Презентація до уроку №30 "Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві"

Про матеріал
Презентація до уроку №30 у 8 класі "Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві" за підручником Масол Л. М. спрямована на допомогу вчителю при поясненні нової теми. Даний матеріал стане добрим помічником у проведенні цікавих та змістовних уроків мистецтва у 8 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Реалістичний стиль в образотворчому мистецтві30 УРОК

Номер слайду 2

МЕТА УРОКУ: ПРОАНАЛІЗУВАТИ ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЮ «РЕАЛІЗМ»;ПОЗНАЙОМИТИСЯ ІЗ ТВОРЧІСТЮ МИТЦІВ, ПРЕДСТАВНИКІВ РЕАЛІЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ;УДОСКОНАЛЮВАТИ ВМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ, ПОРІВНЮВАТИ ТА ХАРАКТЕРИЗУВАТИ ТВОРИ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ДАНОЇ ЕПОХИ;РОЗВИВАТИ НАВИЧКИ ОСМИСЛЕНОГО СПРИЙНЯТТЯ МИСТЕЦЬКИХ ТВОРІВ;ВИХОВУВАТИ ЕСТЕТИЧНИЙ СМАК НА КРАЩИХ ЗРАЗКАХ СВІТОВОЇ КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ.

Номер слайду 3

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ:ІЗ ТВОРЧІСТЮ ЯКИХ КОМПОЗИТОРІВ ЕПОХИ РОМАНТИЗМУ ВИ ПОЗНАЙОМИЛИСЬ НА ПОПЕРЕДНІХ УРОКАХ;ЯК ВПЛИНУЛА ВИКОНАВСЬКА МАЙСТЕРНІСТЬ КОМПОЗИТОРІВ-ВІРТУОЗІВ НА РОЗВИТОК ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ МУЗИКИ, НАВЕДІТЬ ПРИКЛАДИ;ПРИГАДАЙТЕ, ЯК КОМПОЗИТОРИ-РОМАНТИКИ ВИКОРИСТОВУВАЛИ ОБРАЗНУ КОНТРАСТНІСТЬ У ПРОГРАМНИХ ТВОРАХ.

Номер слайду 4

Реалі́зм (від лат. realis — «суттєвий», «дійсний») -  стиль і напрям у літературі та мистецтві, які ставили метою правдиве відтворення дійсності в її типових рисах. Панування реалізму слідувало за добою романтизму і передувало символізму. Термін «реалізм» вперше вжив французький літературний критик Жюль Шанфльорі в 50-х роках XIX століття для позначення мистецтва, що протистоїть романтизму і академізму. На відміну від романтизму, який зосереджував увагу на внутрішньому світі людини, основною для реалізму стає проблема взаємин людини і середовища, впливу соціально-історичних обставин на формування духовного світу (характеру) особистості.

Номер слайду 5

Визначальні риси реалізму:раціоналізм;правдиве, конкретно-історичне, всебічне зображення типових подій і характерів у типових обставинах при правдивості деталей;принцип точної відповідності реальній дійсності усвідомлюється як критерій художності, як сама художність;характер і вчинки героя пояснюються його соціальним походженням та становищем, умовами повсякденного життя;конфліктність (драматизація) як сюжетно-композиційний спосіб формування художньої правди;вільна побудова творів;розв'язання проблем на основі загальнолюдських цінностей.

Номер слайду 6

гюстав курбе. Народження реалізму в образотворчому мистецтві найчастіше пов'язують з творчістю французького художника Гюстава Курбе (1819–1877), який відкрив у 1855 році в Парижі свою персональну виставку «Павільйон реалізму». Курбе називав себе самоуком, попри те, що отримав лише початкову художню освіту, прагнув досягнути визнання своїми роботами. У той час це означало, що вони повинні були виставлятися в Салоні. Автопортрет. Для цього Курбе створює низку робіт: пейзажі, портрети, жанрові сценки та навіть роботи на релігійну тематику. Гюстав часто проводив час у богемній компанії молодих художників, жінок та поетів. Компанія зазвичай збиралася в пивній поблизу майстерні художника та отримала назву «Храм реалізму», оскільки саме там товариші вели розмови про створення «нової» реалістичної школи.

Номер слайду 7

Жан-Франсуа мілле(1814 -1875) - видатний художник Франції 19 століття. Малював жанрові композиції, пейзажі, створив декілька портретів. Картина Міллє «Сіяч» надихнула Ван Гога на створення своїх композицій на подібну тему. А його «Анжелюс» була улюбленою картиною Сальвадора Далі, яскравого представника сюрреалізму. Далі звертався до образів «Анжелюс» усе своє життя. Автопортрет. Сіяч

Номер слайду 8

Жан-Франсуа мілле«Анжелюс» - вечірня молитва про померлих

Номер слайду 9

Франсіско гойя. Франсіско-Хосе де Гойя (1746-1828) - іспанський живописець і гравер. Теми його робіт розкидані від зображення веселих святкувань для гобеленів та ескізів карикатур до змалювання сцен війни та трупів. У його творчості прослідковується поступ від романтизму (ранні роботи) до реалізму. Ця еволюція відображає те, як похмурішав його настрій. Сучасні лікарі мають підозру, що свинець у його фарбах отруював його й призвів до глухоти після 1792 року. Ближче до кінця свого життя Гойя став відлюдником і створив лякаючі та похмурі картини божевілля та хворої фантазії. Стиль цих «Чорних картин» став прототипом експресіонізму. Він часто малював себе самого на передньому плані. Автопортрет

Номер слайду 10

Франсіско гойя «капрічос»Після важкої хвороби на лихоманку у 1792 році Гойя залишився глухим, став відлюдькуватим та заглибленим в себе. Протягом п'яти років, які пішли на одужання, він багато читав про Французьку революці та її філософію. В результаті з'явилась гірка серія гравюр, яка була опублікована у 1799 році під назвою «Капрічос» (примхи). Темні видіння, зображені у цих гравюрах, частково пояснюються самим автором у його підписі: «Сон розуму породжує чудовиська», вони демонструють гострий, сатиричний розум художника; особливо це помітно в таких гравюрах, як «Полювання на зуби». У цій створеній в два етапи серії з вісімдесяти гравюр Гойя не тільки нападає на людські пороки — легковажність, боягузтво, легковірність, нещирість, тупу жорстокість, бажання жити чужим розумом і т. д. Він ще й висвічує в гротескній формі весь традиційний іспанський порядок, включаючи його найсвятіші ідеали.

Номер слайду 11

Оноре дом’є(1808-1879) — французький художник-графік, живописець і скульптор, найбільший майстер політичної карикатури XIX століття. Художник-реаліст Оноре Дом’є починав як графік, автор гострих політичних карикатур. Він був також прекрасним живописцем. Своїх персонажів Дом’є знаходив там, де класицист чи романтик не побачив би нічого для себе цікавого. Його картини - це літопис людського життя. Побутові сцени набувають значення історичних подій.

Номер слайду 12

Оноре дом’єУ 1992 році режисер-мультиплікатор Джеф Данбар на основі малюнків художника Оноре Дом'є (1808-1879) зняв короткометражний анімаційний фільм «Закон Дом’є». Ідея створення фільму належала товаришу Данбара, музикантові Полу Маккартні і його дружині Лінді. Маккартні також написав музику до фільму, який був удостоєний кінопремії BAFTA за кращий анімаційний фільм. Пол та Лінда МаккартніДжеф Данбар

Номер слайду 13

Практична робота. Придумай і намалюй сатиричну картину, карикатуру чи шарж на тему мистецтва або життя сучасного підлітка.

Номер слайду 14

ПІДСУМОК УРОКУ: ПРИГАДАЙТЕ ОСОБЛИВОСТІ СТИЛЮ «РЕАЛІЗМ»;ІЗ ТВОРЧІСТЮ ЯКИХ МИТЦІВ - ПРЕДСТАВНИКІВ РЕАЛІЗМУ В ОБРАЗОТВОРЧОМУ МИСТЕЦТВІ МИ ПОЗНАЙОМИЛИСЯ НА УРОЦІ;У ЯКИХ ВИДАХ МИСТЕЦТВА ЦЕЙ СТИЛЬ НАЙЯСКРАВІШЕ ВИРАЗИВСЯ;ЯКИЙ ТВІР ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА ЦІЄЇ ЕПОХИ ВАС НАЙБІЛЬШЕ ВРАЗИВ І ЧОМУ?

Номер слайду 15

Домашнє завдання: Порівняйте особливості стилів романтизму та реалізму на прикладі ранніх та пізніх картин Франсіска Гойї.

Номер слайду 16

Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Окунєвич Тетяна Петрівна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Кантемірова Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Войтенко Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Молчанова Вікторія Веніамінівна
    Дякую за гарну презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
12 червня 2019
Переглядів
16511
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку