Презентація до уроку для 9 класу на тему "Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві за романом Рея Бредбері "451 градус за Фаренгейтом""

Про матеріал
Презентація до уроку за твором Р. Бредбері "451 градус за Фаренгейтом" з теми "Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві" поглибить знання учнів з теми "антиутопії", допоможе у висвітленні актуальності проблем, порушених автором. Досліджуючи шлях Гая Монтега, який усвідомив значення книги у житті людини, від прихильника тоталітаризму до відчуття значимості своєї особистості, учні розуміють моральну відповідальність героя за свої вчинки, простежують особливості його внутрішніх змін.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ВАЖКЕ ПРОЗРІННЯ ОСОБИСТОСТІ В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІПРЕЗЕНТАЦІЮ ПІДГОТУВАЛА ГАННА РАК, ВЧИТЕЛЬКА ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ СЛАВУТИЦЬКОГО ЛІЦЕЮ

Номер слайду 2

МЕТА: - поглибити знання з теми “ антиутопія ”, продовжити аналітичне читання роману, довести актуальність проблем, порушених автором;- визначити важливість кожного для збереження досягнень цивілізації. КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІУЧЕНЬ (УЧЕНИЦЯ):обґрунтовує вплив культурного, соціального, економічного чинників на розвиток людства;аналізує принципи і механізми функціювання суспільства;прогнозує ризики непродуманих наукових та суспільних експериментів.

Номер слайду 3

“ТРАГІЧНИЙ ОПТИМІЗМ”ЗАВДАННЯ: за ілюстраціями назвіть твори, у яких зображуються небезпечні наслідки, пов҆ язані з експериментуванням над людьми заради їхнього “ щасливого ” життя.

Номер слайду 4

СПАЛЮВАННЯ КНИГПІДГОТУЙТЕ РОЗПОВІДЬ НА ТЕМУ: “КНИГА В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ”

Номер слайду 5

ЕКСПРЕС - ОПИТУВАННЯ1. Назвати жанр твору Р. Бредбері “451 градус за Фаренгейтом”2. Пояснити сенс назви роману Р. Бредбері.3. Як називається політичний режим, який характеризується повним контролем над усіма сферами життя суспільства? На чому він ґрунтується?4. На які групи ви б розділили усіх героїв твору? Виконайте практичну роботущодо поділу персонажів.6. Хто з героїв долає важкий шлях прозріння?7. Який епізод послужив поштовхом Монтеґу до усвідомлення свого способу життя?5. ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ. З ким були б ви, якби опинилися в цьому фантастичному місті: - з тими, хто спокійно обходиться без книг; - з тими, хто таємно читав і зберігав у своїй пам'яті книги; - з тими, хто знищував книги.

Номер слайду 6

АНКЕТА ГОЛОВНОГО ГЕРОЯ Ім'я головного героя твору. Вік. Професія. Сім'я. ДрузіХобіХарактеристика: - “менестраль вогню” - “судомна посмішка”, “посмішка-гримаса” - “гас, як парфум” - “не плакатиме за дружиною” - “щось у мені закипає”Що можна сказати про таку людину? Прослідкуйте шлях, яким ішов герой до прозріння.

Номер слайду 7

Тоталітарна держава, держава сили, чогось боїться, постійно захищається.* Чому ж мисляча особистість – головна перешкода “ загального щастя ”?* Як Гай Монтеґ став мислячою особистістю? Прослідкуйте його шлях до усвідомлення своєї значущості. МОНТЕҐ ТА ЙОГО ОТОЧЕННЯ

Номер слайду 8

ПОЛІТИКА ДЕРЖАВИ«Це непогана робота. В понеділок палити книжки Едни Міллей, в середу – Уїтмена, в п'ятницю – Фолкнера, перетворювати їх на попіл, а потім спалювати навіть попіл. Отакий наш професійний девіз». ПРАВИЛА ДЛЯ ПОЖЕЖНИКІВЗа сигналом тривоги виїжджати негайно на виклик. Швидко розпалити вогонь. Усе спалити дотла. Негайно повернутися до пожежної станціїБути готовим до нових сигналів тривоги. Жінка: «Будьте мужні, Рідлі. Божою милістю ми сьогодні засвітимо в Англії таку свічку, якої, я вірю, їм ніколи не загасити». Кларіса Маклелен«Я чула, ніби колись горіли будинки, а пожежники існували для того, щоб гасити вогонь».

