Дидактичні ігри сприяють: - розвитку мовлення, мислення, уяви, пам'яті; - умінню порівнювати і групувати предмети за ознаками; - активізувати інтерес та увагу дітей; - позитивним емоціям – радості пізнання; - закріпленню знань, умінь і навичок; - виробленню звички зосеререджуватись; - самостійно думати і робити висновки; - вихованню почуття відповідальності і колективізму
Успіх проведення гри залежить від дотримання вимог: - ігри відповідають навчальній програмі; - відповідність гри віковим особливостям дітей; - у грі беруть участь всі учні класу (майже всі); - ігрові завдання мають бути не надто складними, але й не дуже легкими; - різноманітність ігор
«День народження літери і звука « Ж» Запрошую учнів на день народження букви. Діти поділені на групи і кожна група отримує завдання: - запросити казкових персонажів, до складу імен яких входить звук « ж»; - приготувати подарунки і гостинці з цим звуком; - запросити дітей в іменах яких є цей звук
«Буква - чарівниця» Це завдання допомагає з’ясувати, що заміна однієї з букв змінює значення слова Хоч білий, вата не така Мене ти робиш з молока А прочитаєш навпаки Ти приготуєш пиріжки Я лише три букви маю Весь у зелені буяю Спробуй букву замінить Хижим звіром стану вмить. СИР - РИС ЛІС - ЛИС
«Незвичний поїзд» У кожен вагон «посадіть» слова-пасажири: у перший вагон — слова, що означають назви птахів; у другий — слова, що є назвами риб; у третій — слова, що означають назви звірів; у четвертий — слова, що є назвами комах. На дошці чи на таблиці записані слова: вовк, кит, голуб, їжак, олень, лящ, качка, коза, дятел, заєць, півень, муха, хом'як, щука, вуж, вівця, тюлень, корова, собака, синиця, змія, кінь, оса, сом, шпак, зозуля
«Позмагаємося з письменником» Спрогнозувати, пофантазувати, як далі розвиватимуться події. Придумати свою кінцівку твору Гра «В гостях у героїв казок» Діти читають голосами героїв казок: Заєць, Баба Яга, Буратіно, Шапокляк, Вовк … Для створення казкової ситуації діти одягають наголівнички