Дана презентація зробить урок цікавішим, креативним, захоплюючим. В ній міститься аналіз поезій, ілюстрації до творів, посилання на тестування
Словникова робота. Щастя—це стан цілковитого задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; успіх, удача (тлумачний словник)Щастя—благополуччя, земна благодать, бажання жити без горя, смутку, тривоги, спокій і задоволення взагалі; усе бажане, усе те, що задовольняє людину (словник Даля)Щастя—поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою й осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення (педагогічний словник)
Незмінним новорічним гостем дітвори є Дід Мороз. Він став персонажем вірша «Підкова». Золоту підкову, загублену стареньким Дідом Морозом, знайшла лірична героїня твору. Вона, незважаючи на цінність цієї знахідки, вирішує повернути її назад до Лапландії. Для багатьох такий вчинок залишається незрозумілим.
Чи знаєте ви, що колір теж може бути образом, може щось означати? До прикладу, зелений - це колір молодості, природи, надії, символ життя. Рожевий означає чистоту, ніжність, красу, любов. Жовтий уособлює тепло, радість. Отже, у поезії кольором автор розкриває себе, свої емоції, почуття.
Аналіз поезії «Підкова»Тема: зображення ліричної героїні твору, яка знайшла золоту підкову, загублену конем Дідуся Мороза, і прагнула, щоб за її допомогою здійснилися всі бажання і мрії.Ідея: кожна дитина відчуває себе щасливою, коли у новорічні свята всі її сподівання і мрії стають реальністю. Жанр: ліричний твір. Художні засоби: Епітети: «сніг зелений, фіалковий, рожевий», «золота підкова». Метафори: «ішов сніг», «Дід Мороз протрюхикав», «розгубились в небі літаки», «літали, кричали, крильцями дрижали».
Гноми — знавці й охоронці скарбів. Давні лікарі вірили, що без допомоги гномів неможливо відновити зламані кістки. Гноми зображалися, як правило, в образі старих товстих карликів з довгими білими бородами у коричневому або зеленому одязі. Місцями їхнього проживання — залежно від вигляду — були печери, пеньки, шафи в замках тощо. Існують гноми добродушні і гноми злісні. Найпростіше вступити в контакт із гномами дітям, оскільки їхня природна свідомість ще чиста і відкрита для контактів з невидимими світами.
Аналіз поезії «Гном у буфеті»Основна думка: чарівний світ дитинства завжди сповнений казкових персонажів, які допомагають вірити в дива. Жанр: ліричний твір. Художні засоби: Епітет: «буфетний гном»; Метафора: «золотить сервізи», «багріє його ковпачок». Тема: шанування старших та шанобливе ставлення до раритетних предметів.Ідея: повага до гнома як охоронця родинного затишку та до традицій, що складених протягом століть.
Тестове опитування1. Якого кольору снігу не було у вірші «Підкова»?А Зеленого; Б білого; В фіалкового; Г рожевого.2. Хто із героїв твору загубив чарівну підкову?А роззяви; Б пасажир літака; В маленька дівчинка; Г Дід Мороз.3. Що роззяви зробили, коли побачили підкову?А Заплющили очі; Б розбіглись;В зійшлися і роззявили роти; Г полягали спати.4. Як дівчинка надумала транспортувати підкову до Лапландії?А В скриньці; Б в чемодані; В поїздом; Г поштою.
5. Як змінився колір снігу наприкінці вірша?А Став різнокольоровим; Б став золотим, як підкова;В став срібним; Г став звичайним.6. Описуючи гнома у вірші «Гном у буфеті», авторка використовує епітет ... А Старовинний; Б буфетний; В посудний; Г запилений.7. З ким із рідних оповідача був знайомий гном?А З братом та сестрою; Б з дідом та мамою;В з батьком; Г з бабусею.8. Улюблений напій гнома: А какао; Б чай; В молоко; Г кава.
9. Хто є подругою гнома?А Маркіза з фарфору; Б метелик;В цвіркуниха; Г буфетна міль.10. Чого не робить гном, коли клопочеться у буфеті?А Бурмоче; Б співає; В шарудить; Г зітхає.11. Стара музикальна скринька — це місце, де гном: А їсть; Б працює;В спить; Г танцює.12. Довгими зимовими ночами гном: А нашіптує дітям казки; Б постійно спить;В вчиться чемних манер; Г робить темні справи.