Узагальнення за темою «Гідросфера» (6 клас) Фесуненко Антоніна Анатоліївна, школа І – ІІІ ступенів № 282 Деснянського району міста Києва, учитель географії. Шунько Світлана Арнольдівна, школа І – ІІІ ступенів № 282 Деснянського району міста Києва, учитель зарубіжної літератури.
Номер слайду 2
Мета: - узагальнити і систематизувати знання учнів з теми «Гідросфера»; - повторити основні поняття і терміни; - удосконалити уміння орієнтуватись у потоці географічної інформації; - розвивати пам’ять, мовлення, вміння використовувати здобуті знання на практиці, - формувати в учнів згуртованість, уміння працювати в команді, - розвивати навички взаємодопомоги під час проведення уроку-гри; - виховувати інтерес і любов до географії,літератури, уміння працювати в групах, допомагати один одному.
Номер слайду 3
«Вода, у тебе немає ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке. Не можна сказати, що ти необхідна для життя: ти – саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими відчуттями.» Антуан де Сент-Єкзюпері
Номер слайду 4
Причал № 1 «Рекорди природи» У книзі рекордів Гінесса рекорди різні є Давайте ж ми з вами рекорди поб’ємо Та най, най, най в гідросфері зараз назвемо 1- найбільше море 2- найдовша річка 3- найглибше озеро 4- найбільший півострів 5- найбільша коралова споруда 6- найсолоніше море 7- найбільша затока 8- найвищій водоспад 9- найпотужніша тепла течія Філіппінське Амазонка Байкал Аравійський Великий бар’єрний риф Червоне Анхель Гольфстрім Бенгальська
Номер слайду 5
Причал № 2 «Словниковий» Неперервний процес переміщення води на Землі під впливом енергії Сонця і сили тяжіння. Хвилі, які утворюються під час землетрусів. Штучна водойма, створена для накопичення і зберігання води. Місце, де річка впадає в океан або в іншу річку. Частина океану або моря, яка вдається в суходіл, але має зв’язок з океаном. Лінія, вище якої сніг не тане. Мілководна ділянка (до 200 м) уздовж узбережжя материків. Найнижчий рівень води в річці. Частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми і роз’єднує ділянки суходолу. Група дрібних організмів поверхневого шару води, які пасивно пересуваються водою.
Номер слайду 6
1 Г 2 І 3 Д 4 Р 5 О 6 С 7 Ф 8 Е 9 Р 10 А
Номер слайду 7
Причал № 3 «Логічний ряд» Завдання : по логічному ряду определіть географічний термін Завдання команді № 1 1. Океан, корабель , льод, гора, небезпека. 2. Гори, висота, уступ, грохіт. Завдання команді № 2 3. Рух,тепла, вода . 4. Землетрус, хвиля, небезпека. Завдання команді № 3 5. Вода, сіль, частина речовини. 6. Притока, заплава, гирло.
Номер слайду 8
Причал № 4 «Що зайве?» Знайдіть групу слів, які об’єднують що-небудь та определіть зайве слово. Завдання команді № 1 1. Червоне море, Балтійське море, Берингове море, Середземне море 2. Гирло, витік, дельта, джерело Завдання команді № 2 3. Байкал, Дніпро, Чад, Вікторія 4. Водоспад, паводок, повінь Завдання команді № 3 5. Канал, ставок, озеро, водосховище 6. Ладозьке, Червоне, Онезьке, Каспійське
Номер слайду 9
Причал № 5 «Мандрівка по карті» Завдання команді № 1. Показати на карті об’єкти: Мексиканська затока, Гавайські острови, Баренцове море, Червоне море, річка Дунай
Номер слайду 10
Причал № 5 «Мандрівка по карті» Завдання команді № 2. Показати на карті об’єкти: Гвінейська затока, острів Мадагаскар, Берингова протока, Чорне море, річка Янцзи
Номер слайду 11
Причал № 5 «Мандрівка по карті» Завдвння команді № 3. Показати на карті об’єкти: Біскайська затока, течія Гольфстрим, Берингове море, річка Ніл, водоспад Анхель
Номер слайду 12
Причал № 6 «Літературний» Що це з річкою ? Вона Всі отрутохімікати Непривітна і сумна… Постікали в мою воду, Ти ж була колись глибока, Зіпсували мою вроду. Швидкоплинна, світлоока, Вже течу між болотами, Чом же стала каламутна, Заросла очеретами, Чом хлюпочуть хвилі смутно? Зникла риба, навіть раки - Як мені не сумувати? Поховались, небораки. Питання команді № 1: Про які проблеми охорони гідросфери йдеться у вірші ? Як впливає людина на водні об’єкти ? Які заходи потрібні для того, щоб зберегти води гідросфери для інших поколінь ?
Номер слайду 13
Причал № 6 «Літературний» Що ми шукаємо в морі? Люди промовили так: Чайок! – сміється фотограф. Рибу ! – гукає рибак. Вчитель поглянув на карту: Море нам кисень дає ! Лікар на це запитання Мовив: - Курорти там є. Тихо зітхає художник: Я цю красу не збагну ! Хлопчик, прижмуривши очі, Раптом сказав: - Дивину!... А. Соколовський
Номер слайду 14
Причал № 6 «Літературний» Обмива він дні і ночі Береги материків, І заклично світять очі Прибережних маяків. В шторми – гонить хвиль отари, Перекрутить все довкіл, Позбира грозові хмари І пошле на суходіл. З них дощу земля нап’ється, І дерева, і зело. З них наповниться, заб’ється З – під коріння джерело. Так, те саме, від якого Починалась путь сюди, Дивовижне вічне коло Є цілющої води. І нема йому початку, І нема йому кінця,….. Т. Коломієць Питання команді № 3: Який водний об’єкт описує автор вірша? Який природний процес «заховано» в поезії? Покажіть схематично дію цього процесу в природі?
Номер слайду 15
Причал № 6 «Загадки» Відгадайте загадки. Завдання команді № 1: Не вода і не суходіл, на човні не пропливеш, ногами не підеш. У воді родиться, а води боїться. Завдання команді № 2: Без ніг, а біжить, без рук, а рукава має. У слові зміна невеличка, а з пори року буде річка. Завдання команді № 3: Навкруги вода, а з питвом біда. Хто знає, де це буває? 2. Ні у вогні не горить, ні у воді не тоне?
Номер слайду 16
Причал № 7 «Поетичний» Завдання командам: заповнити пропуски у віршах. 1. Щоб утворити в небі (___________________), І впасти з (___________) на ниви Як сніг, як (________________), як злива. Знов перейти у (____________) І повернутися в хмару, І впасти з (____________) на ниви Як сніг, як (____________), як злива. Цей шлях, що вона робить, І зветься (____________________). 2. Є води лікувальні, І звуться – (_________________), А поблизу вулканів Джерела б’ють (____________________). Беруться прісні (_____________) З (___________), озер і льоду.
Номер слайду 17
Домашнє завдання: 1.Знайти вірші та загадки про воду, об’єкти гідросфери. 2.Скласти кросворд «Гідросфера» 3.Зробити презентацію