Презентація до уроку на тему "Ірина Жиленко. "Підкова", "Гном у буфеті"

Про матеріал

Дана презентація зробить урок цікавішим, креативним, захоплюючим. В ній міститься аналіз поезій, ілюстрації до творів, посилання на тестування

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ірина Жиленко «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього

Номер слайду 2

Щастя—це вічна дорога земна, Щастя—це літо, зима і весна,Щастя—це сонце, злива і сніг, Щастя—це пісню ділити на всіх,Щастя—це віра в добро і любов,Щастя—це музика вільних дібров,Щастя—це друзі і рідний твій дім,Щастя—це світ, подарований всім.

Номер слайду 3

Прийом «Мікрофон»Що таке щастя для вас зокрема?Хто хоче бути щасливим? А що для цього треба?

Номер слайду 4

Словникова робота. Щастя—це стан цілковитого задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; успіх, удача (тлумачний словник)Щастя—благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі; усе бажане, усе те, що задовольняє людину (словник Даля)Щастя—поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою й осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення (педагогічний словник)

Номер слайду 5

Незмінним новорічним гостем дітвори є Дід Мороз. Він став персонажем вірша «Підкова». Золоту підкову, загублену стареньким Дідом Морозом, знайшла лірична героїня твору. Вона, незважаючи на цінність цієї знахідки, вирішує повернути її назад до Лапландії. Для багатьох такий вчинок залишається незрозумілим.

Номер слайду 6

Чи знаєте ви, що колір теж може бути образом, може щось означати? До прикладу, зелений - це колір молодості, природи, надії, символ життя. Рожевий означає чистоту, ніжність, красу, любов. Жовтий уособлює тепло, радість. Отже, у поезії кольором автор розкриває себе, свої емоції, почуття.

Номер слайду 7

А що ж означає підкова? (Підкова у віруваннях нашого народу здавна займає особливе значення і місце. Кажуть, хто знайде ненавмисне підкову, тому вона принесе щастя)Які ще прикмети стосовно підкови ви знаєте?

Номер слайду 8

Аналіз поезії «Підкова»Тема: зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула, щоб за її допомогою здійснилися всі бажання і мрії.Ідея: кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її сподівання і мрії стають реальністю. Жанр: ліричний твір. Художні засоби: Епітети: «сніг зелений, фіалковий, рожевий», «золота підкова». Метафори: «ішов сніг», «Дід Мороз протрюхикав», «розгубились в небі літаки», «літали, кричали, крильцями дрижали».

Номер слайду 9

Робота з текстом: Якою у творі побачили підкову?Які враження вона справила на оточення?З яким проханням звернулася лірична героїня до підкови?Чому діти вірили в чарівність підкови?А що треба зробити для здійснення ваших мрій?Чим ця поезія пов`язана з попередньою?

Номер слайду 10

Гноми — вигадані істоти, які символізують землю. Назва походить від грецького слова «геномус», тобто «мешканець». Гномами керує щедрість, тому вони не підкоряються людям з корисливими помислами. Гноми мають владу над каменями і рослинами, а також над мінеральними елементами.

Номер слайду 11

Гноми — знавці й охоронці скарбів. Давні лікарі вірили, що без допомоги гномів неможливо відновити зламані кістки. Гноми зображалися, як правило, в образі старих товстих карликів з довгими білими бородами у коричневому або зеленому одязі. Місцями їхнього проживання — залежно від вигляду — були печери, пеньки, шафи в замках тощо. Існують гноми добродушні і гноми злісні. Найпростіше вступити в контакт із гномами дітям, оскільки їхня природна свідомість ще чиста і відкрита для контактів з невидимими світами.

Номер слайду 12

Аналіз поезії «Гном у буфеті»Основна думка: чарівний світ дитинства завжди сповнений казкових персонажів, які допомагають вірити в дива. Жанр: ліричний твір. Художні засоби: Епітет: «буфетний гном»; Метафора: «золотить сервізи», «багріє його ковпачок». Тема: шанування старших та шанобливе ставлення до раритетних предметів.Ідея: повага до гнома як охоронця родинного затишку та до традицій, що складених протягом століть.

Номер слайду 13

Робота над поезією «Гном у буфеті»Виразне читання поезії. Словникова робота. Заповніть анкету головного героя. АнкетаІм’я: Вік: Зовнішність: Заняття: Друзі: Риси характеру: Уподобання:

Номер слайду 14

Виконайте тестування за посиланням:https://naurok.com.ua/test/irina-zhilenko-pidkova-gnom-u-bufeti-1229821/set

Номер слайду 15

Тестове опитування1. Якого кольору снігу не було у вірші «Підкова»?А Зеленого; Б білого; В фіалкового; Г рожевого.2. Хто із героїв твору загубив чарівну підкову?А роззяви; Б пасажир літака; В маленька дівчинка; Г Дід Мороз.3. Що роззяви зробили, коли побачили підкову?А Заплющили очі; Б розбіглись;В зійшлися і роззявили роти; Г полягали спати.4. Як дівчинка надумала транспортувати підкову до Лапландії?А В скриньці; Б в чемодані; В поїздом; Г поштою.

Номер слайду 16

5. Як змінився колір снігу наприкінці вірша?А Став різнокольоровим; Б став золотим, як підкова;В став срібним; Г став звичайним.6. Описуючи гнома у вірші «Гном у буфеті», авторка використовує епітет ... А Старовинний; Б буфетний; В посудний; Г запилений.7. З ким із рідних оповідача був знайомий гном?А З братом та сестрою; Б з дідом та мамою;В з батьком; Г з бабусею.8. Улюблений напій гнома: А какао; Б чай; В молоко; Г кава.

Номер слайду 17

9. Хто є подругою гнома?А Маркіза з фарфору; Б метелик;В цвіркуниха; Г буфетна міль.10. Чого не робить гном, коли клопочеться у буфеті?А Бурмоче; Б співає; В шарудить; Г зітхає.11. Стара музикальна скринька — це місце, де гном: А їсть; Б працює;В спить; Г танцює.12. Довгими зимовими ночами гном: А нашіптує дітям казки; Б постійно спить;В вчиться чемних манер; Г робить темні справи.

Номер слайду 18

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Проценко Алла Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Буц Надія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Підлужна Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Гуськова Вікторія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Калниболотчук Олена
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
Додано
20 січня 2022
Переглядів
21413
Оцінка розробки
4.9 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку