Презентація була створена, щоб ознайомити батьків із історією виникнення соціальних мереж, відмітити їх позитивні та негативні сторони, дати поради, як поводитися при тих чи інших побоюваннях.
Діти та соціальні мережіСпеціально для батьківських зборів
Номер слайду 2
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 3
Чи знаєте Ви, що таке «соціальні мережі»?Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 4
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5 Першим інтернет-сайтом, який пропонував можливості роботи із соціальними мережами, був clasmater.com який з'явився в 1995 році. У слід за ним, в 1997 році з'явився Six. Degrees.com. Починаючи з 2001 року почали з'являтись сайти, в яких використовувалась технологія під назвою Коло друзів. Ця форма соціальних мереж, яка широко використовується у віртуальних спільнотах. В цих спільнотах, спочатку, група перших користувачів надсилає запрошення членам власних соціальних мереж приєднатись до спільноти сайту. Нові члени повторюють цей процес, збільшуючи загальну кількість учасників та зв'язків в мережі. Сайти, також, пропонують такі можливості, як автоматичне оновлення адресних книг, перегляд особистої інформації один одного, утворення нових зв'язків за допомогою «служб знайомств» та інших форм соціальних зв'язків у мережі. Наразі, існує більш ніж 200 сайтів з можливостями організації соціальних мереж. Популярність цих сайтів постійно зростала, і в 2005 році було більше переглядів сторінок сайту My. Space, а ніж сайту Google. В 2004 році була створена найбільша на сьогоднішній день соціальна мережа у світі Facebook.
Номер слайду 5
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 6
Позитивні і негативні сторони соціальних мереж. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 7
Виділяємо основні позитиви соціальних мереж:можливість спілкування з друзями на відстані, швидку та дешеву комунікацію, оперативний обмін інформацією, можливість завжди бути в центрі подій, нові знайомства тощо. Основні негативи – психологічна залежність,марна трата часу, шкода для здоров’я, заміна реального спілкування віртуальним, інтелектуальна деградація та інші. Отож, як висновок, cоціальні мережі – достатньо суперечливі. Знаходимо в них багато як плюсів, так і мінусів. Користуватися чи не користуватися?.. Вибір за кожним!Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 8
Трохи статистики. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 9
1. Більше половини людей у світі молодше 30 років мають свої акаунти у соціальних мережах.2. Facebook перевершив Google за обсягом щотижневого трафіку США.3. Соцмережі перевершили порнографію, тепер користувачі проводять більше часу у соціальних мережах, а не на порносайтах.4. Кожна 10 подружня пара США зустрілися через соціальні мережі.5. Щоб отримати пів мільйона користувачів, рідіо знадобилося 40 років, телебаченню – 13 років, мережі інтернет 4 роки, facebook зібрав 200 млн. менше аніж за рік.6. Якби facebook був країною, він був би 3 країною за кількістю населення.7. Більше половини інтернет-трафіку Великої Британії належить fecebook.8. Якби людина отримувала $ 1 за кожну статтю, розміщену в «Вікіпедії», вона би заробляла $ 156,23 за годину.9. Найбільш читабельними Twitter-авторами є Ештон Катчер (Ashton Kutcher), Еллен Де. Дженерес (Ellen De. Generes) і Брітні Спірс (Britney Spears). Кількість передплатників, що читає їхні блоги в Twitter, перевищує чисельність населення Австрії.
Номер слайду 10
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 11
Чи можуть наші діти бути осторонь всього цього?.. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 12
Побоювання № 1 Спілкуючись у соціальних мережах, дитина може легко стати жертвою шахраїв та педофілів. Як діяти? Не залякуючи дитину, розказати їй, що спілкуючись у соціальних мережах. У жодному разі не можна:вказувати у профілі користувача свою справжню адресу і номер телефону, номер школи, розповсюджувати інформацію про рівень сімейного достатку, місце і графік роботи батьків;додавати у друзі і запрошувати дружити людей, яких не знаєш особисто;завищувати свій вік;виставляти відверті фото (особисто це стосується дівчаток);погоджуватись на реальну зустріч з людьми, яких знаєш лише віртуально. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 13
Побоювання № 2 Спілкуючись у соціальних мережах тривалий час, діти втрачають здатність до реального спілкування. Як діяти?дати дитині змогу більше спілкуватися зі своїми ровесниками у реальному житті. Дозволи їй запрошувати однокласників додому (не лише на день народження). Відпускати дитину в гості;запропонувати дитині відвідувати ті місця, де вона зможе реалізувати свої таланти і знайти нових друзів (гуртки, спортивні секції, влітку – табори відпочинку);якщо дитина занадто скута. Замкнена, а це здебільшого є комунікаційним бар’єром, проконсультуватися у професійного психолога. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 14
Побоювання № 3 Потрапивши у соціальну мережу, дитина відмежовується від батьків, перестає підтримувати з ними відносини. Як діяти?Частіше цікавтеся мережевим життям дитини, проте робити це обережно і делікатно. Не контролювати її кожен крок, не дозволяти собі таємно переглядати повідомлення і контакти: навіть дитина має право на свій особистий простір. Попросити дитину налаштувати Вам аккаунт у соціальній мережі. Нехай вона навчить Вас “закачувати” музику, відео, тощо. Організуйте з дитиною спільний Інтернет проект. Наприклад, оформити сімейне генеалогічне дерево…Додати дитину у друзі. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 15
Побоювання № 4 Діти спільно виконують домашні завдання. Це погано позначиться на їхній успішності. Як діяти?Не вживати ніяких заходів, якщо у дитини нормальна успішність у школі. Спробувати спільно з учителем або шкільним психологом з’ясувати причини проблем з успішністю, якщо такі все ж таки є, обговорити шляхи їх подолання. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 16
Побоювання № 5 У соціальних мережах більшість підлітків – неосвічені. Спілкуючись комп’ютерним сленгом, дитина перестає говорити нормальною мовою. Як діяти?Сприймати ситуацію з гумором. Попросити дитину перекласти українською мовою написане “олбанською” повідомлення. Скласти глосарій “олбанської мови”. Пояснити правила правопису. Не варто боятися за чистоту української мови в окремо взятій сім’ї. Не списувати все на вплив соціальних мереж. Обов’язково обговорити ці моменти з учителем української мови. Проконсультуватися у кваліфікованого логопеда. Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5
Номер слайду 17
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 52017
Номер слайду 18
Федор Л. М., вчитель інформатики гімназії № 5 Джерела: Матеріали журналу «Заступник директора», жовтень 2011.