Fill in the gaps with the words from the box: craggy, assembly, agreement, legal, legislative, rural.1. I don’t like calm … life: I prefer active, energetic, noisy city. 2. The Verkhovna Rada is the main … body of Ukraine. 3. According to the Constitution Ukraine is a sovereign, democratic, … state. 4. Recently Ukraine has signed a new gas.. with Russia. 5. In some Western European countries… is the highest body power. 6. Some places of Crimea has a … surface.
Read the true/false statements. If the statement is false, give the correct one.1. The landscape of Great Britain is mostly mountains. 2. Scotland , Wales and Ireland are completely independent countries.3. Most of the British population live in cities: rural life does not attract people.4. Nowadays the British live longer because of better living conditions5. Sports are extremely popular in Great Britain.6. The British are not fond of press. They read papers from time to time.
Look through the Grammar and change the following sentences using used to do sth.as in the example.1. Some years ago most Ukrainians liked Andriy Shevchenko very much. Today he is not so popular.2. People didn’t live for a long time because of bad diet, bad medical treatment, and bad living conditions.3. Rural life didn’t attract people in the past. Today they enjoy living in lovely country houses.4. By 1900 Britain was the world’s strongest industrial country.5. Since 1950 a lot of people have come to Britain from Africa, Asia, and the Carribean.
Анонс від ШІАнонс уроку "Велика Британія": Відкрий для себе Туманний Альбіон!Мандруй крізь століття історії, пізнай чари культури, відчуй дух британської традиції!На уроці ти: Відвідаєш легендарний Лондон, побачиш Біг-Бен, Букінгемський палац і Тауер. Поринеш у таємниці Стоунхенджа, відчуєш велич Шотландського нагір'я. Познайомишся з Шекспіром, Бітлз і Гаррі Поттером. Спробуєш справжній англійський чай і розгадаєш секрети королівської сім'ї.
Структура уроку1. Організація класу. Емоційне налаштування.2. Повідомлення теми уроку. Запис числа та теми на дошці.3. Запис нових слів на дошці. Повторення .4. Завдання на картках. Учні переписують відповідь завдання в зошит.5. Вставити слова в речення. Записати речення в зошит. Перевірка правильності виконання.6. Гра « Так чи Ні» Усно.7. Опрацювання граматичного матеріалу. Запис правил в зошит. 8. Письмове виконання вправ.9. Підведення підсумків. Бесіда з учнями. Виставлення оцінок.