Презентація до уроку "Фінансова грамотність потреби і можливості, доходи і витрати, бюджет. Практична робота «Складаємо бюджет»"

Про матеріал
Матеріал до уроку з навчального предмета “Здоров'я, безпека та добробут" 5 клас.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Фінансова грамотність потреби і можливості, доходи і витрати, бюджет

Номер слайду 2

Ребус. Фінанси. Банк. Валюта

Номер слайду 3

Приказки та прислів’я про грошіНе все те золото, що блищить. Не кладіть всі яйця в один кошик. Багато зірок, та в небі, багато золота, та в землі, а за пазухою гроші на всяк час хороші. Грошей не сій, бо вони не зійдуть. Гроші май та про чорний деньок дбай. Гроші рахувати – треба розум мати. Копійка гривню береже. Рахуй гроші стиха – не знатимеш лиха. Сума то сума (гроші), та до неї треба й ума. Біда з грішми — біда без грошей

Номер слайду 4

Звідки з’явилися гроші?https://www.youtube.com/watch?v=Fb. Ir. EEvt. RB8

Номер слайду 5

Фінансові ресурси — це кошти, які має людина, родина для задоволення своїх потреб і бажань. Усі отримані гроші складають дохід людини або сім’ї. А всі гроші, які людина або сім’я витрачає — це витрати. В ідеалі доходи мають перевищувати витрати

Номер слайду 6

 Доходи, або надходження — усі гроші, які людина отримує з різних джерел: заробляє, отримує як подарунок тощо. Витрати, або видатки — усе, що людина витрачає на будь-які потреби і бажання. Заколядував родичам на різдвяні свята. Батьки дали кишенькові гроші, частину з яких заощадив. Ходив із друзями на день народження. Поповнив рахунок мобільного телефону. Зберіг здачу, яку отримував після придбання продуктів харчування для сім’ї. Купив комп’ютерну гру. Відвідав кінотеатр. Бабуся відкрила рахунок у банку на моє ім’я. Переміг у легкоатлетичних змаганнях і отримав грошову винагороду. Подарували книжку за призове місце в мистецькому конкурсі. Отримав гроші в подарунок на день народження. Купував пиріжки у школі. Пообідав у школі. Придбав канцтовари. Виготовив і продав сувеніри на благодійному ярмарку.Із друзями вирощував на продаж рибок, папуг, хом’ячків. Купував квитки на проїзд у громадському транспорті. Андрійко вирішив записувати свої доходи й витрати.

Номер слайду 7

Визначимо, що є доходами Андрійка, а що витратами. Доходи. Витрати

Номер слайду 8

Фіатні валюти, або фіатні гроші, отримали назву від латинського слова fides, що означає "віра“

Номер слайду 9

Вартість таких грошей заснована не на забезпеченні золотом або іншим товаром, а просто на довірі до емітенту. Визначення фіатної валюти свідчить, що вона є законним платіжним засобом певної територіїhttps://www.youtube.com/watch?v=h. IEBppdr. E2g

Номер слайду 10

Бюджет — розрахунок, план доходів і витрат люди родини, громади, країни. Складання бюджету допомагає раціонально розподілити свої доходи між спонтанними, незапланованими витратами (на «товари-бажання») та запланованими витратами («необхідні товари»). Питання, пов’язані з грошима, можуть викликати у людей негативні емоції, бути джерелом стресу. Тому навчитися, як правильно управляти власними фінансами та жити відповідно до своїх доходів, важливо для досягнення персональних цілей та забезпечення добробуту в майбутньому

Номер слайду 11

. Прибуток — це сума, на яку доходи перевищують витрати. Заощадження — це частина доходу, яка не витрачається, а зберігається для задоволення потреб у майбутньому

Номер слайду 12

Практична робота «Складаємо бюджет»Бюджет – це короткий опис очікуваних доходів та напрямів його використання впродовж певного періоду часу. Профіцит – це сума грошей або кількість товарів, що залишаються після того, як задоволені всі потреби. Дефіцит – це нестача грошей або товарів. Складання бюджету допоможе вам краще контролювати свої гроші та робити заощадження!!!

Номер слайду 13

Практична робота «Складаємо бюджет»Витрати можуть бути спонтанними і запланованими. Спираємося на власний досвід заробітку та витрачання коштів упродовж місяця. Можна змінити назви «Витрат», щоб краще адаптувати бюджет під власні потреби. Обміркуйте категорії ваших витрат. Коли за всіма пунктами бюджету будуть вказані суми в грошовому еквіваленті (гривнях), вам потрібно буде порахувати окремо сукупний розмір доходів і сукупний розмір витрат. Підкресліть отримані результати і запитайте: - Що виявилося більшим – доходи чи витрати? - Що ще цікавого Ви помітили в уявному бюджеті?

Номер слайду 14

Практична робота «Складаємо бюджет»7. Зверніть увагу на останній рядок бюджету. Цей останній рядок є найважливішим у заповненні бюджету. Число, яке тут вказується, може бути як додатнім, так і від’ємним, в залежності від того, чи достатньо доходів для покриття всіх витрат. Якщо ми отримуємо додатне число, то ваші доходи перевищують витрати. Якщо у нас виходить від’ємне число, то ваші витрати більші за доходи. У першому випадку ми маємо «профіцит бюджету», а в другому – «дефіцит бюджету». 8. Заповнюємо бюджет самостійно (або в парах). 9. Поміркуйте над запитаннями: - Що потрібно робити, коли у Вас бюджет з дефіцитом? - Що слід робити, коли бюджет з профіцитом?

Номер слайду 15

Макет бюджету{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бюджет. Стаття бюджету. Сума, грн. ДОХОДИ:1.2.3. Сукупні доходи: ВИТРАТИХарчування. Транспорт. Розваги. ОсвітаІнше. Сукупні витрати: Сукупний дефіцит / профіцит бюджету

Номер слайду 16

- Що виявилося більшим – доходи чи витрати? Що ще цікавого Ви помітили в уявному бюджеті?- Що потрібно робити, коли у Вас бюджет з дефіцитом? Що слід робити, коли бюджет з профіцитом? Як ви вважаєте, наприкінці місяця у вас буде дефіцит, профіцит бюджету, або «0 грн»?Обговорення, робимо висновки

Номер слайду 17

Упродовж одного місяця спробуйте записувати свої доходи, витрати, щоб відслідкувати, чи ваші доходи та витрати в балансі. 2) Створити мем або фанфік на сьогоднішній урок. Обговоримо на наступному уроці!Домашнє завдання

Номер слайду 18

See You Next Time

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Колесник Алла Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Свинаренко Світлана Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 квітня 2023
Переглядів
6699
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку