В презентації надається інформація про хімічні властивості кислот, та заходи безпеки під час роботи з кислотами. Презентація розповідає про наявність кислот в оточуючому середовищі. На закріплення - "хімічні ігри"
Хімічні властивості кислот. Учитель хімії Тимченко Р. В.
Номер слайду 2
Хімічний диктант. Інтерактивна вправа «Незакінчене речення». Записати пропущене слово. Кислоти – це складані речовини, у яких атоми Гідрогену пов’язані з…Оксид – це бінарна сполука, одним з елементів якої є…Солі – це складні речовини, які складаються з атомів металів та …Основи мають загальну формулу…Магній оксид – це …оксид. Силіцій оксид з водою…Розчинні основи називають…Основність нітратної кислоти дорівнює…Сульфур (VІ) оксид – це…оксид До безоксигеновмісної кислоти належать сульфідна, сульфатна кислота. Кислоти тверді…, леткі…розчинні…Взаємоперевірка учнів, які сидять за однією партою, обмін зошитами. Учні підраховують кількість балів.
Номер слайду 3
Н Н2 СІ Н Н SO4 H2 NO3 H H2 CO3 H2 S H3 PO4 H2 H B H SO3 H I H F H3
Номер слайду 4
Лимонна кислота. Яблучна кислота. Щавелева кислота. Кислоти в продуктах харчування
Номер слайду 5
«Хімічна зброя в природі» Мухомори використовують в якості ядів ібонетову кислоту. Гриб яскравим своїм зображенням попереджує тварин і людину: «Не чіпайте! Яд!»
Номер слайду 6
Мурашина кислота
Номер слайду 7
Випари кислот часто тварини використовують для самооборони
Номер слайду 8
Гірські породи розкладаються
Номер слайду 9
Забруднюється оточуюче середовище
Номер слайду 10
Правила техніки безпеки при роботі з кислотами. Кислоти - їдкі речовини, тому поводитися з ними слід обережно: 1. Уважно читайте етикетки на склянках2. Речовини для дослідів беріть не більше 1 - 2 мл3. Не залишайте склянки з кислотами відкритими4. Не виливайте залишки реактивів з пробірки назад у склянку, з якої він був узятий5. Якщо випадково кислота потрапила на руки чи на одяг - негайно змийте її великою кількістю води, нейтралізуйте розчином соди і знову змийте водою6. Якщо потрібно розбавити сульфатну кислоту, пам'ятайте правило:„Спочатку вода,Потім кислота.Інакше - трапиться біда!”7. Категорично забороняється проводити досліди, не зазначенні в роботі, та самостійно зливати та змішувати реактиви
Номер слайду 11
Хімічні властивості кислот. Дія кислот на індикаторилакмусметилоранжфенолфталеїндослідfillcolorfill.typefill.onfillcolorfill.typefill.on
Номер слайду 12
Номер слайду 13
КИСЛОТА +СіЛЬМетал. Основний оксид. Основа. Сіль+Н2 Н2 ОН2 Окислота. Хімічні властивості кислот
Номер слайду 14
Кислота + метал = сіль + водень. Ряд напруги металів: Li K Ba Ca Na Mg Al Zn Fe Sn Pb H Cu Hg Ag Pt Au. Активність металів зменшується. Дослід 1. Взаємодія цинку з хлоридною кислотою. Дослід 2. Взаємодія металів з кислотами. Хімічні властивості кислот
Номер слайду 15
Кислота + основний оксид = сіль + вода. Дослід. Взаимодія купрум (ІІ) оксида з сульфатною кислотою. Сu. O + H2 SO4 =Cu. SO4 + H2 OХімічні властивості кислот
Кислота 1 + сіль 1 = сіль 2 + Кислота 2 Умови реакції:1. Якщо випадає осад↓: H2 SO4 + Ba. Cl2 =Ba. SO4↓ + 2 HCl2. Якщо утворився газ: HNO3 + Ca. CO3 =Ca(NO3)2 + H2 O + CO2↑2 Хімічні властивості кислот
Номер слайду 18
Порт Хімічних властивостей3. Кислоти реагують з основними оксидами: Fe2 O3 + 6 HCl = 2 Fe. Cl3 + 3 H2 O4. Кислоти реагують з основами: Na. OH + HNO3= Na. NO3 + H2 O5. Кислоти реагують з солями: Са. СО3 + НСl = Ca. Cl2 + H2 O + CO2↑
Номер слайду 19
Англійська закуска. Допоможіть установити особу за її прикметами:- двоосновна;- оксигеновмісна;- має двох сестер;- не існує у чистому стані;- валентність одного з елементів, що входить до складу її молекули - IV.
Номер слайду 20
Бутерброди
Номер слайду 21
Складіть можливі рівняння реакцій взаємодії речовин з розчином сульфатної кислоти. З букв, які відповідають правильним відповідям, ви складете назву одного з елементів четвертого періоду таблиці Д.І. Менделєєва (Учні закреслюють формули речовин, що не реагують з кислотами).1) Si. О2 А2) Li. ОН К3) Ва (NО3)2 А4) НСI С5) К2 О Л6) К2 Si. О3 І7) Н NО3 О8) Fе(ОН)3 Й
Номер слайду 22
З а в д а н н я. Дописати рівняння реакцій і вказати тип кожної з них. Визначити речовини А та В:2 Mg + A 2 Mg. OMg. O + B Mg (OH)2 S+A SO2 SO2+ B H2 SO3 Mg (OH)2 + H2 SO3 ? + 2 B
Номер слайду 23
Десерт “Фантазія”Розшифруйте схему перетворень і складіть рівняння відповідних реакцій: Х → Х₂О₃ →Х₂(SO₄)₃ , якщо елемент Х - Al
Номер слайду 24
Підсумки уроку Продовжити фразу. Сьогодні я довідався…Було важко…Я зрозумів, що…Тепер я можу... Я відчув, що…Я навчився…У мене вийшло…Мене здивувало…Урок дав мені для життя…Мені схотілося…
Номер слайду 25
Домашнє завдання. Прочитати § 33,40 Завдання 110 с. 172 150 с. 214