Гра «Естафета»Правила гри. За сигналом учителя починає читати один учень. На умовний звуковий сигнал він зупиняється і називає ім’я дитини, якій пропонує читати далі.(Бажано орієнтуватися на закінченість думок у тексті. Учень, який передає естафету каже: «Прошу, Максиме (ім’я), той, хто продовжує: «Дякую, …
Правила гри. Варіант 1. Спочатку читає вчитель, діти напівголосно наздоганяють, потім сильніший учень читає і веде своїх однокласників, а вони наздоганяють. Варіант 2. Діти читають у парах. Один «веде» читання іншого, слідкуючи йому, намагаючись його супроводжувати . Потім діти міняються ролями. Гра «Буксир»
Правила гри. Перед даним читанням уривка тексту учитель пропонує ознайомитися з картками-пропозиціями: Дитина «замовляє», обираючи картку, як потрібно читати уривок. Далі картку змінює інший учень. Таким чином , багаторазове читання уривка різними способами сприяє формуванню навички читання. Гра «Читання на замовлення»
Правила гри Учитель пропонує почати читання напівголосно за сигналом, при цьому вмикає прилад відліку часу (секундомір, пісочний годинник, тощо). Коли проходить заявлений час ( 20с, 30с, 1хв), учитель дає сигнал завершення, і учні ставлять засічку, там, де закінчили, підраховують кількість прочитаних слів. Потім все повторюємо від початку. Таким чином учнів пересвідчуються, що багаторазове читання дає позитивний результат. Таке читання можна здійснювати в парах. Гра «Засічка»(подібна до гри «Формула 1)
Правила гри. Читання на швидкість: спочатку учні читають повільніше, а потім швидкість збільшують. (Учитель може гучність керувати за допомогою певних звукових сигналів)Читання на силу голосу: починаємо читати напівголосно, поступово нарощуємо силу голосу, потім притишуємо. Гра «Хвиля»
3. Завдання до словникової роботи:знайти певні частини мови й промаркувати їх; визначити вивчені на уроках української мови граматичні категорії; рід, число, відмінки, дієвідміни тощо. фонетичний, морфемний, морфологічний розбори визначених учителем слів.складання речень, словосполучень групування слів за спільними ознаками.Інтегровані вправи
3. Завдання до словникової роботи: добір синонімів, антонімів, фразеологізмів;4. Пошуково-дослідницькі вправи : знайти слова в яких звуків і букв порівну, звуків або букв менше; яке із слів відповідає звуковій схемі; моделювання за допомогою цеглинок Lego, кількість складів у вказаних словах ; Інтегровані вправи
4. Пошуково-дослідницькі вправи: Учитель готує попередньо для груп картку з уривком із тексту, який буде вивчатися. ВАРІАНТ 1. У словах уривка пропущені орфограми, які учні мають заповнити. ВАРІАНТ 2. Прочитати уривок і виправити помилки. На кожному рядку учні фіксують кількість помилок цифрою. Для перевірки зачитують утворене число з цих цифр або суму цих цифр.Інтегровані вправи
ЖОВКНЕ ЛИСТЯза творами Олександра Копиленка. Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. іноді тихо вронить вирізьблений свій лист. А на летить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гіля. За матеріалами: http://www.ukrcenter.com/
ЖОВКНЕ ЛИСТЯза творами Олександра Копиленка. Вкриваєця багрянцем клен. Він стоїть на узлісі замріяний, ніби сумує, що надійшов жовтень. іноді тихо вронить вирізьблений свій лист. А на летить вітер і почне безжально зривати осінню красу зажуреного клена, оголить його і гулятиме серед голого гіля.