Правильно вимовляємо звуки в словах. Скоромовки. Вчитель початкових класів. ЗЗСЗ № 243им. Києва. Лавшук І. В.
Номер слайду 2
Психологічна настанова. Пролунав уже дзвінок,Починаємо урок. Ласкаві сонячні промені голублять вас, гріють. Бажають, щоб на сьогоднішньому уроці у вас був гарний, теплий настрій.
Номер слайду 3
Артикуляційні Вправи. Щоб красиво розмовляти треба язичок підготувати
Номер слайду 4
Вправи для дихання
Номер слайду 5
Робота над чистомовками
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Прийом «Відкритий мікрофон»Для чого потрібні чистомовки?Що ще допомагає нам чітко і правильно вимовляти звуки?
Номер слайду 8
Робота над віршем Юрія Кругляка (вправа 2, с. 45)Гуска грає на гітарі. Ґелґотить гусак гагарі. Горобець гука грака. Ґава гатить гопака. Які приголосні звуки повторюються найчастіше?Що знаєте про ці звуки?Чи правильно ви вимовляєте звуки [г] і [ґ]?
Номер слайду 9
Скоромовки зі звуками [г] і [ґ] Галасливі ґави й галки в гусенят взяли скакалки. Гусенята їм ґелґочуть, що й вони скакати хочуть.Ґава гудзик відшукала,І в гніздо собі поклала.«Я ґадзиня- мастериця,Все в ґадзівстві знадобиться!»
Правила Роботи над скоромовкою1. Прочитайте скоромовку повільно. Старанно вимовляй кожен звук.2. Погляньте, які слова схожі одне на одного за своїм звучанням.3. вимовляйте скоромовки перед дзеркалом беззвучно.4. Проговоріть скоромовку напам’ять повільно вголос.5. Проговоріть пошепки декілька разів: спочатку повільно, потім швидше й швидше.6. пробувати вимовляти знайомий текст різними голосами: дитячим, жіночим, чоловічим, проспівати слова.7. Проговоріть скоромовку декілька разів уголос у швидкому темпі.
Номер слайду 13
Робота над скоромовками зі звуками[дж], [дз] Дзюрчить у лісі джерело,Вода дзеркальна в ньому. Допомагає джаз лісний. Перебороти втому. Кукурудза на городіДивувалась своїй вроді: В дзеркало дивилася,Дуже чепурилася.
Номер слайду 14
Робота зі скоромовкою за впр. 3 на с. 45 Хрущ і плющ. Дощ хлющить. На зелен плющ. Під плющем сховався хрущ. Каже весело плющу:— Не боюся я дощу!Який звук або звуки ми чуємо найчастіше?Потренуйся вимовляти скоромовку швидко і без помилок.
Номер слайду 15
Аналіз скоромовки. Значення яких слів потребує пояснення?Що означає «дощ хлющить»?Уявіть цей рядок: дощ хлющить. На що він хлющить?Хто такий хрущ? Де він сховався?Що хрущ промовляє плющу? Як саме промовляє?Чому на вашу думку він це промовляє весело?
Номер слайду 16
Скоромовки зі звуками [ШЧ]Борщик у горщику,Щавель у борщику. А до борщу. Ще й по лящу. У лузі журавлик щипав собі щавлик. Купіть йому горщик — він зварить вам борщик.
Номер слайду 17
Золоте правило хорошої вимови: щоб говорити швидко – треба навчитися говорити повільно. Конкурс «Хто швидше і чіткіше»
Номер слайду 18
Домашнє завдання1. Вивчити напам'ять скоромовку (за вибором)2. Навчитися старанно вимовляти кожен звук у скоромовках.
Номер слайду 19
Рефлексіяприйом «Незакінчене речення» Сьогоднішній урок навчив мене…Цей висновок я зробив(-ла) тому, що… Було цікавим… Мені сподобалося/не сподобалося… Хочу ще дізнатися…