Візуальний супровід уроку допоможе вчителю в його проведені та поглибить уявлення учнів про стилі та напрямки архітектури світу різних епох; підвищить рівень мистецьких потреб і вподобань учнів.
АРХІТЕКТУРА СВІТУАрхітектура (грец. αρχιτεκτονικη — будівництво) — це одночасно наука і мистецтво проектування будівель, а також власне система будівель та споруд, які формують просторове середовище для життя і діяльності людей відповідно до законів краси. ВИДИ АРХІТЕРКТУРИАРХІТЕКТУРА ОБ’ЄМНИХ СПОРУДЖитлова. Суспільно-громадська. Культова. Промислова. ЛАНДШАФТНА АРХІТЕКТУРАСквери. Бульвари. Парки. Альтанки. МІСТОБУДУВАННЯРеконструкція старих будівельновобудови
Номер слайду 2
Зародження архітектури відносять до доби первіснообщинного ладу у добу пізнього палеоліту (близько 10 тисяч років до н. е.), коли виникли перші штучно споруджені житла і поселення. Були освоєні найпростіші прийоми організації простору на основі прямокутника і кола, почався розвиток конструктивних систем з опорами-стінами або стійками, конічним, двоскатним або плоским балковим покриттям. Застосовувалися природні матеріали (дерево, камінь), виготовлялась цегла-сирець. Все це було освоєно людиною раніше, ніж з'явилась писемність. Кінець існування первісного суспільства позначився будівництвом фортець зі стінами або земляними валами та ровами. У мегалітичних спорудах (менгіри, дольмени, кромлехи) поєднання вертикальних та горизонтальних блоків каменю свідчить про подальше освоєння закономірностей архітектоніки.
Номер слайду 3
РОМАНСЬКИЙ СТИЛЬ (від лат. romanus — римський) — художній стиль, пов'язаний з античною культурою Риму. Набув поширення у країнах Західної та Центральної Європи у добу Раннього Середньовіччя (X—XIII ст.). Романський стиль об'єднав усі види мистецтва: монументальне малярство, скульптуру, декоративне мистецтво, що невід'ємно пов'язані з архітектурою. Але головним видом мистецтва цієї доби була архітектура, що вражала масивністю та строгістю споруд із чітко окресленими об'ємами та великими вежами. Основні форми — храм, монастир, замок. Абатство Св. Віктора, Італія. Соборний ансамбль у ПізіЗамок Каркасон, Франція
Номер слайду 4
РОМАНСЬКИЙ СТИЛЬ В АРХІТЕКТУРІ УКРАЇНИХотинська фортеця, Чернівецька обл. Церква Св. Пантелеймона, Івано-Франківська обл. П’ятницька церква, Чернігів
Номер слайду 5
ГОТИЧНИЙ СТИЛЬ Європи (між серединами XII і XVI століть) – художній стиль, що був завершальним етапом у розвитку середньовічної культури країн Західної Європи. Термін «Готика» введений в епоху Відродження, як зневажливе позначення всього середньовічного мистецтва, що вважалося «варварським». Особливе місце в мистецтві готики займавсобор – вищий зразок синтезу архітектури, скульптури і живопису (вітражів). Для готичного стилю характерні гострі споруди зі стрілчастими склепіннями, великою кількістю кам'яного різьблення і скульптурних прикрас. Собор Св. Стефана, Відень, Австрія
Номер слайду 6
Бургоський собор, Іспанія. Реймський собор, Франція. Міланський собор, Італія. Собор Паризької Богоматері, Франція. Палац дожів, Італія
Номер слайду 7
Костел Різдва Пресвятої Богородиці , Львівська обл. Домініканський костел , Тернопільська обл. Костел Св. Єлизавети, Закарпатська обл. ГОТИЧНІ ХРАМИ В УКРАЇНІ
Номер слайду 8
БАРОКО (ХVІ – ХVІІІ ст.) Батьківщина бароко – Італія, де виробили перші зразки бароко в архітектурі, скульптурі, живописі. Основні риси стилю бароко — парадність, урочистість, пишність, динамічність. Особливо необхідно відзначити прагнення до синтезу мистецтв — взаємопроникнення архітектури, скульптури, живопису й декоративного мистецтва. Архітектура бароко відрізняється просторовим розмахом, плавністю й складним поєднанням криволінійних форм, злиттям об'ємів у динамічну масу, багату на скульптурний декор. Часто зустрічаються розгорнуті колонади, пілястри. Куполи набувають складних форм, стають багатоярусними. Характерні деталі бароко — теламон (атлант), каріатида й маскарон. Капела Медичі Проект вестибюлю бібліотеки Лауренціана
