Презентація до уроку біології у 7 класі по темі "Ланцюги живлення". Містить завдання для актуалізації та закріплення знань. Відповідає конспекту уроку по відповідній темі (конспект шукайте на сайті "На урок").
Біологія. 7 клас. Ланцюги живлення. Підготував: Мукоїда М. М., вчитель біології Кивачівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Краснопільської сільської ради Гайсинського району Вінницької області
Номер слайду 2
1. Популяція ─ сукупність особин одного виду. 2. Місцеіснування ─ територія або простір, у якому живуть особини одного виду. 3. До складу екосистеми входять популяції організмів різних видів та середовище їхнього існування. 4. Біосфера ─ сукупність всіх екосистем Землі. 5. Взаємозв’язки живих організмів між собою та умовами середовища життя вивчає наука етологія.6. На нашій планеті розрізняють два основні середовища життя: наземно-повітряне та водне. «Впіймай помилку»7. Екологічні чинники (фактори) ─ всі компоненти середовища існування, які впливають на живий організм. 8. Абіотичні чинники ─ це чинники живої природи.9. Різні види діяльності людини, що прямо чи опосередковано впливають на живі організми відносять до антропогенних екологічних чинників. 10. Сильні морози та великий сніговий покрив загрожують життю птахів ─ це приклад абіотичних чинників. 11. Чинники живої природи ще називають білатеральними. 12. Адаптації ─ пристосування організмів до умов середовища життя.
Номер слайду 3
Найрізноманітніше за своїми умовами ___________-_____________ середовище життя. 2) Вміст кисню в ґрунті з глибиною _______________. 3) Основними чинниками наземно-повітряного середовища є ______________, ___________, ___________, газовий склад атмосфери.4) Реакції організмів на тривалість світлового дня називають _____________.5) За відношенням до _____________ тварини поділяють на «денних» та «нічних». Біологічний диктант
Номер слайду 4
6) Тварини, що живуть за умов постійних низьких температур називають ______________. 7) Антилопи, крокодили, слони,бегемоти по відношенню до температури середовища існування належать до _______________________. 8) Тварини, що здатні існувати лише в умовах підвищеної вологості називають _______________. Біологічний диктант 9) Комахи та павуки, що здатні утримувати воду в своєму тілі завдяки наявності жироподібної речовини на поверхні кутикули, завдяки цьому живуть у пустелях належать до групи _______________ тварин.10) Коливання температури у воді ____________ніж у повітрі.
Номер слайду 5
Біологічний диктант Відповіді1. Наземно-повітряне2. Знижується3. Світло, температура, вологість4. Фотоперіодизмом5. Світла 6. Холодолюбними7. Теплолюбних8. Вологолюбними9. Посухолюбних10. Менше
Номер слайду 6
Ланцюги живлення
Номер слайду 7
Ланцюги живлення
Номер слайду 8
Ланцюги живлення – це ряди взаємопов'язаних видів, у яких кожний попередній є об'єктом живлення наступного (послідовність організмів, у якій кожний попередній організм є їжею для наступного). Словникова робота
Номер слайду 9
Компоненти екосистеми. Продуценти(виробники)Рослини. Консументи(споживачі)Редуценти(руйнівники)Тварини. Мікроорганізми,цвілеві гриби, деякі черви та комахи
Потоки енергіїУ процесі живлення енергія їжі переходить до її споживача. При перенесенні енергії від ланки до ланки до 80–90 % втрачається у вигляді теплоти. Цей факт обмежує довжину ланцюга живлення, який у природі зазвичай не перевищує 4–5 ланок.
Номер слайду 13
Ланцюг виїдання. Ланцюг розкладання
Номер слайду 14
Виконайте завдання. Поділіть організми на групи: продуценти; консументи І порядку (фітофаги); консументи ІІ, ІІІ порядків; редуценти. Заповніть таблицю: Продуценти. Консументи І порядку (фітофаги)Консументи ІІ, ІІІ порядків. Редуценти. Організми: дуб, яструб, бактерії гниття, малина, тарган, ведмідь, суниця, щур, білка, миша, бузина, заєць, вовк, ласка, горностай, сова, рись, лисиця, цвілевий гриб, яблуня, жук-гнойовик, попелиця, ліщина, сонечко, кабан.
Які організми потрапили до двох груп одночасно? Чому? Дайте відповіді на запитання
Номер слайду 17
Цікаво знати. До раціону лисиці входить понад 400 видів тварин! Основа живлення цього хижака не зайці, а дрібні мишовидні гризуни (полівки, ховрахи). Існує навіть спеціальний термін для позначення такого виду полювання ─ мишкування. Крім тварин, лисиця може живитися декількома десятками видів рослин. Тобто вона ─ всеїдна тварина. Фокстрот ─ танець лисиці
Номер слайду 18
Складіть 3-4 ланцюги живлення, використовуючи організми з складеної таблиці. У два ланцюги включіть один і той же організм, щоби він займав різні трофічні рівні. До яких наслідків може призвести випадіння однієї ланки ланцюга живлення? Поясніть на прикладі одного ланцюга. Робота в малих творчих групах
Номер слайду 19
кожний вид живих організмів займає в екосистемі свою екологічну нішу;між організмами в екосистемах існують харчові зв’язки; ряд організмів, об’єднаних харчовими зв’язками, де кожен наступний живиться попереднім ─ це ланцюг живлення;ланцюг живлення включає продуценти, консументи, редуценти;загальна схема більшості ланцюгів: продуценти → консументи → редуценти.«Роблю висновок»
Номер слайду 20
Домашнє завдання. Опрацювати § 53, с. 227-229, 232. Ланцюги живлення. Виконати завдання рубрики підручника «Для допитливих і кмітливих» (с. 232). Чи можуть існувати екосистеми без рослинних угруповань? Обґрунтуйте свою думку. Випереджальне завдання: підготувати короткі повідомлення «Симбіоз. Види симбіозу», «Мутуалізм», «Коменсалізм», «Паразитизм».