огляду з усіх боків. Скульптура за формою

Номер слайду 5

Скульптура за призначенням Монументальна (пам’ятники, монументи). Монументально-декоративна (садово-паркова скульптура, оздоблення будівель, декорації фонтанів). Станкова (наближені до реальності людського тіла статуї та погруддя, призначені для огляду з усіх боків). Скульптура малих форм (невеликі скульптурні твори).

Номер слайду 6

Скульптура давньої Греції

Номер слайду 7

Особливості давньогрецької скульптури. Прагнення майстрів показати досконале людське тіло. Показ краси й сили. Відсутність портретної схожості. Головний образ – довершена людина, гармонійно розвинена фізично та духовно. Оскільки на Олімпійських іграх юнаки виступали оголеними, то в скульптурі з'явилася традиція зображати оголене тіло.

Номер слайду 8

Архаїчна скульптура. В архаїчний період було розроблено два типи круглої скульптури – куроси і кори.

Номер слайду 9

Курос Курос – статуя оголеного юнака-атлета, який зазвичай стоїть, дещо виставивши вперед ліву ногу.

Номер слайду 10

Кора Кора – статуя дівчини, одягненої в хітон (туніку), поверх якого накинуто гіматион (вовняна накидка), що закриває верхню частину тіла. Зазвичай кори зображувалися дарувальницями і тримали в руці дари.

Номер слайду 11

Античні скульптури. Вважалося, що античні статуї з білого мармуру були природного кольору. Але сучасні технології дозволили стверджувати, що скульптури розфарбовували всіма кольорами веселки. Через деякий час фарба злазила чи вигорала під впливом погодних умов.

Номер слайду 12

Античні скульптури. Мармурові тіла скульптур натиралися сумішшю шафрану й молока, щоб надати їм тілесного кольору.

Номер слайду 13

Рельєф Поява рельєфу пов'язана зі звичаєм ставити надгробні пам'ятники. Надалі рельєфи стали частиною антаблементу і фронтону храму. Статуї і рельєфи , як правило, розфарбовувалися.

Номер слайду 14

Скульптори ранньої класики спрямовані на створення реального образу, на точну передачу деталей. Скульптура класичного періоду

Номер слайду 15

Статичність скульптури була подолана Мироном (середина V ст. до н. е.), який зумів показати образи реального світу рухливими, що змінюються. Саме такі створені Мироном статуї Афіни і Марсія. Величні скульптури Стародавньої Греції

Номер слайду 16

Створеного Мироном «Дискобола» порівнюють зі стислою пружиною.- Як скульптор передав рух дискобола?Мирон. «Дискобол», V ст. до н. е.

Номер слайду 17

Мирон. ДискоболЄ першою класичною скульптурою, що зображує людину у русі. Оригінал не зберігся. Відомі численні римські копії статуї. Скульптура є символом сучасного олімпійського руху, що підкреслює зв'язок із традиціями античного спорту.

Номер слайду 18

Ідеал тіла античної скульптури був досягнутий Поліклетом (друга половина V ст. до н.э.) і заснований на точному геометричному розрахунку, викладеному в знаменитому «Каноні». Це правила про пропорції тіла людини. Поліклет узяв за основу виміру палець людиниє. Так зріст ідеальної людини повинен відповідати семикратній висоті голови. «Диадумен» («Юнак, який увінчує себе стрічкою переможця (діадемою)»Поліклет. «Канон», V ст. до н. е.

Номер слайду 19

«Доріфор» є образом красивого юнака, прекрасного атлета, мужнього воїна і апофеозом геометричного стилю періоду ранньої класики. Поліклет. «Дорифор»«Дорифор», ідеальна фігура юнака зі списом-дорі- У чому краса фігури Дорифора?

Номер слайду 20

У Фідія ідеальний зміст скульптури виражався не в портреті, а в пластиці оголеного тіла, в русі драпіровок. Фідій, V ст. до н. е. V ст. до н. е.

Номер слайду 21

Фідій. «Зевс Олімпійський»Вважали одним із семи чудес світу. Була встановлена у храмі Зевса в місті Олімпія на півострові Пелопоннес. Простояла майже 900 років і загинула під час пожежі в V ст. Однак численні описи в творах, археологічні знахідки зменшених копій, зображення на монетах дають нам уявлення про цей величний твір Фідія. Висота Зевса сягала 12 м 40 см. Масивний п'єдестал статуї близько 3,5 метрів.

Номер слайду 22

Створення Зевса Олімпійського. Це хрисоелефантинна статуя. На дерев'яний каркас статуї кріпилися листи зі слонової кістки. Стики були приховані, статуя здавалася монолітом зі слонової кістки. Тіло бога прикривала золота накидка, прикрашена малюнками квітів і тварин.

Номер слайду 23

Створення Зевса Олімпійського. Перед статуєю створили басейн, заповнений водою і оливковою олією. Світло з дверей святилища відбивалося від плівки масла на поверхні води і освітлювало обличчя і плечі бога. Всю фігуру Зевса натирали оливковою олією щодня, щоб уникнути утворення тріщин на слоновій кістці. Хто з вас помітив проблему з цією скульптурою?(Бог не може встати на весь зріст)3,5 м12,4 м

Номер слайду 24

Фідій. «Афіна Парфенос» 12-метрова статуя Афіни в образі богині війни, найкраще творіння Фідія. Весь одяг та зброю було зроблено із золотих пластин, а для відкритих частин тіла використовували слонову кістку. Золота на цю статую пішло більше тонни. Прототип Статуї Свободи і Христа Спасителя в Ріо-де-Жанейро.

Номер слайду 25

На фризі можна побачити сцени війни богів з гігантами; на західній стороні зображена битва греків з амазонками; на північній – епізоди Троянської війни, на південній – битви з кентаврами. Фідій. Скульптури Парфенона

Номер слайду 26

Фриз, оперізуючий Парфенон, прикрашає знаменита святкова хода на честь богині Афіни.

Номер слайду 27

У скульптурних композиціях фронтонів Парфенона відображені міфи про народження Афіни і про суперечку Афіни і Посейдона про панування над Аттикою.

Номер слайду 28

Цей великий скульптор втілював у камені красу людського тіла. Його твори реалістично передають рух. Пракситель, IV ст. до н. е.

Номер слайду 29

Пракситель. Афродіта Книдська(IV ст до н.е.)Афродіта зображена перед купанням, вона скинула одяг і готова увійти у воду. Передано досконалу красу жіночого тіла. Скульптура прославилася на весь античний світ, люди спеціально вирушали на Книд, щоб її побачити. Оригінал до наших днів не дійшов. Копія зберігається у Ватиканському музеї.

Номер слайду 30

Скульптор розробив особливий прийом, який пізніше став відомий як крива Праксителя: вертикальна вісь статуї навмисно зміщувалася в сторону, рівновага фігури порушувалася – таким чином виникав ефект руху.

Номер слайду 31

Інша характерна особливість мистецтва Праксителя – ефект сфумато («затушованості»), гра світла і тіні, що надає статуї живий вираз за рахунок м'якого опрацювання рельєфу м'язів.

Номер слайду 32

Скопас першим стал передавати в скульптурі драматичні переживання людини. Менада Скопас, IV ст. до н. е.

Номер слайду 33

Менади – в давньогрецькій міфології супутниці і шанувальниці Діоніса. У римлян вони називалися вакханками. Менада учасниця оргії на честь бога смерті-відродження Діоніса. У правій руці, ймовірно, тримала ніж, яким заколювала козеня. Поїдаючи його сиру плоть, учасники оргії долучалися до плоті самого бога, одним із втілень якого в античності був козел. Скопас. «Менада»

Номер слайду 34

Леохар, «Аполлон Бельведерський»Мармурова статуя знаходиться в Бельведері, одному з Ватиканських музеїв. У правій руці повинен тримати лавровий вінок, у лівій руці був лук, на що вказує сагайдак за спиною Аполлона. Ці атрибути в руках божества означали, що Аполлон карає грішників і очищає тих, хто кається.

Номер слайду 35

Лісіпп Був придворним художником Македонського. Розкривав внутнішній світ людини. Голови статуй робив менше, а тіла з видовженими пропорціями. Олександр Македонський Лісіпп, IV ст. до н. е.

Номер слайду 36

Це юнак, як зчищає з тіла пісок після змагань. Він немов переступає з ноги на ногу, а волосся, прибрані рукою набік, дозволяють здогадатися, що спортсмен спітнів. Атлет ще не встиг перевести подих, а в запалих очах – втома. Лісіпп. «Апоксіомен»

Номер слайду 37

Лісіпп. «Відпочиваючий Гермес»Бог торгівлі і красномовства сидить на краю скелі. Він втомився, важко дихає, здається, це звичайний чоловік, який зараз продовжить нелегкий шлях. Однак пряжки на його ступнях видають бога, в них не можна ходити – можна тільки літати.

Номер слайду 38

Лісіпп. «Геракл, що бореться з левом»Якщо обійти скульптуру з чотирьох сторін, то можна прожити відомий подвиг героя. Фронтально – початок поєдинку. Геракл і лев готові до сутички. При погляді з лівого боку здається, що Геракл ось-ось втратить рівновагу. Зі спини стає помітно, що сила на боці героя – звір практично убитий.

