Розумова розминка. Доведіть наявність взаємозвʼязку між людиною і природою. Наведіть приклади впливу людини на природу та природи на людину. Як людина впливає на рослинний світ? А на тваринний?Припустіть, до чого призводить негативний вплив людинина рослини та тварин. Що свідчить про звʼязок людини з неживою природою?Що призводить до забруднення навколишнього середовища?
3 давніх-давен люди для власних потреб використовують речовини, що існують у природі або добуті з природної сировини. Це корисні копалини; речовини рослинного походження - деревина, цукор, крохмаль, олії, природний каучук, волокна бавовни, льону: речовини тваринного походження - білки, жири, волокна, хутра.
Пластмаси досить міцні, їх легко формувати, обробляти, забарвлювати. Це відомий вам поліетилен, з якого виробляють пакувальну плівку та плівку для теплиць, водопровідні й каналізаційні труби, електроізоляцію, предмети побуту. З інших видів пластмаси виготовляють одноразові шприци, посуд, стільці, столи, труби тощо.
До штучних матеріалів належать хімічні волокна. Одні хімічні волокна одержують у процесі переробки деревини, інші - газу й вугілля. Такі хімічні волокна називають синтетичними. Із синтетичних волокон виготовляють канати, риболовні сітки, декоративні тканини, трикотажні вироби, штучне хутро.
Виробники одягу навчилися виготовляти жакети, пальта, сорочки, джемпери з екологічних перероблених матеріалів. У Нідерландах з'явилася перша велосипедна доріжка з перероблених пластикових пляшок та упаковок. Очікується, що таке покриття буде втричі витривалішим, ніж асфальт. Сучасні виробники кросівок почали виготовляти свою продукцію з переробленого сміття, виловленого в морях, океанах.
Дізнайтеся, які країни відмовилися від пластикових пакетів та трубочок. Усе наше життя оточене різними речами. Одні з них ми бережемо, а інші з легкістю можемо викинути у сміття. В Україні річний обсяг відходів на людину становить більше ніж 10 тонн. Розгляньте фото. Подумайте, що має бути в кожному контейнері.
Чому питання, пов'язані зі сміттям, стали екологічною проблемою?Сьогодні дуже важливо повторно використовувати побутові відходи. Цим самим ми економно використовуємо сировину та не забруднюємо навколишнє середовище. Запропонуйте власний спосіб повторного використання в побуті щіток для одягу, парасольок, паперових лотків для яєць або автомобільних шин.
Завдання 3. Розподіли назви речовин у дві групи: природні та штучні. Золото, бетон, картон, вода, папір, мідь, пісок, гума, скло, цегла, нафта, деревина, фарфор, граніт. Природні________________________________________________________________________________________________________________________Штучні__________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 4. Проведи дослідження. Скільки пакетів із сміттям виносить твоя сім'я до контейнера за тиждень? А за місяць? Яке сміття переживає? Запропонуй, як зменшити кількість побутового сміття.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 6. Добери у пару штучний і природний матеріал, з яких можна виготовити ту саму річ. Запиши. Якому матеріалу ти віддаєш перевагу? Обґрунтуй.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 7. У групах або самостійно склади чотири віршовані рядки на екологічну тематику.____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________