Презентація до теми "Числівник"

Про матеріал
Презентація до теми "Числівник" Презентація містить матеріали про відмінювання числівників і дидактичний матеріал до теорії.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ЧИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИ»ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

Номер слайду 2

ЧИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНА МОВИЯку частину мови ми називаємо числівником?Які морфологічні ознаки числівників ви знаєте?Яку синтаксичну роль виконують числівники?Які є розряди числівників за значенням і граматичними ознаками?Які ви знаєте розряди числівників за будовою?Пригадайте особливості зв’язку числівника з іменником. Як узгоджуються числівники один, два, п'ять з іменником? Які числівники ми використовуємо для позначення часу (годин і хвилин)?Які прийменники допоможуть нам під час позначення часу?

Номер слайду 3

УЗГОДЖЕННЯ ЧИСЛІВНИКА З ІМЕННИКОМЧислівник один (одна, одно, одне, одні) узгоджується з іменником к роді, числі, відмінку: одна презентація, одні двері. Числівники два, три, чотири + іменник у Н. в. множини: два програмісти, три будинки. Числівники п'ять і більше + іменник у Р. в. множини: п'ять моніторів, шість зошитів. Складений числівник + іменник у тому відмінку, якого вимагає останнє слово: сто один стіл, сто десять столів. Дробовий числівник + іменник в Р. в. однини: одна друга тонни.

Номер слайду 4

ПОЗНАЧЕННЯ ЧАСУ10:00 – десята година.10:30 – пів на одинадцяту.10:15 – десята година п’ятнадцять хвилин, п’ятнадцять хвилин на одинадцяту, п’ятнадцять хвилин по десятій, чверть на одинадцяту, чверть по десятій.10:45 – за п’ятнадцять одинадцята, за чверть одинадцята, чверть до одинадцятої.

Номер слайду 5

ВПРАВА 1 Завдання: Розподілити числівники за розрядами. Один, небагато, двадцять, сорок, вісім, п'яте­ро, дві третіх, багато, четвертий, сто двадцять сьомий, троє, кількадесят, триста, два, дев'ятнадцять, тридцять, п'ятдесят один, дев'ятеро, двоє, п'ять шостих, немало, п'ятий, одинадцять, двісті вісімдесят чотири, кільканадцять, чотириста, сто, мало, п'ять.

Номер слайду 6

ВПРАВА 2 Завдання: Узгодити числівники з іменниками. Один (місяць), два (хлопець), півтора (відро), шість (ек­замен), два (дівчина), три (син), чотири цілих і одна друга (гектар), п’ять (рік) тому, двісті п'ятдесят один (день), два (озеро), три (вікно), два (рукав), чотири (ясен), три (брат), п'ятеро (дівчат), півтори (година), вісім (залік), обидва (син), дві (вчитель­ка), сімсот двадцять п'ять (учень), шість (зошит), чотири (апельсин), три (професор).

Номер слайду 7

ВПРАВА 3 Завдання: Виправте помилки (позначення часу). Три години п’ять хвилин, без п’ятнадцяти шість, вісім годин тридцять хвилин, п'ять хвилин після двох, двадцять хвилин сьомої, рівно шістнадцять, без двадцяти десята, десять хвилин шостої, п’ятнадцять хвилин після чотирьох.

Номер слайду 8

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ

Номер слайду 9

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ2, 3, 4

Номер слайду 10

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ5-20, 30

Номер слайду 11

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ50-80200-900

Номер слайду 12

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ40, 90, 100

Номер слайду 13

ВІДМІНЮВАННЯ ЧИСЛІВНИКІВ

Номер слайду 14

ВПРАВА 4 Завдання: Поставте подані в дужках числівники в потрібній формі. За шкалою розумового розвитку, яку запропонували швейцарські вчені, перше місце в природі посідає людина. Вона має до (двісті чотирнадцять) балів. Дельфін наділений приблизно (сто дев'яносто п'ять) балами. На третьому місці — слон. Він має до (сто п'ятдесят) балів. Мавпа — до (шістдесят три). Зебра — до (сорок два), жирафа — до (тридцять вісім), лисиця — до (двадцять вісім) балів. «Найтупішим» визнали бегемота, який набирає не більше (вісімнадцять) очок. Страус може розвивати швидкість до (п'ятдесят) кілометрів на годину. Довжина язика в мурахоїда досягає (шістдесят) сантиметрів. Своє єдине яйце альбатрос висиджує протягом (вісімдесят) днів. За перші два роки життя слоненя набирає до (шістсот) кілограмів.

Номер слайду 15

ВПРАВА 5 Завдання: Виправте помилки. Двадцятьма чотирьома, шестидесяти семи, (на) сороках п'яти, восьмидесятьом дев'ятьом, двадцяти двум, двохста п'ятдесяти шести, стома сороками, чотирьомстам семидесяти двом, вісімсот п'ятдесяти трьох, п'ятиста семи, п’ятьохстах сімох.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Бочкарьова Олена Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Надточа Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Лось Віра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Головньова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Zinchenko Ludmila Іванівна
    Дякую за чудову презентацію
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Кирильченко Любов Михайлівна
    Дякую, пані Юліє! Успіхів!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
10126
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку