Презентація до уроку біології в 7 класі "Наземні рослини та історична цінність природи. Значення мохів, хвощів, плаунів і папоротей у природі"

Про матеріал
Презентація з біології, 7 клас НУШ "Наземні рослини та історична цінність природи. Значення мохів, хвощів, плаунів і папоротей у природі. Значення мохів, плаунів, хвощів та папоротей у практичній діяльності людини"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Двадцять друге листопада. Класна робота. Домашнє завдання: прочитати§5.6 с. 95 – 97, виконати завдання с. 97 «Діяльність», опрацювати відеоматеріали https://www.youtube.com/watch?v=959qr5r0n. Cs. Творче завдання (за бажанням) – скласти казку , у якій дійовими особами будуть Мохи , Хвощі , Плауни і Папороті. Наземні рослини та історична цінність природи. Значення мохів, хвощів, плаунів і папоротей у природі. Значення мохів, плаунів, хвощів та папоротей у практичній діяльності людини

Номер слайду 2

Урок – гра

Номер слайду 3

ПЛАУНИХВОЩІПАПОРОТІМОХИ35 тис. видів1300 видів30 видів12 тис. видів. Відгадали

Номер слайду 4

Плауни – трав’янисті рослини, до 39 см у висоту, тіньовитривалі

Номер слайду 5

У життєвому циклі плаунів переважає спорофіт

Номер слайду 6

Пристосувальні риси будови і життєдіяльності плаунів до умов існування. Поява провідної та покривної тканини;Поява пагона і кореня;Переважає у життєвому циклі спорофіт;Вегетативне розмноження. r

Номер слайду 7

Хвощі трав’янисті рослини, до 40 см у висоту, стебло просякнуте кремнезем

Номер слайду 8

Спорофіт у хвощів складається із горизонтального розташування підземного стебла – кореневища, від якого відходять тонкі, галузисті корені і членисті надземні стебла. Бічні гілки кореневища здатні утворювати невеликі бульби з запасом поживних речовин (крохмалю). Стебло розчленоване на вузли і міжвузля. У вузлах розміщуються кільцями бічні гілочки. Фотосинтез у хвощів здійснюється стеблом. Листки у хвощів відсутні, вони мають вигляд рубців, які утворюють піхву, що прикриває вузол.

Номер слайду 9

Риси пристосованості до життя. Поява кореневища;Вегетативне розмноження;Вміст кремнезу у вегетативному тілі;Здійснення фотосинтезу в стеблах;Подвійний ріст: вставний, верховий;Запас поживних речовин у бульбах;Розвиток зародка за рахунок гаметофіту.

Номер слайду 10

Загальна характеристика папоротей. Папороті представлені як трав’янистими і деревоподібними формами (до 25 м), так і епіфітними, які ростуть на стовбурах дерев. У життєвому циклі переважає спорофіт. Листки великі, перисто-розсічені. У молодому віці листки зазвичай равлико-подібні закручені й ростуть верхівкою, як пагони. Мають особливу назву вайї. На нижній поверхні листка знаходяться коричневі горбочки – соруси з розташованим в них спорангіями. У спорангіях утворюються гаплоїдні спори.

Номер слайду 11

Риси пристосовані до умов існування: Кореневище, додаткові корені;Заросток, наявність води для запліднення;Соруси на нижній поверхі листка;Поява всіх тканин рослинного організму;Перевага в життєвому циклі спорофіта;Листки є довгим черешком;Відкладання органічних речовин про запас у кореневищі.

Номер слайду 12

Що спільного у мохів, плаунів, хвощів, папоротей?Назвіть спільні риси:

Номер слайду 13

Спільні риси: Чергування статевого та нестатевого поколінь у життєвому цикліЗапліднення відбувається за участі води. Вода – обмежуючий фактор розселення

Номер слайду 14

Гра «хто я ?» Я – Я – 1.   Спорофіт знаходиться на листках.2. Спорофіт схожий на пташку зозулю.3.    Маю назву сфагнум.4.    Утворюю торф.5. Гаметофіт двостатевий.6. Листки називаються вайї.7. Моя назва щитник чоловічий.8.    Маю ризоїди.9.    Маю кореневища.10. Маю квітку.11. Розмножуюсь завдяки комахам.12. Утворюю плоди та насіння156792348

Номер слайду 15

Гра «хто я ?» Я – МОХ Я – ПАПОРОТЬ 1.   Спорофіт знаходиться на листках.2. Спорофіт схожий на пташку зозулю.3.    Маю назву сфагнум.4.    Утворюю торф.5. Гаметофіт двостатевий.6. Листки називаються вайї.7. Моя назва щитник чоловічий.8.    Маю ризоїди.9.    Маю кореневища.10. Маю квітку.11. Розмножуюсь завдяки комахам.12. Утворюю плоди та насіння156792348

Номер слайду 16

Чи вірно розповідає легенда,Що тільки в ніч на Івана купала цвіте папороть ?

Номер слайду 17

Скільки не шукай, а квітучого моху та папоротінізащо не знайдеш!

Номер слайду 18

Різноманітність плаунів. Плаун булавовидний. Плаун колючий. Молодильник. Плаун-баранець

Номер слайду 19

Представники хвощів. Хвощ польовий. Хвощ лучний. Хвощ болотяний

Номер слайду 20

Різноманітність папоротей. Різноспорові папороті: Сальвія плавуча;Марсилія чотирилиста;Азола. Рівноспорові папороті: Щитник чоловічий;Безщитник жіночий;Орляк;Багатоніжка звичайна

Номер слайду 21

Сальвія плавуча. Марсилія чотирилиста. Різноспорові папоротіАзола

Номер слайду 22

Рівноспорові папоротіЩитник чоловічий. Безщитник жіночий. Орляк. Багатоніжка звичайна

Номер слайду 23

Папороті висотою до 40 метрів вимерли і під впливом різних факторів без доступу кисню перетворилися на кам’яне вугілля

Номер слайду 24

+ Складова природних екосистем.+ Основа рослинного покриву боліт.+ Утворюють лісові килими та зелені подушки.+ Рослини, що можуть першими оселятися на камінні, піску, бо їм не потрібний родючий грунт.+ Утримуючи в собі воду, регулюють водний баланс грунту.+ Перетворюють відмерлі органічні рештки на торф.+ Торф використовують як органічне добриво та паливо. У вигляді пресованих плит він застосовується у будівництві як теплоізоляційний матеріал. У хімічній промисловості слугує сировиною для виробництва пластмас, парафіну, фарб, лаків, спиртів, кислот...+ Висушений сфагнум має знезаражувальні властивості, тому раніше його використовували для лікування ран.+ Здатні накопичувати радіоактивні речовини.– Заболочуючи місцевість, ускладнюють аерацію грунту .- На заболочених місцях не може рости багато рослин.– Сфагнові мохи і торф можуть самозайматися і спричиняти пожежі. ЗНАЧЕННЯ МОХІВ

Номер слайду 25

+ Вимерлі плауни взяли участь в утворенні кам’яного вугілля. + Спорами плауна булавовидного користуються в медицині для виготовлення оболонок таблеток та дитячої присипки. + Плаун-баранець у народній медицині застосовують для лікування алкоголізму – він виробляє відразу до спиртного і паління. + Ця рослина також використовується для лікування хвороб очей. + Спори плаунів у часи війни викорис- товували для дезінфекції ран. + Часто зелені пагони плаунів використовують для оформлення букетів. ЗНАЧЕННЯ ПЛАУНІВ

Номер слайду 26

+ Вимерлі види разом з іншими споровими утворили кам’яне вугілля.+ У наш час утворюють зарості там, де інші рослини рости не можуть.+ Літні пагони застосовують у медицині як сечогінний та кровоспинний засоби.+ До початку ХХ ст. хвощі використовували для забарвлення хутра в сіро-жовтий колір. + Кореневища хвоща польового використовують в їжу, коли пагони молоді і багаті на крохмаль, у відвареному вигляді.+ У ветеринарії - для загоювання ран у тварин.+ Пагони хвоща зимуючого жорсткі і тому його використовують для шліфування і полірування металевих, дерев’яних виробів та кухонного посуду. Значення хвощів

Номер слайду 27

+ Папороті беруть участь в утворенні рослинних ландшафтів та нижніх ярусів лісів.+ Рештки давніх папоротеподібних разом з іншими споровими рослинами утворили поклади кам´яного вугілля, яке використо- вують як паливо, і воно є сировиною для виробництва пластмас, фарб, лаків...+ Відвари деяких папоротей (ключ-траву, її ще називають гронянка півмісяцева) загоюють рани, зменшують біль+ Здавна люди помітили, що папороті передбачають погоду: перед спекою у них скручуються листки.+ У народній медицині щитник чоловічий використовують у боротьбі з солітерами – паразитичними червами.+ Листки щитника пахучого містять смоли, які використовують у парфумерії.+ Багато видів папоротей ( венерин волос, оленячі роги...) вирощують як декоративні рослини.  Значення папоротей

Номер слайду 28

У нашій місцевій типографії під час набору слова-відповіді розсипались і літери переплутались . Допоможіть набірнику тексту , користуючись запитаннями, відновити ці слова

Номер слайду 29

До цього відділу належать рослини , які мають кореневища. Підземні бульби, що утворюються на цих кореневищах , використовували наші пращури як джерело крохмалю. Про кого йде мова? Спори представників цього відділу містять до 50% жиру і 2% цукру , не поглинають воду ,а плавають на її поверхні. Людина застосовує такі спори у піротехніці, фармації і як дитячу присипку. Про кого йде мова? До цього відділу належать рослини , які використовувались під час першої і другої світових воєн як перев'язочний матеріал. Про кого йде мова? Цей відділ найчисельніший серед усіх вищих спорових. Із кореневищ деяких видів отримують протигельмінтні препарати. Про кого йде мова?

Номер слайду 30

21.11.2024 Рефлексія «Імбирний настрій». Обери емотикон, який відповідає твоєму настрою в кінці урокугодніЯ з усім упорався. Мене урок розлютив. Все було легко та просто. Було складно та нічого не зрозуміло. Більше сміху ніж навчання. Чекаю наступний урок. Я дуже втомився

pptx
Пов’язані теми
Біологія, Презентації
Додано
21 листопада
Переглядів
69
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку