Мета уроку Навчальна: сформувати в учнів знання про отруєння організму, особливості побутових і виробничих отруєнь, загальні принципи надання домедичної допомоги при отруєнні, відповідальне ставлення до свого здоров’я; виховна: виховувати гуманне ставлення до хворих; розвивальна: розвивати здоров’язбережувальні навички, навички оцінювання ризиків впливу довкілля на людину і людини на середовище існування.
Мотивація навчальної діяльності В ніч з 23-го на 24 серпня 2018 року в анексованому Криму в місті Армянськ стався витік невідомої речовини. Кримчани в соцмережах писали, що за ніч металеві предмети вкрилися нальотом та іржею, а над містом навис смог, птахи покинули місто або лежать мертві.
Мотивація навчальної діяльності Мешканці скаржилися на погане самопочуття. Однак окупаційна влада запевняла, що «забруднення атмосфери в межах норми», люди не отримали відповідної допомоги. Імідж «країни світу, де усе для людей», виявився важливішим за тих самих людей. На жаль, аварії трапляються по усьому світу, але ставлення до їхніх наслідків дуже різниться.
Вивчення нового матеріалу Шляхи та обставини потрапляння отрут: 1) шлунково-кишковий тракт: при вживанні їжі або при контакті отруйних речовин зі слизовою оболонкою ротової порожнини (ліки, припікаючі речовини, мийні засоби, пестициди, гриби, рослини та інші різноманітні хімічні речовини);
Вивчення нового матеріалу 2. Основні ознаки та класифікація отруєнь Ознаки: відчуття піску або різь в очах, світлобоязнь; опіки на губах, на язику або шкірі; біль у роті, горлі, грудях або животі, який посилюється при ковтанні та диханні; підвищене слиновиділення, нудота, блювання; порушення дихання; пітливість, діарея, незвичайна поведінка постраждалого; м’язові посмикування, судоми, знепритомнення; незвичайний колір шкіри.
Вивчення нового матеріалу 3. Характеристика побутових і виробничих отруєнь Побутові отруєння спричиняються передозуванням лікарських препаратів, отруєнням грибами, алкоголем, наркотичними речовинами, несвіжою їжею тощо. Виробничі отруєння пов’язані із застосуванням на виробництві шкідливих для організму людини рідин, газів, аерозолей.
Вивчення нового матеріалу Домедична допомога при отруєнні Переконатися у відсутності небезпеки. Звернути увагу на різкий запах, полум’я, дим, відкриті чи перекинуті ємності, ємності з-під ліків та алкогольних напоїв, відкриту аптечку, використані шприци тощо, щоб убезпечити себе та зробити припущення про причину отруєння.
Список використаних джерел: Література Захист Вітчизни. Основи медичних знань. Рівень стандарту : підручник для 11 класу закладів загальної середньої освіти / А.А. Гудима, А.О. Пашко, І.М. Герасимів, М.М. Фука. – Тернопіль : Астон, 2019. – 240 с. : іл. Інтернет-ресурси http://shkola.in.ua/533-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma.html http://shkola.in.ua/1114-zakhyst-vitchyzny-11-klas-hudyma-2019.html http://www.odkl.if.ua/news/kharchov%D1%96-otru%D1%94nnya-simptomi-l%D1%96kuvannya-prof%D1%96laktika Відео: https://www.youtube.com/watch?v=bjCa9rOtJ5A&ab_channel=%D0%A1%D0%BD%D1%96%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B71%2B1