Номер слайду 39

Харес. «Ніка Самофракійська»У статуї відсутні руки і голова. Робилися неодноразові спроби відновити ці частини тіла статуї, але тоді втрачалася вся велич Ніки. Тому визнали, що вся краса скульптури богині Ніки в її недосконалості.

Номер слайду 40

Харес. «Статуя бога Геліоса»Є одним із семи чудес світу і споруджений на честь бога Сонця Геліоса. Гігантська статуя зводилася протягом 12 років і досягала у висоту 36 метрів. Бронзовий гігант височів біля головного в'їзду в гавань міста Родос, її видно жителям з довколишніх островів.

Номер слайду 41

Статуя бога Геліоса. На зведення скульптури було витрачено 8 т заліза, 16 т бронзи. Основа статуї складалася з металевої конструкції, але виготовлена вона була переважно з глини, що почасти й стало причиною її обвалення при землетрусі. Є багато версій про його зовнішній вигляд.

Номер слайду 42

«Лаокоон» (IІ ст. до н. е.)Характерною рисою елліністичного мистецтва було зображенняпотворності, жорстокості, болю, страху. Прикладом такої роботи єбатько з двома синами, які відчайдушно намагаються звільнитися від смертельних обіймів морських змій. Твір виконали родоські майстри Агесандр, Афінодор та Полідор за сюжетом одного з міфів про Троянську війну.

Номер слайду 43

Гера Барберіні, ІІ ст. Знайдена у XVI ст., названа на честь свого першого власника, кардинала Барберіні, на даний час виставлена у Ватиканському музеї. Висота -  2,97 м. Зображена жінка в тонкому хітоні зі складками і невисокому вінці. У правій руці статуя тримає жезл. Жінка нахилена вперед, що вказує на те, що спочатку статуя була встановлена на узвишші.

Номер слайду 44

Агесандр. Венера Мілоська. Статуя була названа на честь місця, де вона була знайдена. Французький король Людовик XVIII передав статую Лувру, де вона перебуває й донині. Руки та оригінальний постамент були загублені при перевезенні статуї в Париж в 1820 році. Венера була спочатку прикрашена ювелірними виробами: браслетами, сережками і тіарою. Ці прикраси пропали давним давно, але в мармурі залишилися отвори для кріплення.

Номер слайду 45

Гліптика – різьблення на дорогоцінних і напівкоштовних каменях. Створювалися із заглибленими зображеннями – інталія й опуклими – камея. Найзнаменитішою є камея Гонзага, створена в Єгипті у III столітті до н. е. Мистецтво гліптики

Номер слайду 46

Маркіза Ізабелла Гонзага дуже любила мистецтво і колекціонувала стародавні прикраси. Придбала камею в єгипетській крамниці. Головною таємницею є те, чиї портрети там зображені. Швидше за все, на камеї зображені єгипетський фараон Птолемей II і його дружина Арсіноя. Камея Гонзага

Номер слайду 47

Римські скульптурні портрети(I ст. до н. е. — IV ст. н. е.)Реалістично передавали характер зображеного. Виконані в мармурі або бронзі. Багато римських портретів мають підпис, що вказує на те, кого зображено. Та жодного імені скульптора не збереглося. Якщо у давніх греків скульптурний образ був збірним, то в Римі він зображував конкретного громадянина Римської держави як окрему особистість.

Номер слайду 48

Римські скульптурні портрети епохи Республіки. Характерні риси: натуралізм, заглибленість у світ особистих почуттів і переживань, численні правдиві портрети людей похилого віку, часто потворних (на їх основі склалася теорія про походження портрета від воскових масок померлих предків).

Номер слайду 49

Імператор Август. Римський скульптурний портрет. Йому притаманні тонка психологічна характеристика і ретельне зображення форм. Діана Версальська, Франція. Статуя Марка Аврелія, Рим

Номер слайду 50

Римські скульптурні портрети епохи ІмперіїХарактерні риси: строгість, стриманість, чіткість форм і прагнення до узагальнення, офіційні портрети імператорів і вельмож.

Номер слайду 51

Станкова антична скульптура. Римлян зберігали вдома бюсти предків не як мистецькі твори, а як фото предків. Щоб надати своїм роботам більшої виразності, римські скульптори почали вирізувати зіниці, а іноді й вставляти шматочки гірського кришталю. Цікаво, що до римлян такі прийоми майже ніхто не використовував.

Номер слайду 52

Творче завдання. Намалюйте давньогрецьких муз із реквізитом.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Даниленко Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Громова Олена Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
23287
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку