Тема: « Різні барви у природи. До побачення, диво-осінь»

Про матеріал
Мета: • Навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, ознайомити учнів із музикою осені, закріпити набуті знання та вміння; • Розвивальні: розвивати вокально-хорові навички, чуття ритму; формувати вміння імпрозувати; розвивати творчу компетентність особистості, фантазію та уяву, потребу в самовираженні (пластичне інтонування, музично-ритмічні рухи тощо); • Виховна: виховувати емоційно-цінісне ставлення до творів мистецтва, любов до дитячої народної творчості, уміння спілкуватися та толерантність. Тип уроку: нестандартний урок (урок-подорож)
Перегляд файлу

 

Урок  №11           1 класс

Тема: « Різні барви у природи. До побачення, диво-осінь»

Мета:

  • Навчальна: збагачувати музичний досвід учнів, ознайомити учнів із музикою осені, закріпити набуті знання та вміння;
  • Розвивальні: розвивати вокально-хорові навички, чуття ритму; формувати вміння імпрозувати; розвивати творчу компетентність особистості, фантазію та уяву, потребу в самовираженні (пластичне інтонування, музично-ритмічні рухи тощо);
  • Виховна: виховувати емоційно-цінісне ставлення до творів мистецтва, любов до дитячої народної творчості, уміння спілкуватися та толерантність.

Тип уроку: нестандартний урок (урок-подорож)

  • Обладнання: компьютер, проеткор, дитактичні картки «Листочки, грибочки, жолуді, краплинки»; Слайд-презентація за темою уроку; Портрет П.І. Чайковського

Музичний метріал:

Українська народна пісня «Ой є в лісі калина» - розучування;

П.І Чайковський Цикл «Пори року» «Осінь» - слухання

Поспівка «Диби-диби»

Перебіг уроку

Учні входять до класу під супровід твору П.Чайковського «Осінь. Пори року»

Музичне вітання

Добрий ранок, діти, добрий ранок, вчитель

I.Вступна частина

II Актуалізація опорних знань

Слово вчителя

Сьогодні ми відправляємося у подорож,  але куди помандруємо, ви повинні відгадати. У чарівній торбинці бажань прихована підказка до нашої подорожі. Ви навпомацки повинні відгадати що покладено у торбинці «торбинка з шишкою».

Учитель:Діти всі гулять пішли,

Торбу чарівну знайшли,

Діти, в торбу зазирніть,

Та підказку там знайдіть.

Учитель: Ви відгадали це – шишка, де ростуть шишки? (ялинка)

А де ростуть ялинки? (ліс)

III. Основна частина

(Презентація осіннього лісу)

Учитель: Вже по багряніло листячко на клені,

Але на вербиці, ще воно зелене,

На каштані листя з жовтою каймою,

Йду осіннім лісом тихою ходою.

Таких фарб немає влітку, ні зимою,

Недаремно осінь зветься золотою.

Сьогодні ми помандруємо до осіннього лісу. Ліс прощається з осіню, та скоро буде зустрічати зиму. Ми будемо слухати музику осінні, але для початку ми об’єднаємось в веселі групи: «Листочки», «Грибочки», «Жолуді», «Краплинки».

Діти діляться на групи

Гра «Упізнай свою групу»

Назву вашої групи зашифровано у загадках, хто почує назву своєї групи, підіймає руки догори.

1. Золоті метелики з дерева летять

Крильцями своїми сумно шарудять. (Осінні листочки)

2.В теплий дощик народився,

Парасолькою накрився,

Може б з лісу пострибав,

Якби другу ногу мав. (Грибочки)

3. На дубочку я вродився,

На дубочку й оселився,

Восени я упаду,

Та дубочком проросту.(Жолудь)

4.З неба падає водичка,

На дерева, на травичку. (Краплі дощу)

 

Які ви молодці, усі відгадали свої команди.

 

         Учитель:                               Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона

Виглядає так казково

Восени і парк,  і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край!

 

Як чудово осінь розфарбувала наш край, які кольори вона використовувала?

Діти відповідають про кольори осені

Портрет П.І. Чайковського

Знайомство з твіром «Осінь» П.І Чайковського

Учитель: Петро Ілліч Чайковський багато писав музики для дітей. Сьогодні ми послухаємо твір «Осінь» з циклу «Пори року». Композитор щиро і проникливо писав про красу природи за допомогою музичних звуків. Давайте послухаємо, яку осінь композитор нам показав.

Презентація «Осінь» Чайковський

Учитель:

  1. Яка була музика? Весела чи сумна?
  2. Чому «Осінь» П.І Чайковського трішки засумувала?
  3. Яка була мелодія, плавна чи рухлива?
  4. Який інструмент виконував твір?
  5. Що ви уявляєте слухаючи цю музику?

Відповідь дітей

На вашому столі є конверти з чарівної торби. В них завдання, які треба виконати.

Група «Листочки»: Осінь ще називають щедрою, бо вона дарує багато різних плодів. Плоди бувають і на деревах. Ви повинні з’єднати дерево з їхнім плодом.

Група «Грибочки»: У Люсі багато тварин. Вам потрібно поєднати тваринку з її будиночком.

Група «Жолуді»: Ви дослідники. З’ясуйте, як будуть зимовати тваринки або птахи.

Група «Краплинки»: Маленькі дизайнери-модельйєри. Вони допоможуть нам одягнутись до осіннього лісу.

Усі групи працюють за допомогою клея-олівця. Один спікер з кожною групи буде презентувати своє завдання.

В нас є картина з лісу, ми з вами її допрацюємо за допомогою ваших завдань.

Розпочинаємо роботу в групі  .

Діти працюють

Учитель: Групи готові. Просимо вийти спікерів.

Учитель: Група «Листочки», просимо вас, розповізти, про плоди та дерева в нашому лісі.

Діти приклеюють листочки до картини з лісу.

Учитель: Група «Грибочки», розкажіть про тваринок у лісі і де вони живуть

Діти приклеюють грибочки на їжечка.

Учитель: Не солодко зимувати птахам і зверяткам у лісі. Про це розповість нам група «Жолуді».

Діти приклеюють жолуді на дерево до білочки.

Учитель: Які молодці. Ліс такий чарівний, різнобарвний. Завжди виникає бажання прогулятись стижками, зачаруватись красою. Але як потрібно вдягнутись до лісу нам розкажуть «Краплинки».

Діти доповнюють картину тепло вдягненую лялькою

Учитель: Усі групи молодці.

Ми з вами збираємось до лісу, звідки вже повертаються дід з бабою з нашої поспівки.

Давайте її пригадаємо і покажемо долоньками рух мелодії.

Вокально-хорова робота

Презентація поспівки.

Спів дітей

Учитель: Та щоб нам було веселіше подоружувати, пропоную заспівати пісню «Ой є в лісі калина». Спочатку ми її згодаємо, а потім заспіваємо з рухами.

Спів дітей з рухами.

Учитель: Дякую! Молодці!

IV. Заключна частина

Скажіть мені будь ласка, що би ви хотіли розповісти батькам з нашої подорожі.

-Яких Звірів ми зустріли у лісі?

-Як ліс готується до зими?

-Музика якого композитора допомогла нам відчути звуки осіни

Відповідь дітей

Учитель: Ви сьогодні добре попрацювали і чарівна турбинка дарує усім веселу нотку, на згадку, про сьогоднішні пригоди. Скажемо диво-осені до побачення, і на наступному уроці привітаємо чарівницю-зиму.

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
23 грудня 2019
Переглядів
2963
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку