Наші очікування. А ви про що мрієте? На що сподіваєтесь від уроку?
Номер слайду 2
Тема уроку: В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки та мотиви“Кожна пригода – до мужності дорога” В. Нестайко
Номер слайду 3
Літературне лото1. Прізвище письменника, який написав твір “Тореадори з Васюківки”;2. Предмет одягу Павлуші, який з`їв цап Жора, і за це хлопець хотів йому помститися;3.Ім`я головного героя, чий дід сварився за метро;4. Те саме,що причандалля;5. Прізвище Яви з твору “Тореадори з Васюківки”;6. Учителька якого предмета мала платити в побудованому Явою і Павлушею метро 5 копійок?7. Кличка собаки з повісті “Тореадори з Васюківки”;8. Епічний прозовий твір,у якому автор розповідає про різноманітні події з життяздебільшого декількох героїв і який має середній обсяг;9. Що відповів Ява Галині Сидорівні у Києві, коли та їх запитала: “Ви мене до інфаркту доведете! Де ви були? Де?”;10. Учасник кориди;11. Художній засіб, наявний у рядку: “Вона ще була дуже гуманна й благородна корова,ця Контрибуція”;12.Ім`я діда головного героя твору “Тореадори з Васюківки”
Літературний диктант “Уважний читач”1. Озброєний шпагою учасник бою биків - ...2. Головними героями повісті “Тореадори з Васюківки” є...3. Станції майбутнього метро хлопці звали...4. Меншу сестричку Яви звали...5. Хлопці налякали лектора у клубі, випустивши...6. Клички корів Яви та Павлуші...7. Кличка колгоспного бугая, котрий загнав дачника на телеграфний стовп...8. Як звати діда,що змусив героїв відмовитися від будівництва сільського метро?9. Як назвали хлопці песика, якого витягли з колодязя?10. Через що хату баби Деркачки затопило під саму стріху?11. На чому поїхав Павлусь по допомогу для потерпілих односельців?12. Куди поїхав Павлусь по допомогу?
Номер слайду 7
Ключ для перевірки1. Тореадор2. Ява та Павлуша3.”Клуня” – “Крива груша”4. Яришка5. Пугутькала6. Контрибуція та Манька7. Петька8. Варава9. Собакевич10. Повінь11. На велосипеді12. До військового табору
Номер слайду 8
Хто під маскою?За словесною характеристикою зашифровано образ героя, якого слід назвати,аргументувавши свій вибір-Звідки таке незвичне ім`я? То він сам себе так назвав, коли йому було лише півторароки,але причепилося оте ім`я до нього, як реп `ях до собачого хвоста. У хлопця руде скуйовджене волосся, а обличчя рясно вкрито веснянками. Він енергійний і відчайдушний, зазвичай є ініціатором різноманітних вигадок. Але хлопець здатний не тільки на бешкет: коли сталася прикра подія з переекзаменовкою,то влітку сумлінно готувався до перескладання екзамену з української мови.-Це більш врівноважений і спокійний хлопець. Він захоплюється малюванням і мрієстати льотчиком, але не менш за друга полюбляє різноманітні пригоди й таємниці. Він завжди має благородні наміри, але через брак досвіду і знань, на жаль, інодіпотрапляє у прикрі ситуації. Разом із другом, обмірковуючи вчинки, вміє усвідомитипомилки й намагається їх не повторювати, хоча відразу ж погоджується здійснитинову “авантюру”.
Номер слайду 9
Установіть відповідність1. Метро під свинарником2. Бій биків 3. Загублені в кукурудзі4. Рятування Собакевича5. Втеча на острів6. Будівництво човна. Мрія не збулася7. Неприємність на уроціА) Любов до тварин. Б) Розкриття злочину. В) Покращити умови життя у селіГ) Бути героями,щоб про них писали в газетах і по радіо говорили. Д) Бо трапилася інша пригода. Е) Хотів підготуватися до екзаменуЄ) Хлопці не бажають вчитися
Номер слайду 10
Відповіді1-В, 2-Г, 3-Б, 4-А, 5-Е, 6-Д
Номер слайду 11
Проблемне питання. Шановний вчителю!За що діти люблять Яву і Павлушу? Як така поведінка може вплинути на вихованняпідростаючого покоління? З кого брати приклад?! З тих хлопців, які випустили під час лекції в клубі пугутькала, внаслідок чого лектор упав із трибуни і вилив собі на голову графин із водою; повісили на телеантену старі дідові підштаники, зіпсували свинарник! Це хулігани! Я згодна з думкою діда Салимона, що це гангстери, а не хлопці! Ким тут захоплюватись? Як можна дозволяти дітям таке читати?Громадянка Т.
Номер слайду 12
Епіграф уроку:“Кожна пригода – до мужності дорога”
Номер слайду 13
Пригодницька література
Номер слайду 14
Домашнє завдання:1. Написати листа улюбленому героєві повісті;2. Скласти сенкан до слова “дружба”.