Номер слайду 9
Церква Сан Карло, арх. Франческо БорромініФонтан Треві, арх. Лоренцо БернініПлоща Святого Петра, арх. Лоренцо Берніні
Номер слайду 10
КЛАСИЦИЗМ В АРХІТЕКТУРІ (від лат. Classicus – зразковий) – напрям в європейському мистецтві, який уперше заявив про себе в італійській культурі XVI-го ст. Найбільшого розквіту досягає у Франції (XVII ст.). Певною мірою притаманний мистецтву усіх країн Європи, у деяких зберігав свої позиції аж до першої чверті XIX ст. Художні засоби класицизму були підпорядковані строгій організованості, ясності образів, простим і чітким геометричним формам. Для архітектурних споруд класицизму характерні: геометрична правильність об’ємів; чіткий і спокійний ритм; врівноваженість, логічність планування; урочистість пропорцій; поєднання гладкої стіни з ордером і стриманим декором. Також характерно використання елементів античної архітектури:портики, колонади, статуї і рельєфи на площинах стін. Засновником нового напряму в проектуванні будівель прийнято вважати венеціанського майстра Андреа Палладіо, а весь ранній період класицизму отримав назву палладіо. Церква Іль Реденторе, арх. А. Палладіо. Вілла Ротондаарх. А. Палладіо
Номер слайду 11
Пантеон, Парижарх. Жак-Жермен Суффло. Оперний театр Ла Скала, Міланарх. Джузеппе Пермаріні. Великий театр, Варшаваарх. Антоніо Корраці
Номер слайду 12
Палац Потоцьких, Вінницька обл.арх. Жозеф Лакруа. Палац Розумовських, Батурінарх. Чарльз Камерон. Національний історико-культурний заповідник «Качанівка», арх. Карл Бланк
Номер слайду 13
https://www.youtube.com/watch?v=t. Uvq. Lhx4sjw
Номер слайду 14
Будинок Бальо, арх. А. Гауді, Вхідні павільйони паризького метро, арх. Ектор Гімар. Міський особняк Сольве, Брюссель арх. Віктор Орт. Кришталевий палац, Лондонарх. Джозеф Пакстон
Номер слайду 15
Будинок Полтавського земстваарх. Василь Кричевський. Декор будівлі акціонерного товариства «Дністер», Львіварх. Лев Левицький. Будинок з Химерами, Київарх. В. Городецький. МОДЕРН – стиль у європейському й американському мистецтві кінця XIX — початку XX ст. Художній стиль модерн (ар нуво – нове мистецтво: декоративно-орнаментальний стиль.) вперше з’явився 1880 року в Бельгії та Франції і поступово згас із початком Першої світової війни. Його сучасний варіант представлений стилем хай-тек.
Номер слайду 16
ПАМ’ЯТКИ АРАБО-МУСУЛЬМАНСЬКОЇ АРХІТЕКТУРИДо культових споруд арабо-мусульманської архітектури належать мечеті (храми), медресе (духовні школи-семінарії), а також мавзолеї (поховальні споруди). Основний тип плану ісламської храмової споруди — прямокутне подвір'я, оточене по периметру галереями, у глибині якого розташована приземкувата купольна будівля — мечеть. Також невід'ємним елементом культової мусульманської архітектури є мінарет (вежа, з якої віруючих скликають на молитву). Мавзолей Тадж Махал, Індія. Мечеть Халіфа Омара, Ієрусалім
АРХІТЕКТУРА ДАЛЕКОГО СХОДУСвоєрідні принципи архітектури Далекого сходу втілилися в монументальних пам'ятниках Китаю , Японії , Кореї. Для східного світогляду важливо усвідомлення людиною єдності духу і тіла, неба і землі, властиве буддизму. Це знайшло відображення і в розвитку мистецтва, зокрема архітектури. Буддійські пагоди з багатоярусними дахами спрямовані вгору, немов тягнуться до самого неба . Ярусний стиль властивий і світській, і духовній архітектурі Далекого Сходу. Храм Неба, Пекін. Палацовий комплекс Потала, Тібет
Номер слайду 19
Храм Хорю-дзи, Японія. Святилище Іцукусіма, Японія. Монастир Пульгукса, Півд. Корея. Храм Кінкакудзі (Золотий павільон), Японія