Стиль бароко
Наприкінці XVI ст. спочатку в Італії, а потім і в інших країнах Європи розпочав формуватися стиль бароко, що виражав нову концепцію природи та світу, взаємин між людьми і ролі мистецтва в суспільстві.
• Основні риси мистецтва бароко:
• парадність, урочистість, пишність та видовищність
• складність композиції та яскравість кольорів, динамічність і емоційна виразність прагнення до синтезу мистецтв.
• У стилі бароко творила ціла плеяда талановитих митців: архітекторів (Л. Берніні, Ф. Борроміні в Італії, Ф.Б. Растреллі в Росії), скульпторів (Л. Берніні в Італії), живописців (М. да Караваджо в Італії, П.П. Рубенс, А. ван Дейк у Фландрії) та композиторів (Дж. Фрескобальді в Італії, Д. Букстехуде, Й.С. Бах, Ґ.Ф. Гендель у Німеччині).
Архітектура: асиметрія конструкцій, контрастність об’ємів, вигадливість декору, ефекти світлотіні та кольору
Живопис і скульптура: декоративність композиції, театральність образів, динамізм поз, парадність
Музичне мистецтво: гомофонно-гармонічний склад, тональна система
• Бароко (буквально — перлина неправильної форми) — стиль у європейському мистецтві кінця XVI—XVIII ст., який прийшов на зміну Відродженню і характеризувався примхливістю форм і декоративною пишністю
Видатний скульптор і архітектор ХVII століття, яскравий майстер італійського бароко, блискучий художник і декоратор Джованні Лоренцо Берніні народився 7 грудня 1598 року в Неаполі. Пізніше родина переїхала в Рим. Свої перші уроки ліплення він отримав у батька — відомого скульптора і архітектора П’єтро Берніні. У 17-річному віці він блискуче виконав портретний бюст єпископа Сантоки, трохи пізніше — портрет папи Павла V. Молодого, винятково обдарованого скульптора помітив колекціонер і великий шанувальник мистецтва кардинал Ш. Боргезе, який замовив йому кілька мармурових скульптур для свого саду при палаці. Берніні провів кілька років за створенням скульптур. Мармур в його руках, немов віск, небувале досконалість скульптур, досягнута ілюзія рухливості пластичних форм. В 1621-1622 роках їм створена скульптура Викрадення Прозерпіни, в 1623-1624 роках — Давид, в 1624 р. — Аполлон і Дафна
1 - Палац шенбрунн
2 - Площа Святого Петра
3 - Площа Святого Петра в Ватикані
4 - Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане
5 - Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане
6 - Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане
• Архітектурні шедеври бароко Церква Сан-Карло алле Кваттро Фонтане — еталон химерної барокової криволінійності. Храм спроектований і побудований у Римі одним із найекстравагантніших майстрів бароко — Франческо Борроміні. Велике враження на тогочасних архітекторів справив хвилястий фасад церкви. Він розбитий на два яруси величним карнизом і прикрашений щільно розташованими колонами та нішами. Ніші нижнього ярусу декоровані скульптурами; верхні — порожні.
7 - А. Спецца, Дж. П’єроні. Валдштейнський палац. 1624–1630 рр. Прага, Чехія
8 - Ж.Ф. Людовісі. Національний палац Мафра. 1717–1730 рр. Португалія
9 - А. Бареллі. Палац Німфенбург. 1664–1675 рр. Мюнхен, Німеччина
Дрезденський Цвінґер — історичне місце в Дрездені, ансамбль із чотирьох будівель. Назва походить від його розташування — у середні віки «цвінґером» називали частину фортеці між зовнішньою і внутрішньою фортечними стінами. Перший варіант Дрезденського цвінґера був створений саме між фортечними мурами міста. Цвінґер — це майже квадратний двір розмірами 106 на 107 метрів, оточений з трьох боків двоповерховими павільйонами, які з’єднані галереями із заскленими арками. Перлиною комплексу є фонтани, зокрема Німфенбад (Купальня німф). Серед численних скульптур увагу привертає фігура Геракла, який підтримує земну кулю. Зараз у Цвінґері розташовані унікальні музеї, серед яких і всесвітньовідома Дрезденська картинна галерея
Гет-Лоо — найбільший серед палацово-паркових ансамблів Нідерландів, побудований у стилі стриманого голландського бароко кінця XVII ст.
10 - Створіть із паперу колективний макет палацу в стилі бароко.