Номер слайду 9

У нього не було вибору. Його дід і батько були пожежниками. Він навіть уві сні бачив себе пожежником. Його завдання — спалювати будинки, де були знайдені книги. Він любить свою роботу, але таємно бере з будинків книги, які мав знищитити. МОНТЕҐ - ПОЖЕЖНИКЧому Монтеґ став пожежником?“Книжки – це заряджена рушниця в помешканні сусіда. Спалити її, розрядити рушницю!”“Ми (пожежники) – борці за щастя”. (Бітті)

Номер слайду 10

КЛАРІС МАКЛЕЛЕН – ТИП ПРИРОДНОЇ ЛЮДИНИ- 17-річна дівчина- вважають дивною через її захоплення природою, бажання говорити про почуття,, висловлювати думки- любить придивлятися до людей, розглядає їх у транспорті, прислухається до їхньої розмови – вони ні про що не говорять- немає друзів, бо з ними ні про що говорити, не ходить до школи - любить природу – гуляє лугом, парком, особливо вночі- «Я рідко дивлюсь телевізійні передачі, не ходжу на автомобільні гонки, й не буваю в парках розваг».- «Вони (родина) вміли сміятися спокійно і щиро». Цей сміх природний, сердечний, невимушений. «Колись були веранди, де сиділи люди вечорами і розмовляли».для Гая дивне запитання: «Ви щасливий?»“Ні, він не був щасливий, він нещасний. Він сказав це сам собі, він визнав цей факт. Він носив своє щастя, мов маску, а дівчина зірвала її і втекла через лужок”.- таємно дарувала Гаю букетики квітів - навчання: «Урок по телебаченню, урок з баскетболу, ще з історії примушують щось виписувати, потім щось перемальовувати, а тоді знову спорт. Ми нічого ніколи не запитуємо в школі. Потім сидимо ще 4 години, дивимося учбовий фільм. Як на мене – це ніяке не спілкування».- “Я боюсь своїх однолітків. Вони вбивають одне одного ”.

Номер слайду 11

“У людей немає часу один для одного. А ви так добре ставитесь до мене. Це рідкість ”. Кларіс Маклелен говорила з Гаєм про почуття, не боячись доносу, висловлювала свої думки, захоплювалася природою. Дивлячись на Кларіс, Монтеґ розумів, що хоче змінити своє життя. МОНТЕҐ І КЛАРІСЧому, на думку Кларіс, Гай не схожий на інших пожежників?

Номер слайду 12

Брандмейстер Бітті дає Гаю день на те, щоб прийти до тями, кажучи, що у кожного пожежника бувають такі хвилини в житті. Але після цього він натякає йому, що Монтег мусить спалити книгу, яку вкрав і сховав під подушку. Бітті стверджує, що сенс знищення книг у тому, щоб зробити всіх щасливими. МОНТЕҐ І БІТТІБІТТІ: *Все стало масовим, все спростилося. Ми всі повинні бути однаковими. Навіщо навчатися чогось іншого, крім уміння натискати на кнопки, вмикати перемикачі, загвинчувати гайки. З театрів треба викинути все, крім клоунади. Треба якнайбільше ігор, розваг, щоб люди завжди перебували в натовпі, щоб їх не покидало відчуття стадності – тоді людина не матиме часу думати. Необхідно стежити, щоб нічого не бентежило нашого розуму. ДУМАЄМО, МІРКУЄМО, АРГУМЕНТУЄМО, ВИСЛОВЛЮЄМОСЯ

Номер слайду 13

Монтег намагається розібратися у своїх думках. Чоловік дістає зі схованки за вентиляційними ґратами книги та читає уривки з них. Він просить свою дружину допомогти йому в цьому, але Мілдред не розуміє його. Вона жахається від того, що відбувається, кричить про те, що він їх призведе до арешту. МОНТЕҐ І МІЛДРЕДМІЛДРЕД: - прагне придбати телевізори на 4 стінизахоплюється шоу, ведучі – її родичіз минулого нічого не пам'ятаєне хоче дітейведе пусті розмови з подругамиу сім҆ ї відсутні взаєморозуміння, гармоніябоїться книжок, тому зраджує чоловіка – здійснює на нього донос

Номер слайду 14

Гай згадує про старого, якого він зустрів рік тому у парку. Фабер – колишній професор англійської мови. МОНТЕҐ І ФАБЕР? ЯК ВПЛИНУВ ФАБЕР НА ФОРМУВАННЯ НОВОГО СВІТОГЛЯДУ МОНТЕҐА?“Я вже давно відчував, як щось у мені закипає; я робив одне, а думав зовсім інше ”. “ Учора на чергуванні я зрозумів, що я ненавиджу їх (пожежників), ненавиджу самого себе”

Номер слайду 15

Гай телефонує Фаберу і приїжджає до нього додому з Біблією. Монтег просить навчити його розуміти, що він читає. Фабер дає йому мініатюрний приймач для екстреного зв'язку, схожий на слуховий апарат. Вони домовляються про те, як діятимуть.“Я хочу бачити… Бачити!”МОНТЕҐ І ФАБЕР

Номер слайду 16

Гай повертається працювати зі слуховою капсулою у вусі. Того ж вечора його дружина і дві сусідки, міс Клара Фелпс і місіс Бауелс, яким Монтег, розлютившись через їхню порожню балаканину, прочитав вірші «Берег Дувра», доносять, що Гай зберігає вдома книги.«БЕРЕГ ДУВРА»

Номер слайду 17

- Що означає такий запис: «Є підстави підозрювати горище будинку №11 по Елм-Стріт»?Бітті підлаштовує все так, що Монтег приїжджає на виклик зі спалення власного будинку. За ним стежить електричний пес, якого пожежник завжди побоювався - він був певен, що пес налаштований проти нього. НОВИЙ СВІТОГЛЯД«Минула тільки година,але все змінилося – розтав колишній світ і виник новий…»

Номер слайду 18

За вказівкою брандмейстера, Гай спалює власний будинок, а потім струменем полум'я з вогнемета вбиває Бітті, який свідомо спровокував його, оглушує двох пожежників і спалює електричного пса. ПРОЩАННЯ ЗІ СТАРИМ ЖИТТЯМ

Номер слайду 19

Але пес таки встигає зачепити його прокаїновою голкою і одна нога Гая німіє, що сповільнює його пересування. Скрізь чутно виття сирен, за ним женуться поліцейські машини, починається організована погоня на поліцейських гелікоптерах. ПЕРЕСЛІДУВАННЯ

Номер слайду 20

Далі він прямує до будинку колишнього професора. Там господар будинку включає телевізор, і вони дізнаються про погоню, що транслюється з повітря, і про те, що доставлений новий електричний пес, який вистежить злочинця. ПЕРЕСЛІДУВАННЯ

Номер слайду 21

Монтег пробирається до річки, перевдягається, заходить у воду, течія підхоплює його і забирає у темряву. Електричний пес втрачає його слід біля річки. ВТЕЧА ВІД ПЕРЕСЛІДУВАННЯ

Номер слайду 22

Коли Гай виходить із води, він заходить у ліс, знаходить залізничну колію, що веде із міста вглиб країни, бачить вдалині вогонь і йде на його світло. Там він зустрічається із групою людей, які ставляться до нього дуже доброзичливо. ЗУСТРІЧ З ОДНОДУМЦЯМИВони мають портативний телевізор, тому заочно знають Гая. Йому дають випити флакон із безбарвною рідиною, щоб змінити запах поту. По телевізору спостерігають інсценування смерті Монтега — замість Монтега електричний пес своєю прокаїновою голкою вбиває випадкового перехожого.

Номер слайду 23

ВЧЕНІ-ОПОЗИЦІОНЕРИ* Гренджер – написав книгу «Пальці однієї руки. Правильні стосунки між особистістю і суспільством»;Френд Клемендт– колишній завкафедрою Томаса Харді в Кембріджському університеті; доктор Сіммонс з Каліфорнійського університету, знавець творчості Ортега-і-Гассет;професор Уест, Колумбійський університет, зробив великий внесок у науку про етику;преподобний отець Падовер - 30 років тому виголосив кілька проповідей і втратив прихожан через свій спосіб мислення.

Номер слайду 24

ПОРІВНЯЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ОСОБИСТОСТІНАТОВП- Читаючи самостійно, аналізують, мають власний погляд на речі, багато часу проводять у роздумах- Книги – ворог, їх спалюють, сенс знищення книг – зробити себе щасливими; арештовують власників книг; без книг не буде суперечливих думок, ніхто не буде виділятися, ставати розумнішим за сусіда; життя таких громадян абсолютно позбавлене негативних емоцій;- Відсторонені, мрійливі, люблять природу, спостерігають за життям навколо;- Утратили зв’язок один з одним, з природою, з інтелектуальним спадком людства; мало спілкуються в сім'ях;Монтег порушує звичний розпорядок дня: не виходить на роботу; - Поспішають на роботу чи з роботи, ніколи не говорячи про те, що вони відчувають чи думають; - Читають вірші напам'ять; - Розмовляють про безглузді дрібниці, захоплюючись тільки матеріальними цінностями;- Хочуть відновити друкарню, щоб друкувати книги;- Вдома оточують себе інтерактивним телебаченням, заповнюють свій вільний час переглядом телевізійних передач, нескінченних і безглуздих серіалів;- Підтримують дружні стосунки один з одним; - Молодь проводить час на атракціонах в парках розваг, ганяють на автомобілях; однолітки вбивають одне одного (6 – застрелених, 10 загинули в автокатастрофі за рік); - Зберігають книги у своїй памяті: читають, вивчають їх, а після спалюють. Вони фізичні носії цінних знань. Слухають вечорами біля багаття вивчені твори. Сподіваються, що після війни дозволять використовувати книги. - Навіть смерть спростили - трупи кремують вже через 5 хвилин, щоб нікого не турбувати;- Ці люди – пам’ять людства, світло в майбутньому, фенікси.- Новітні технології служать засобами розправи над інакомислячими (механічний пес, спеціальні телевізори, які транслюють переслідування Монтега, щоб кожну мить бачити його пересування);- Починається війна, держава зайнята мобілізацією.

Номер слайду 25

Далі з'ясовується, що нові знайомі Гая — частина спільноти, що зберігає рядки літературних творів у своїх головах доти, доки тиранія не буде знищена, а літературна культура не буде відтворена. Кожен із них знає напам'ять якийсь літературний твір. Монтег також пам'ятає кілька уривків з біблійних книг – Екклезіаста та Одкровення Іоанна Богослова, він приєднується до їхньої спільноти. КНИГА - ОСОБИСТІСТЬЗізнайтеся, чи потрібні вам книги, коли є телебачення, кіно, комп'ютер, мобільний?Яку книгу ви запам'ятали б, щоб передати нащадкам?

Номер слайду 26

В одну мить починається і закінчується війна, і група професорів разом із Гаєм спостерігають здалеку за загибеллю міста внаслідок атомного бомбардування. Після катастрофи нові однодумці вирушають у дорогу, і кожен думає про своє. НА ВСЕ СВІЙ ЧАС«На все свій час. Так. Час руйнувати і час будувати. Так. Час мовчати і час говорити».

Номер слайду 27

ПЕРЕВІРКА ВИВЧЕНОГОЛітературний диктант1. Замислитися над тим, що відбувається навколо, Гая Монтега спонукала….2. Основне завдання пожежників у романі - …3. Механічного пса до дверей Монтега надіслав …4. . «Книжки – це заряджена рушниця в помешканні сусіда. Спалити її! Розрядити її!». Кому належать ці слова?5. Чому Монтег став пожежним? 6. Дружину Монтега цікавлять лише …7. До яких професій почали готувати школи? 8. Монтег зберігав у своїй пам’яті книгу … 9. «Книжки – лише одне із вмістилищ, де ми зберігаємо те, що боїмося забути»,- ці слова належать … 10. Нова сусідка Гая сказала йому, що боїться своїх однолітків, бо …11. Наприкінці твору звучить легенда про …12. Гай Монтег, утікаючи від механічного пса, приєднався до …

Номер слайду 28

Дякую за увагу!Книга буде жити, допоки існуватиме людство

pptx
Додав(-ла)
Рак Ганна
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Ковбасенко Ю.І., Ковбасенко Л.В.)
Додано
25 червня
Переглядів
146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку