Презентація до вивчення теми " Первісне мистецтво"

Про матеріал
Цю тему рекомендую проходити на першому уроці з темою " Вступ . Стилі мистецтва"Презентація допоможе у вивченні теми
Зміст слайдів
Номер слайду 1

* https://www.youtube.com/watch?v=Szg161pDlJM&ab_channel=%

Номер слайду 2

*

Номер слайду 3

ПЕРИОДИЗАЦіЯ первісної культури *Дикість( 40-35 тис р. до н.е- 10- 8 тис р.до н.е) *Варварство ( 10-8 тис р до н.е- 4- 3. 5 тис р до н.е) *Палеоліт *Мезоліт *Неоліт *Енеолит *

Номер слайду 4

Релігія стародавніх людей Виды религії: *Анімізм--віра у духів та душу *Фетишизм — наділяння речей чи людей властивостями, достатніми, щоби їм поклонятися; возвеличування  *Тотемізм - комплекс обрядів і вірувань, пов’язаний з уявленням про надприродний зв’язок людини й окремих соціальних колективів із тваринами й рослинами. *Магія- сукупність дій, що здійснюються з метою спричиняти події шляхом задіяння невидимих чи надприродних сил *

Номер слайду 5

Що ж являло собою мистецтво на зорі людства? Спочатку мистецтво мало синкретичний характер, тобто в ньому не виділялися і не відрізнялися його основні види: образотворче мистецтво, театр, музика та танець. Головною причиною такої синкретичності мистецтва був його тісний зв'язок із релігійними віруваннями та особливостями трудової діяльності первісної людини. *

Номер слайду 6

До найдавніших зображень слід віднести і відбитки людської руки з широко розставленими пальцями, обведені контуром. * У Печері рук (Аргентина) стіна суцільно покрита такими контурами. Ввжається, що їх залишили давні мисливці між 9000 та 7000 роками до н.е.

Номер слайду 7

Найдавніший вид петрогліфів «макарони» * Станом на 1994 р. у Європі відомо понад 300 печер, гротів або навісів із зображеннями, що безперечно відносяться до епохи верхнього палеоліту.

Номер слайду 8

Печера “ Альтаміра” (Іспанія) Справжньою сенсацією стали знахідки іспанського адвоката та археолога-аматора Марселіно Саутуоли у 1875 р. у печері поблизу села Альтаміра (Іспанія). Двадцять п'ять кольорових зображень бізонів у натуральну величину прикрашали стіни печери. Деякі тварини лежали на землі, інші спокійно щипали траву, треті, падаючи від стріли мисливця, корчилися в муках *

Номер слайду 9

* М. Саутуола

Номер слайду 10

Печера “ Альтаміра” ( Іспанія. Палеоліт) * Бізон та лань. Малюнок глиною та вугіллям

Номер слайду 11

* https://www.youtube.com/watch?v=cHpS3HyJm_8 “ Альтаміра”

Номер слайду 12

Печера “ Ляско” Франція. Верхній палеоліт. * На фото – школярі Равіда та Марсаль і, які у 1940р. знайшли цю печеру з викладачем Леоном Равалем та вченим абатом Брейлем. https://www.youtube.com/watch?v=0gIcw9enN_g

Номер слайду 13

Ротонда з биками *

Номер слайду 14

Печера Ляско була відкрита для огляду 1948 року. Популярність мало не занапастила печеру. Щоденна присутність кількох сотень туристів (а влітку ця кількість досягала 2 тисяч людей на день) порушилася екологія печери - в ній з'явилися мікроорганізми - і розписи стали покриватися зеленню. Печера була закрита, законсервована і незабаром її копія була відтворена в іншому місці. Кожен із нас може побачити печеру Ляско-2. *

Номер слайду 15

Печера “ Ласко”- “Сикстинська капела первісного живопису” *

Номер слайду 16

Колодязь Ця сцена зображена на стіні на дні колодязного ствола. Поруч із лежачою людиною намальовано пораненого бізона з. Зображення людини в цю епоху поодинокі. *

Номер слайду 17

ПЕЧЕРА ПЕШ-МЕРЛЬ. ФРАНЦіЯ * У печері Пеш-Мерль на окремій стіні довжиною 4 метри малюнки нанесені техніці трафарету, яким розпорошувалася рідка фарба.

Номер слайду 18

ПЕЧЕРА ШОВЕ. ФРАНЦіЯ. Верхній палеолит. Сьогодні це – один з ранніх на Землі зразків живопису (близько 32 тис. років). Печеру відкрили 18 грудня 1994 р. три спелеологи Жан-Марі Шове, Ельєт Брюнель Дешамс та Крістіан Хіллейр. *

Номер слайду 19

ПЕЧЕРА НЬО. ФРАНЦіЯ. Верхній палеолит. * Малюнок вугіллям

Номер слайду 20

Особливості живопису палеоліту: Зображення дуже реалістичні, точні деталі; Зображення тварини як «мішені»; у живописі палеоліту майже немає риб, змій, птахів, комах та рослин. Натомість переважають великі тварини. Не часто трапляються і зображення людини; у малюнках не дотримані пропорції між величиною окремих тварин. Мамонти та бізони зображалися тієї ж величини, що і гірські цапи, і леви; Використання широкої палітри фарб - Характерною особливістю первісного образотворчого мистецтва була передача глибини простору. Деякі зображення перспективні! *

Номер слайду 21

*

Номер слайду 22

Палеолітичні “ Венери” Палеолітична «Венера» - це не граціозне створення, що полонить уяву сучасного чоловіка, і не квітуча жіночність луврської Афродіти, але мати, що багато народжувала. * Венера Віллендорфська (Австрія)

Номер слайду 23

Палеолітичні “ Венери” Венера Брассемпуйська, або «Дама з капюшоном» - фрагмент фігури зі слонової кістки епохи верхнього палеоліту, виявлений у селищі Брассемпуй (Brassempouy), Франція, 1892 року. *

Номер слайду 24

Пам`ятники палеоліту в Україні * https://www.youtube.com/watch?v=o9S59B3O4qc Первісна культурв https://www.youtube.com/watch?v=hRgHp-TxULE&ab_channel= Мізинська стоянка

Номер слайду 25

*

Номер слайду 26

Мізинський Браслет з ікла мамонта зі Свастями (Сваргами). Пр. 18000 років до Р.Х. Знайдений під час археологічних розкопок у Мізині, Чернігівська обл. Свастичні орнаменти, виконані червоною вохрою і глибоким різьбленням на кістках мамонта. Науковці вважають, що браслети були виготовлені із прямих пластин ікла мамонта, що були зігнуті у невідомий спосіб. *

Номер слайду 27

Безцінною знахідкою на Мезинській стоянці є дивні вироби з кісток (також з орнаментом), що являють собою музичні інструменти (перша в історії людства флейта!), які застосовувалися для супроводу танців. До так званих звучних інструментів належить також «шумлячий» мізинський набірний браслет, який складається з п’яти окремих незамкнених кілець. Це своєрідні кастаньєти, які поки що є єдиним свідченням про наявність танців у палеолітичній культурі Східної Європи. Тут же було знайдено і згодом розшифровано прадавні графічні записи музики, тобто тогочасні ноти *

Номер слайду 28

Орнамент Орнамент-лат. ornemantum - прикраса) - візерунок, заснований на повторі та чергуванні складових його елементів; призначається для прикраси різних предметів (начиння, знаряддя та зброї, і т. д.), архітектурних споруд (як ззовні, так і в інтер'єрі), творів пластичних мистецтв (головним чином прикладних), у первісних народів також самого людського тіла (розмальовка, татуювання). *

Номер слайду 29

*

Номер слайду 30

*

Номер слайду 31

*У живописі та графіці мезоліту та неолітупереважають схематичні багатофігурні композиції, що відобразили сцени полювання, військові епізоди, культові церемонії. *Зображення, що супроводжували усні розповіді, набувають умовнішого характеру, а правдоподібність відходить на другий план. * Серед них особливо багато контурних малюнків, внутрішня частина яких зафарбована фарбами, інколи ж покрита штрихуванням. Фігури тварин та людини невеликі за розміром. Одна з найцікавіших композицій того часу — лучники, що б'ються. *

Номер слайду 32

* Гори ДРАКЕНСБЕРГ, ПІВДЕННО-АФРИКАНСЬКА РЕСПУБЛІКА Розпис зображує рідкісні сцени рибного лову

Номер слайду 33

У період неоліт з`являються пиерші архітектурні споруди - мегаліти: Дольмен - культовий об'єкт, символічний кам'яний будинок для похованого. Дольмени зазвичай відносять до так званих "мегалітам" - найдавнішим спорудам з великих кам'яних блоків *

Номер слайду 34

У період неоліт з`являються пиерші архітектурні споруди - мегаліти: Менгір-найпростіший мегаліт у вигляді встановленого людиною грубо обробленого дикого каменю, у якого вертикальні розміри помітно перевищують горизонтальні. *

Номер слайду 35

* Радстонський моноліт, найвищий менгір у Великій Британії, вага близько 40 тонн

Номер слайду 36

* Кромлех -стародавня (часів неоліту, бронзової доби і пізніше) споруда, що являє собою кілька поставлених вертикально в землю оброблених або необроблених довгастих каменів (менгірів), що утворюють одну або кілька концентричних Стоунхедж. Великобританія

Номер слайду 37

Неолітична революція? Кераміка неоліту та енеоліту Меа́ндр - рослинний орнамент.Декоративна звивиста лінія, що є неперервною і формує повторюваний мотив. *

Номер слайду 38

Трипільська культура (енеоліт) * https://www.youtube.com/watch?v=xiPWFpMISF0

Номер слайду 39

Трипільська культура (енеоліт) https://www.youtube.com/watch?v=cPVJ3yZGMv4 https://www.youtube.com/watch?v=Pdz-VY-1cUk https://www.youtube.com/watch?v=OPPbYOXaaWU&ab_channel=ZNOUA *

Номер слайду 40

*

Номер слайду 41

*

Номер слайду 42

Пам`ятки трипільської культури *

Номер слайду 43

*

Номер слайду 44

Кам`яна могила (Україна) *

Номер слайду 45

*

Номер слайду 46

Петрогліфи Кам`яної могили *

Номер слайду 47

*

Номер слайду 48

* Неможливо визначити напевно час, коли з’явилася музика, але дослідники та філософи вважають, що це відбулося водночас з появою людини, як такої. Першим музичним інструментом був людський голос: *мати баюкала дитину, воїнів зі здобиччю зустрічали особливими урочистими вигуками, співали-плакали на похованнях померлих. *Музика була складовою гри та часто була засобом лікування хворих. *Музика завжди була тісно пов'язана з релігійними уявленнями, вона була частиною всіх церемоній та обрядів. * Музика була і складовою повсякденного життя з його важкої роботою, радощами та прикрощами. Тобто музика просто була завжди, вона визріла всередині людського життя.

Номер слайду 49

Музичне мистецтво Досить рано з'явилося звуконаслідування: наприклад, співу птахів або крикам звірів. Іноді звуконаслідування могло бути просто необхідним під час полювання або воєнних дій, для конспірації. *

Номер слайду 50

Музичне мистецтво Головне для первісної людини – ритм. Ця елементрана складова музики була найзручнішою, вона не потребувала складних інструментів, та черпала натхнення в прямому сенсі із самої людини. В доісторичний період людина могла задавати ритм плесканням у долоні або тупотом ногами. Трохи згодом на зміну власним кінцівкам прийшли підручні предмети – гілки, каміння, мушлі, тобто усе, що було під рукою. *

Номер слайду 51

Музичне мистецтво Пізніше до протоударних інструментів додалися примітивні духові – кістки, очерет, бамбук стали основою для перших сопілок. *

Номер слайду 52

Музичне мистецтво Завдяки тетиві луку з`явилися пізніше й струнні інструменти Знахідки археологів теж велика тема для досліджень. Кам'яні плити – літофони, свистки, брязкальця та калатала, раковини – вони ж перші труби, музична цибуля (де тятива – струна), флейти з кісток та рогів різних тварин – це все перші інструменти. *

Номер слайду 53

Отже, музика давнини увійшла разом з людством у наступний етап розвитку – і увійшла вже з першими музичними інструментами, піснями та танцями. Жодна з найдавніших великих цивілізацій не обійшлася без своєї музики. Стародавні Єгипет, Індія, Іудея, Китай вже мали у своєму розпорядженні цілком професійну музику та музикантів. У цих цивілізаціях з'явилася перша теорія музики. *

Номер слайду 54

Види писемності * Піктографія- -таке письмо, знаки якого (піктограми) являють собою схематичні малюнки, що наочно зображують предмети та явища дійсності Ідеографія - система письма, у якій замість літер, відповідних звукам, використовуються знаки (символи),що виражають предмети та поняття. Вищим етапом розвитку ідеографії є ​​ієрогліфічне письмо Фонографія- таке письмо, знаки якого означають звукові елементи слова. Розрізняють складове письмо (індійське) та літерне (українське)

Номер слайду 55

Первісний танець https://www.youtube.com/watch?v=UwApnfuQ2QM Музики практично не було «окремо», вона існувала разом зі словами та танцем (або пантомімою). Ритм поєднував музику та танець. А танець – це вже елемент драми, персоніфікації дійових осіб, якогось сюжету. *

Номер слайду 56

Мовні сім'ї I.Індоєвропейська сім'я мов (більше 10 гілок) 1.Індоарійська 2. Іранська 3. Балтійська 4 Слов'янська 5. Німецька 6. Романська 7. Кельтська 8. Грецька 9. Албанська 10. Вірменська II.Семіто - хамітська III.Кавказька IV.Фінно - угорська V.Тюркська VI. Австронезійська VII. Китайсько-тибетська VIII.Папуаська *

Номер слайду 57

Сучасний живопис австралійських аборигенів. *

Номер слайду 58

Дякую за увагу! *

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Більченко Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Мистецтво 8 клас (Масол Л.М.)
Додано
31 березня 2022
Переглядів
10633
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку