Презентація "Чому матеріали використовують повторно"

Про матеріал
Презентація до уроку Я досліджую світ з теми "Чому матеріали використовують повторно" за підручником Я досліджую світ: частина 2, 4 клас. Автори: Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому матеріали використовують повторно

Номер слайду 2

Розумова розминка. Доведіть наявність взаємозвʼязку між людиною і природою. Наведіть приклади впливу людини на природу та природи на людину. Як людина впливає на рослинний світ? А на тваринний?Припустіть, до чого призводить негативний вплив людинина рослини та тварин. Що свідчить про звʼязок людини з неживою природою?Що призводить до забруднення навколишнього середовища?

Номер слайду 3

Пригадуємо. Наведіть приклади рукотворних обʼєктів. 3 яких речовин вони складаються?Що таке речовини?

Номер слайду 4

3 давніх-давен люди для власних потреб використовують речовини, що існують у природі або добуті з природної сировини. Це корисні копалини; речовини рослинного походження - деревина, цукор, крохмаль, олії, природний каучук, волокна бавовни, льону: речовини тваринного походження - білки, жири, волокна, хутра.

Номер слайду 5

Пригадайте, які речовини отримують з корисних копалин. Природні речовни - речовини, що існують у природі. Штучні матеріли виробляють з природних речовин. Нині наука хімія допомагає людству створювати величезну кількість речовин, яких немає у природі.

Номер слайду 6

Такі речовини значно дешевші. 3 них виготовляють одяг, предмети побуту, їх застосовують у транспорті, будівництві, для приготування та зберігання їжі, для прання і чищення одягу тощо. Нові штучно створені матеріали зробили наше життя комфортнішим.

Номер слайду 7

Для створення штучних матеріалів використовують продукти переробки нафти, природного газу, кам'яного вугілля. До штучних матеріалів належать пластмаси.

Номер слайду 8

Розгляньте схему. Розкажіть, які бувають речовини.

Номер слайду 9

Які із зображених предметів виготовлено з природних матеріалів, а які - зі штучних? Чим вони різняться? Які з них ви вибрали б для використання? Чому?

Номер слайду 10

Пластмаси досить міцні, їх легко формувати, обробляти, забарвлювати. Це відомий вам поліетилен, з якого виробляють пакувальну плівку та плівку для теплиць, водопровідні й каналізаційні труби, електроізоляцію, предмети побуту. З інших видів пластмаси виготовляють одноразові шприци, посуд, стільці, столи, труби тощо.

Номер слайду 11

Попри те що природний каучук не втратив практичного значення і його добувають у великій кількості із соку деяких рослин, створено синтетичні каучуки. 3 них виготовляють шини, взуття, іграшки.

Номер слайду 12

До штучних матеріалів належать хімічні волокна. Одні хімічні волокна одержують у процесі переробки деревини, інші - газу й вугілля. Такі хімічні волокна називають синтетичними. Із синтетичних волокон виготовляють канати, риболовні сітки, декоративні тканини, трикотажні вироби, штучне хутро.

Номер слайду 13

Для виготовлення літаків, кораблів, автомобілів, велосипедів та інших транспортних засобів винайдено легкі й міцні матеріали, для атомних реакторів, газових турбін, реактивних двигунів міцні й жаростійкі матеріали. Що було б, якби людина не створювала штучні матеріали?

Номер слайду 14

Виробники одягу навчилися виготовляти жакети, пальта, сорочки, джемпери з екологічних перероблених матеріалів. У Нідерландах з'явилася перша велосипедна доріжка з перероблених пластикових пляшок та упаковок. Очікується, що таке покриття буде втричі витривалішим, ніж асфальт. Сучасні виробники кросівок почали виготовляти свою продукцію з переробленого сміття, виловленого в морях, океанах.

Номер слайду 15

Дізнайтеся, які країни відмовилися від пластикових пакетів та трубочок. Усе наше життя оточене різними речами. Одні з них ми бережемо, а інші з легкістю можемо викинути у сміття. В Україні річний обсяг відходів на людину становить більше ніж 10 тонн. Розгляньте фото. Подумайте, що має бути в кожному контейнері.

Номер слайду 16

Чому питання, пов'язані зі сміттям, стали екологічною проблемою?Сьогодні дуже важливо повторно використовувати побутові відходи. Цим самим ми економно використовуємо сировину та не забруднюємо навколишнє середовище. Запропонуйте власний спосіб повторного використання в побуті щіток для одягу, парасольок, паперових лотків для яєць або автомобільних шин.

Номер слайду 17

Коротко про головне. У побуті люди використовують багато природних речовин. Для задоволення власних потреб людина створила величезну кількість штучних матеріалів.

Номер слайду 18

… деякі тварини й рослини за допомогою кислоти захищаються від ворогів. Так, кислота міститься у бджолиній отруті й жалких волосках кропиви. Тропічний павук стріляє у ворогів рідиною, що містить оцтову кислоту. Чи знаєте ви, що…

Номер слайду 19

Перевіряємо себе. Чому в людей виникла потреба створювати штучні матеріали?Які природні речовини використовують для створення штучних матеріалів?Назвіть приклади штучних матеріалів. Де їх використовують?Чи може те, про що ви дізналися впродовж вивчення теми, знадобитися вам у житті?

Номер слайду 20

Робота в зошитіРозгортаємо в зошиті с. 58-59

Номер слайду 21

Завдання 1. Розглянь малюнки. Тіла, виготовлені з природних матеріалів, обведи зеленим олівцем, а зі штучних - червоним.

Номер слайду 22

Завдання 2. Зазначені відходи захоронено на сміттєзвалищі. Підкресли ті з них, які розкладаються найшвидше. CТАЛЬ    ПЛАСТИК    СКЛО   ПАПІР

Номер слайду 23

Завдання 3. Розподіли назви речовин у дві групи: природні та штучні. Золото, бетон, картон, вода, папір, мідь, пісок, гума, скло, цегла, нафта, деревина, фарфор, граніт. Природні________________________________________________________________________________________________________________________Штучні__________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 24

Завдання 4. Проведи дослідження. Скільки пакетів із сміттям виносить твоя сім'я до контейнера за тиждень? А за місяць? Яке сміття переживає? Запропонуй, як зменшити кількість побутового сміття.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 25

Завдання 5. Чотири предмети розподілили на дві групи. Яку властивість було використано під час поділу цих предметів на групи?

Номер слайду 26

Завдання 6. Добери у пару штучний і природний матеріал, з яких можна виготовити ту саму річ. Запиши. Якому матеріалу ти віддаєш перевагу? Обґрунтуй.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 27

Завдання 7. У групах або самостійно склади чотири віршовані рядки на екологічну тематику.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Номер слайду 28

Домашнє завдання. Повторити тему на сторінках 111-115.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Крячек Капіца Крістіна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Презентації
НУШ
Додано
22 квітня 2023
Переглядів
2876
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку