Конспект заняття гуртка "Цікава хімія"
Тема заняття. Подорож в країну хімічних елементів.
Практична робота. Визначення елементів у мінеральних водах (робота з етикетками).
Мета: сформувати поняття про мінеральні води та з’ясувати їх лікувальні властивості; пригадати будову молекули води, її фізичні та хімічні властивості; продовжувати розвивати вміння роботи з додатковою літературою, самостійно відшуковувати необхідну інформацію, працювати в малих групах.
Тип заняття: засвоєння нових знань,практична робота.
Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал.
« Вода – найважливіший мінерал
на Землі, без якого немає життя»
О. Ферсман
Хід заняття
І. Організаційний етап.
Важко навіть уявити,
Як без хімії прожити.
Чистить, миє і годує
Живить, травить і лікує.
Посуд, меблі і тканини —
Це хімічні речовини.
І повітря, і вода —
Взагалі природа вся!
Хімію вивчай охоче —
І в халепу ти не вскочиш.
Будеш знать про неї все —
Вона користь принесе.
Всім доброго дня. Ми продовжуємо з вами мандрівку чарівною країною під назвою Менделєєва. В цій країні, як ви вже знаєте, всі жителі підкоряються Великому періодичному закону. Вулиці тут називаються періодами, перевулки – групами, а кожен мешканець має власну квартиру з порядковим номером. В цій країні час від часу відбуваються незвичайні речі…
ІІ. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.
Хімік. Ну все, на сьогодні вистачить. На вулиці вже темно, колеги давно вже вдома, а я як завжди засидівся за своїми апаратами. Пора закінчувати роботу, ось тільки приберу…
( входять двоє: Гідроген і Оксисен)
Хімік. Як ви сюди потрапили?
Гідроген. Ми думали тобі скучно…
Оксиген. Ось і вирішили скласти тобі компанію…
Хімік. А хіба ви не знаєте, що не кожному дозволено заходити в хімічну лабораторію, адже тут небезпечні кислоти, отруйні солі та їдкі луги?
Гідроген. Та нам все можна!
Оксиген. Хіба ти нас не впізнав?
Хімік. А що ми з вами знайомі?
Гідроген. Я- найважливіший хімічний елемент Гідроген. Ще в 1787 році добрий і мудрий Лавуазьє дав мені таке ім’я. А знаєш, що воно означає? Той що народжує воду. Розумієш? Зовсім просто. А що може бути простіше за воду.
Я в сполуках органічних
І у газах вулканічних,
Утворив найлегший газ,
Що горючий водночас.
У небесную блакить
Зонд зі мною полетить.
Як зустрінусь з киснем, враз
Вибух — це гримучий газ.
Потекло щось? Не біда.
Це з'явилася вода.
Я й відновник добрий теж.
Й в космосі мене знайдеш!
Оксиген. Зачекай, а чому це ти вирішив що ти найважливіший? Я хоча і живу поверхом вище в квартирі під номером 8, але знає мене кожен.
Я живу і не тужу,
З ким зустрінуся – дружу.
Ми удвох з моїм сусідом
Називаємось оксидом.
Друзями моїми стали
І метали й неметали
Феєрверк влаштую вмить,
Бо в мені усе горить
Я внизу у тропосфері,
Залечу в іоносферу.
Мною дихать – всяк мастак.
Оксигеном звусь, ось так!
Вода. І чого це ви тут сперечаєтесь. Кожен із вас для мене найважливіший. Без тебе вельмишановний гідроген, тай без тебе поважний оксисен не було б мене – води. На перший погляд, я – найпростіша речовина на Землі. Але в водночас скриваю в собі багато загадок. Мене продовжують досліджувати, знаходять все більше й більше цікавих даних про мене. Спробуйте і ви себе у ролі вчених. А мої друзі вам сподіваюсь допоможуть.
Вчитель. Як ви вже здогадалися мова сьогодні піде про воду. Та не просту а мінеральну. Отож, тема нашого заняття.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Мінеральні води — підземні (іноді поверхневі) води з підвищеним вмістом деяких хімічних елементів і сполук, а також газів, із специфічними фізико-хімічними властивостями (температура, радіоактивність та ін.), що справляють цілющий вплив на організм людини.
Ці води збагачуються солями і газами порід, з якими вони контактують. Хімічний склад і закономірності поширення мінеральних вод зумовлені особливостями геологічної будови, рельєфу, клімату та гідрології певних ділянок.
По закінченні роботи кожна група презентує свій проект.
Рекламна пауза.
Бальнеотерапі́я — розділ водолікування, що вивчає лікувальну й профілактичну дію мінеральних вод
Тому перш ніж обирати воду зверніть увагу на її призначення.
За призначенням мінеральні води поділяють на питні, столові, лікувально- столові, лікувальні.
Кожна вода має свій термін зберігання. Вона не перевищує 6 місяців для пластикових бутилок і 1 рік для скляних. І пам’ятайте , що все добре в міру.
ІV.Рефлексія.
Сподіваємось, що сьогоднішня розмова зацікавила вас и дала змогу продовжити знайомство не тільки з хімічними речовинами, а й з властивостями води.
Для закріплення інформації виконаємо ігрову вправу «Від А до Я».
На аркуші запишіть, що інтересного та цікавого ви дізналися про воду з даного уроку. Ваша фраза повинна починатися з запропонованої літери.
В – відома як речовина, без якої неможливе життя на Землі
О – однозначно, вода ще до кінця не досліджена
Д – дарує здоров’я, зберігає інформацію.
А – агрегатний стан води багатогранний і цікавий.
V. Підсумки заняття.
Давайте використаємо силу води і побажаємо здоров’я, добробуту, любові, радості, успіху!