Завдання для розвитку творчих здібностей учнів

Про матеріал
Дитина за своєю природою – шукач, дослідник, відкривач світу. Через казку, фантазію, гру, через неповторну дитячу творчість ми обов'язково наблизимося до серця дитини. Дитяча літературна творчість може стимулюватися та прямувати ззовні. Найкращим стимулом є така організація життя учнів, яка створює потреби та можливості для дитячої творчості. Цьому сприяє вільна атмосфера в школі та класі, довіра та повага з боку вчителя, надання учням самостійності, увага до інтересів кожного учня, до його схильностей, здоров'я, різнобічного розвитку та здібностей. Уроки читання є найсприятливішими уроками, у яких можна значно підвищити рівень розвитку творчих здібностей, якщо регулярно використовувати вправи творчого характеру. Звісно, не в усіх дітей є літературні здібності, вміння складати, уявляти. Проте дітей необхідно мотивувати та зацікавлювати. Не можна створювати нове в жодній сфері життя, не маючи творчих здібностей. Головне, що творчі здібності можна розвивати не тільки в інших, а й у собі. Щоб бути ефективним педагогом необхідно бачити, знаходити та створювати нове у професії. Через організацію креативного освітнього середовища розвивається культура вчителя та дітей, реалізується гуманістичні ідеї життєтворчості як найвищої форми існування. Я впевнена, що людині творчій у майбутньому буде легше адаптуватися в нових умовах, що життя її буде цікавіше, вона впорається з будь-якою складною ситуацією і реалізує себе як особистість.
Перегляд файлу

   Завдання, спрямовані на розвиток  творчих здібностей.

I. Завдання на формування умінь сприймати художній текст.

1. Словникова робота. Читання слів і пояснення їхнього лексичного значення.

2. Заголовок тексту.

3. Розподіл тексту на частини, складання плану.

4. Визначення теми тексту, головної думки.

5. Визначення типу тексту.

6. Вибір ілюстрацій до тексту.

7. За ілюстрацією визначити зміст тексту.

8. Створювання діафільму.

9. Вибіркове читання.

10. Робота за питаннями вчителя, підручника чи учня.

11. Читання для підготовки до переказу.

12. "Пропущене слово" (вчитель читає текст і пропускає одне слово, діти повинні вставити слово, що підходить за змістом).

13. Відновлення логічної послідовності тексту. Статті з журналів, газет розрізаються на частини, перемішуються і даються учневі в конверті.

14. Відновлення тексту (невеликий текст пишеться великими літерами на аркуші, розрізається на дрібні шматочки, група з 2-3 осіб відновлюють його).

ІІ. Завдання формування літературно-творчих умінь учнів.

1. Побудова до запропонованого слова ланцюжка асоціацій, метафор, епітетів.

2. Добудувати текст за запропонованим початком, придумати свій фінал, включити нові обставини та, виходячи з характерів, добудувати дії героїв.

3. Переказ тексту з певним завданням.

4. Складання за текстом кросвордів.

5. Вікторини за одним великим твором чи кількома маленькими.

6. Підбір загадок до слів із тексту.

7. Тематична добірка прислів'їв до текстів підручника.

8. Складання ребусів до слів із тексту.

9. Робота зі словником фразеологізмів.

ІІІ. Завдання, які навчають прийомів творчого фантазування.

«Продовжи ряд» (небо хмуриться; верба...; зірки...; осінь...)

1. Пофантазуйте, про що може думати: (муха на стелі, рибка в акваріумі).

2. Що сказали б про одне й теж різні за характером персонажі:

Вовк та Червона Шапочка – про бабусю.

3. Запропонуй свого героя. Склади розповідь від його особи. Не проблема, якщо змішаються правда і вигадка.

4. Пофантазуй, якою є людина, якщо подивитися на неї очима: кішки, собаки, коня.

5. Придумай легенду про квіти: незабудку, ромашку, волошку.

6. Придумай фантастичну тварину, намалюй і поясни деталі її зовнішності, її фантастичні здібності.

7. Завдання «Якби» (якби я бачив у темряві як пугач...)

8. «Винахідник» («Кульбаба і парашут»).

9. Складання своїх ілюстрацій, замальовок до тексту та порівняння їх з наявними.

10. "Фантазії" за прислів'ям, картиною, звуком.

11. "Співтворчість" (домалювання образу героя, складання його сповіді, щоденника і т. д.)

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Барна М. М., Волошенко О. В., Козак О. П.)
Додано
7 листопада 2023
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку