Презентація до роботи МАН на тему "ВИКОРИСТАННЯ КОМП'ЮТЕРНИХ ТЕСТІВ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ З ПРЕДМЕТІВ"
Мета роботи: визначення переваги комп'ютерного тестування над іншими видами контролю знань, порівняльний аналіз програм для розробки тестів та розробка тестових завдань для перевірки контролю знань з різних предметів.
Гірська багатопрофільна гімназія. Міністерство освіти і науки України. Управління освіти і науки Луганської облдержадміністраціїЛуганське територіальне відділення МАН України. ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕСТІВ ДЛЯ ЗДІЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ УЧНІВ З ПРЕДМЕТІВРоботу виконав: Хрєнов Дмитро Романовичучень 10 класу Гірської багатопрофільної гімназіїНауковий керівник: Шевченко Анна Олександрівна, вчитель інформатики Гірської багатопрофільної гімназії
АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕСТОВОГО МЕТОДУ ОБУМОВЛЕНА ЙОГО ПЕРЕВАГАМИ ПЕРЕД ІНШИМИ ПЕДАГОГІЧНИМИ МЕТОДАМИ: Наукова обґрунтованість тесту, що дає об’єктивну оцінку;Технологічність тестових методів;Точність визначень; Наявність однакових вимог для всіх випробуваних; Сумісність тестових технологій з іншими сучасними освітніми технологіями.
ВИДИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Пропедевтичний контроль. Тематичний контроль. Підсумковий тестовий контроль Резидуальний (залишковий) контроль виявляє рівень знань і навченості, обсяг початкових знань учнів, оцінку цих знань у кількісному та якісному відношеннях, визначає їхню частку від усієї навчальної програми, забезпечує пропедевтичну діагностику за допомогою спеціально розроблених тестів.тести використовують в режимі контролю та в режимі навчання, тестування дозволяє реалізувати наступні функції: здійснення зворотного зв’язку,діагностування розвитку дидактичного процесу,визначення особистого рейтингу учня,оцінка результатів навчального процесу.виконує роль елемента загальної діагностики рівня засвоєння знань та вмінь, який дозволяє систематизувати та узагальнювати навчальний матеріал. дозволяє виявити сформований та закріплений рівень знань та вмінь учнів через певний термін після завершення вивчення дисципліни.
ПЕРЕВАГИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮШвидке одержання результатів і звільнення викладача від трудомісткої роботи з обробки результатів тестування;Підвищення об’єктивності оцінювання знань, і, як наслідок, позитивний стимулюючий вплив на пізнавальну діяльність учня;Тестування на комп’ютері більш цікаве у порівнянні з традиційними формами опитування, що створює позитивну мотивацію в учнів;Виключення негативного впливу на результати тестування таких факторів як настрій, рівень кваліфікації й інші характеристики конкретного викладача;
Складність розробки науково обґрунтованого змісту тестів;Можливість відгадування учнями правильних відповідей, а, отже, ймовірність помилкової оцінки;Відсутність безпосереднього діалогу між викладачем і учнем і, як наслідок, можливості пояснення помилки;Тести не сприяють розвитку мови. НЕДОЛІКИ ТЕСТОВОГО КОНТРОЛЮ
ВИСНОВОКВикористання тестових завдань є дуже ефективним інструментом, стимулюючим підготовку учнів до кожного уроку, що підвищує мотивацію до предмета, який вивчається. Основний педагогічний прийом, використаний в сучасних схемах, полягає в тому, що учневі надається право самостійного вибору способу роботи на уроці повторення пройденого матеріалу з метою підготовки до контрольної роботи відповідно до особистих стратегій отримання знань, з урахуванням його переваг і усвідомлення цілей навчання. Важливо попередити учнів, що неуважність може привести до невірних висновків про рівень їх знань.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ Биктимирова Р. Н., Миначева Д. Н. Тестування як метод контролю якості засвоєння навчального матеріалу студентами [Електронний ресурс] //Р. Н. Биктимирова,Д. Н. Миначева; Вісник ТИСБИ - №3. – 2008.// http://www.tisbi.org/science/vestnik/2008/issue3/biktimirova.html. Акімова В. М. Тестування форма навчання і контролю. [Електронний ресурс]//В. М. Акімова; Освітній портал//http://akimova1956.narod.ru/test.html Ерецкий М. І., Пороцкий Е. С. Перевірка знань, умінь і навичок. – М: Вища школа, 1978. Гуревич К. М. Тести в психології і педагогіці//Нові дослідження в педагогічних науках. – М., 1969. Субботін С. О. Подання й обробка знань у системах штучного інтелектута підтримки прийняття рішень: Навчальний посібник. – Запоріжжя: ЗНТУ, 2008. — 341 с. Електронний ресурс, режим доступу: http://uareferat.com/ Види_тестів_та_форми_тестових_завдань. Олійник М. М. Тест як інструмент кількісної діагностики рівня знань в сучасних технологіях навчання / М. М. Олійник, Ю. А. Романенко. – Донецьк: Дон. НУ, 2001. – 84 с. Фетісов В. С. Комп’ютерні технології в тестуванні: навч.-метод. посіб. – Ніжин: Видавець ПП Лисенко М. М., 2011. – 140 с. Швидкий О. Тестовий контроль у навчальному процесі // Освіта. – 2002. – №1. – С. 19–21 Шпак О. Б. Тестування – інструмент узагальнення та систематизації знань учнів // Математика. – 2007. – № 8. – С. 1-3 Щелухина А. С. Використання інформаційних технологій на уроці історії[Електронний ресурс]// А. С. Щелукина; Освітній портал//http://www.rusedu.info/Article1100.html.