Презентація для дистанційного уроку у синхронному режимі "Живлення та травлення"

Про матеріал
Надані матеріали можна використовувати при проведенні уроку "Живлення та травлення" у синхронному режимі. Презентація анімована, містить ілюстрації, схеми та завдання, деякі з яких можна виконувати з використанням інтерактивних інструментів Zoom (або іншої обраної платформи), наприклад поєднання системи органів та процесу, який вона забезпечує, стрілками за допомогою інструментів для малювання або заповнення схеми прямо на екрані самим учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дистанційний урок з біології у синхронному режимі за темою:«Живлення та травлення»7 клас. Вчитель біології Сєдова-Кутішенко Ірина Михайлівна. Харківська гімназія №82

Номер слайду 2

Процеси життєдіяльності та системи органів тварин. Живлення. Дихання. Виділення. Опора та рух. Ріст та розвиток. Розмноження. Подразливість. Опорно-рухова. Статева. Травна. Видільна. Дихальна. Нервова. Органи чуття. Ендокринна. Актуалізація опорних знань

Номер слайду 3

«Ми те що ми їмо» ???Хто годує голодну тварину, той живить свою власну душу. Чарлі Чаплін. Визначення теми

Номер слайду 4

Тема: Живлення та травлення. Дистанційний урок у синхронному режимі

Номер слайду 5

живленнятравлення. Визначення мети та завдань??????

Номер слайду 6

Живлення та травлення. Мета: формувати уявлення про особливості обміну речовин гетеротрофного організму, сформувати поняття про живлення, травлення, травну систему, систематизувати уявлення про різноманітність травних систем тварин, розкрити взаємозв’язки між особливостями живлення та будовою травної системи. Тема та мета уроку

Номер слайду 7

Живлення тварин – процес надходження в організм готових органічних речовин Поживні речовини: ОрганічніБілки. Жири. Вуглеводи. НеорганічніВода Мінеральні речовини. Значення поживних речовин. Будівельний матеріал. Джерело енергіїУчасть у процесах життєдіяльностіНовий матеріал

Номер слайду 8

Групи тварин за джерелом живлення1. Сапротрофи – живлятся мертвими рештками та відходами життєдіяльності2. Зоофаги – м’ясоїдні3. Симбіонти – співіснуючи організми різних видів, можуть приносити користь, а можуть шкодити4. Ендопаразити - _______________________5. Копрофаги – тварини, що живляться екскрементами6. Фільтратори - водні тварини, що харчуються дрібними планктонними організмами або зваженими частками (детрит), що відціджуються з води7. Біотрофи – живляться іншими живими істотами8. Некрофаги – падальники,  живляться трупами інших тварин9. Фітофаги - рослиноїдні10. Ґрунтові детритофаги - живляться дрібною мертвою органічною речовиною грунту та микроорганизмами, які його населяють11. ____________________ - використовують інші організми як джерело живлення та середовище існування, завдаючи шкоди12. ____________________ – зовнішні паразити13. Мутуалісти – організми, що співіснують із  взаємною користю;14. Поліфаги - всеїдні15. Воші; 16. Бичачий ціп'як; 17. Стерв’ятник; 18. Синій кит; 19. Козуля; 20. Личинка мухи кімнатної; 21. Лев; 22. Бурий ведмідь; 23. Одноклітинні джгутикові, що мешкають у кишківниках  термітів, допомагаючи їм перетравлювати  клітковину; 24 Дощовий черв. робота з блок-схемою

Номер слайду 9

Групи тварин за джерелом живлення1. Сапротрофи – живлятся мертвими рештками та відходами життєдіяльності2. Зоофаги – м’ясоїдні3. Симбіонти – співіснуючи організми різних видів, можуть приносити користь, а можуть шкодити4. Ендопаразити – внутрішні паразити5. Копрофаги – тварини, що живляться екскрементами6. Фільтратори - водні тварини, що харчуються дрібними планктонними організмами або зваженими частками (детрит), що відціджуються з води7. Біотрофи – живляться іншими живими істотами8. Некрофаги – падальники,  живляться трупами інших тварин9. Фітофаги - рослиноїдні10. Ґрунтові детритофаги - живляться дрібною мертвою органічною речовиною грунту та микроорганизмами, що його населяють11. Паразити - використовують інші організми як джерело живлення та середовище існування, завдаючи шкоди12. Ектопаразити – зовнішні паразити13. Мутуалісти – організми, що співіснують із  взаємною користю;14. Поліфаги - всеїдні15. Воші; 16. Бичачий ціп'як; 17. Стерв’ятник; 18. Синій кит; 19. Козуля; 20. Личинка мухи кімнатної; 21. Лев; 22. Бурий ведмідь; 23. Одноклітинні джгутикові, що мешкають у кишківниках  термітів, допомагаючи їм перетравлювати  клітковину; 24 Дощовий черв. аналіз з блок-схеми

Номер слайду 10

Як ви вважаєте, чи можуть тварини переходити з однієї групи до іншої?Метод «Прес»: Я вважаю що… …тому що… …наприклад…Отже…Узагальнення та систематизація

Номер слайду 11

Травлення - це сукупність процесів, які здійснюють подрібнення й розщеплення за допомогою ферментів їжі на прості речовини, що можуть всмоктуватися та брати участь у процесі обміну речовин. Позаорганізмове. Організмове: Внутришньоклітинне. Позаклітинне порожнинне. Позаклітинне пристінне. Новий матеріал (розповідь, бесіда)

Номер слайду 12

Основні етапи травлення. Механічна і хімічна обробка їжіВсмоктування простих сполук. Транспорт поживних речовин. Засвоєння простих сполук. Видалення неперетравлених решток. Новий матеріал (розповідь, бесіда)

Номер слайду 13

Травна система – сукупність анатомічно поєднаних органів, що забезпечують перетворення їжі й засвоєння простих поживних речовинвідсутнясліпозамкненанаскрізна. Новий матеріал (розповідь, бесіда)

Номер слайду 14

Як ви вважаєте, чи можна обрати найдосконалішу травну систему?Метод «Прес»: Я вважаю що… …тому що… …наприклад…Отже…Узагальнення та систематизація

Номер слайду 15

Гра «Вгадай – хто?»Один з учнів отримає в особисті повідомлення зображення тварини, всі інші мають вгадати, що це за тварина, питаючи про особливості її травлення та живлення. Осмислення і практичне застосування нових знань

Номер слайду 16

Виконання тестових завдань та гра «Відповідність»Тест «Живлення та травлення»Платформа «На урок»Осмислення і практичне застосування нових знань

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Параграфи 27-28, роботи в робочому зошиті сторінки…За наданими матеріалами повніть таблицю (наступний слайд)Подивиться на ілюстрації до цього слайду. Чи зустрічається в природі таке живлення? Які ще хибні стереотипи Вам відомі?

Номер слайду 18

Таблиця «Особливості живлення та травлення тварин»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Група тварин. ОсобливостіКишково-порожнинніЗоофаги (хижаки) або фільтратори. Травна система відсутня, травлення відбувається в кишковій порожнині, є залозисті та мускульно-травні клітини. Плоскі черви. Круглі Черви. Кільчасті черви. ЧленистоногіМолюски. Риби. АмфібіїРептиліїПтахи. СсавціНа підставі презентації та підручника заповніть таблицю, надав характеристику особливостям живлення та будови травної системи різних типів та класів тварин.

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

pptx
Додано
20 березня 2022
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку