Презентація "Читання - це цікаво. Ігри на уроках читання"

Про матеріал
Мотивувати молодших школярів на уроках читання допоможе гейміфікація, тобто вибір ігрових форм і методів. Активізувати читацьку діяльність у процесі уроку допоможуть подані в презентації ігри, способи та методи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гра «Естафета»Правила гри. За сигналом учителя починає читати один учень. На умовний звуковий сигнал він зупиняється і називає ім’я дитини, якій пропонує читати далі.(Бажано орієнтуватися на закінченість думок у тексті. Учень, який передає естафету каже: «Прошу, Максиме (ім’я), той, хто продовжує: «Дякую, …

Номер слайду 5

Правила гри. Варіант 1. Спочатку читає вчитель, діти напівголосно наздоганяють, потім сильніший учень читає і веде своїх однокласників, а вони наздоганяють. Варіант 2. Діти читають у парах. Один «веде» читання іншого, слідкуючи йому, намагаючись його супроводжувати . Потім діти міняються ролями. Гра «Буксир»

Номер слайду 6

Гра «Командне читання»Правила гри. Робота в групах (командах)Учні читають текст по реченню за встановленим ними порядком. Після завершення виконують завдання до тексту, записані на картці. Після кожного етапу сигналізують, виставляючи, наприклад цеглинки Lego.

Номер слайду 7

Правила гри. Перед даним читанням уривка тексту учитель пропонує ознайомитися з картками-пропозиціями: Дитина «замовляє», обираючи картку, як потрібно читати уривок. Далі картку змінює інший учень. Таким чином , багаторазове читання уривка різними способами сприяє формуванню навички читання. Гра «Читання на замовлення»

Номер слайду 8

Правила гри. За командою «Небо!» раптово припинити читати і помітити очима те місце, де застала команда вчителя, а очі підняти догори (відірвати від тексту). За командою «Земля!» продовжувати читати від поміченого місця. Гра «Небо - земля»

Номер слайду 9

Правила гри. За командою «День» учень читає вголос текст. Раптом вчитель дає команду «Ніч». Учень заплющує очі та промовляє ті слова, які він встиг побачити далі в рядку на той момент, коли пролунала команда. Гра «День - ніч»

Номер слайду 10

Правила гри. Учитель читає початок речення ( у вірші – слово), а діти, відшукавши його, дочитують далі. Далі гру продовжують учні. Гра «Відшукай та дочитай»

Номер слайду 11

Правила гри. Спочатку діти читають текст 1 хвилину*, роблять простим олівцем помітку, це у них «Формула-1». Знову починають читати спочатку і намагаються обігнати помітку («Формула 1 »). Якщо обігнали, знову ставиться помітка («Формула 2») і т. д. * час можна змінити Гра «Формула 1»

Номер слайду 12

Правила гри Учитель пропонує почати читання напівголосно за сигналом, при цьому вмикає прилад відліку часу (секундомір, пісочний годинник, тощо). Коли проходить заявлений час ( 20с, 30с, 1хв), учитель дає сигнал завершення, і учні ставлять засічку, там, де закінчили, підраховують кількість прочитаних слів. Потім все повторюємо від початку. Таким чином учнів пересвідчуються, що багаторазове читання дає позитивний результат. Таке читання можна здійснювати в парах. Гра «Засічка»(подібна до гри «Формула 1)

Номер слайду 13

Правила гри Перед початком гри можна зробити дихальну гімнастику. Дітям відводиться в тексті певний абзац або речення, вони читають його на одному подиху. Гра «Водолаз»

Номер слайду 14

Правила гри. Читання на швидкість: спочатку учні читають повільніше, а потім швидкість збільшують. (Учитель може гучність керувати за допомогою певних звукових сигналів)Читання на силу голосу: починаємо читати напівголосно, поступово нарощуємо силу голосу, потім притишуємо. Гра «Хвиля»

Номер слайду 15

Правила гри. Перший учень «Заєць» розпочинає читання з форою, наприклад, 1 речення або 1 рядок, а другий учень «Вовк», розпочинає читати спочатку, намагаючись наздогнати товариша. Гра «Вовк і Заєць»

Номер слайду 16

Правила гри. Учень читає запропонований вчителем текст з пропущеними літерами на позначення голосних. Наприклад Гра «Дід буквоїд»Д_ н_с з_в_т_л_ з_л_т_ _с_нь. Пр_ч_п_р_л_ л_с_, п_л_, с_дк_.

Номер слайду 17

1. Учні читають слова «луною» за вчителем.2. Тлумачення незрозумілих слів.3. Завдання до словникової роботи:Інтегровані вправи. Учитель готує з тексту слова складні для прочитування та розуміння

Номер слайду 18

3. Завдання до словникової роботи:знайти певні частини мови й промаркувати їх; визначити вивчені на уроках української мови граматичні категорії; рід, число, відмінки, дієвідміни тощо. фонетичний, морфемний, морфологічний розбори визначених учителем слів.складання речень, словосполучень групування слів за спільними ознаками.Інтегровані вправи

Номер слайду 19

3. Завдання до словникової роботи: добір синонімів, антонімів, фразеологізмів;4. Пошуково-дослідницькі вправи : знайти слова в яких звуків і букв порівну, звуків або букв менше; яке із слів відповідає звуковій схемі; моделювання за допомогою цеглинок Lego, кількість складів у вказаних словах ; Інтегровані вправи

Номер слайду 20

4. Пошуково-дослідницькі вправи: утворення слів за зразком математичних виразів: Бузок- б+ ліс – ок + сяйво – йво= узлісся. поділ слів або речень на множини за кількістю складів (для слів), слів (для речень) Інтегровані вправи 3 склади або слова4 склади або слова5 складиів або слів

Номер слайду 21

4. Пошуково-дослідницькі вправи: Учитель готує попередньо для груп картку з уривком із тексту, який буде вивчатися. ВАРІАНТ 1. У словах уривка пропущені орфограми, які учні мають заповнити. ВАРІАНТ 2. Прочитати уривок і виправити помилки. На кожному рядку учні фіксують кількість помилок цифрою. Для перевірки зачитують утворене число з цих цифр або суму цих цифр.Інтегровані вправи

Номер слайду 22

ЖОВКНЕ ЛИСТЯза творами Олександра Копиленка. Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. іноді тихо вронить вирізьблений свій лист. А на летить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гіля. За матеріалами: http://www.ukrcenter.com/

Номер слайду 23

ЖОВКНЕ ЛИСТЯза творами Олександра Копиленка. Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. іноді тихо вронить вирізьблений свій лист. А на летить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гіля.

Номер слайду 24

Метод шестикутника Правила гри. Учитель пропонує учням обрати картку -шестикутник з написаним об’єктом, а потім учні створюють із карток певну картину пов’язаних між собою понять.

Номер слайду 25

Книги подібні рікам, що тамують спрагу цілого світу, це – джерело мудрості. (Повість минулих літ)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Демченко Наталя Федорівна
    Дякую! Взяла на замітку!!!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 листопада 2023
Переглядів
851
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку