Урок "Визначення хімічних елементів у мінеральних водах"

Про матеріал

Конспект заняття гуртка "Цікава хімія"

Перегляд файлу

Тема заняття. Подорож в країну хімічних елементів.

 Практична робота. Визначення елементів у мінеральних водах (робота з  етикетками).

 

Мета:  сформувати поняття про мінеральні води та з’ясувати їх лікувальні властивості; пригадати будову молекули води, її фізичні та хімічні властивості; продовжувати розвивати вміння роботи з додатковою літературою, самостійно відшуковувати необхідну інформацію, працювати в малих групах.

Тип заняття:  засвоєння нових знань,практична робота.

Обладнання: мультимедійна презентація,  роздатковий матеріал.

 

« Вода – найважливіший мінерал

на Землі, без якого немає життя»

 

                                               О. Ферсман

 

Хід заняття

 

І. Організаційний етап.

Важко навіть уявити,

Як без хімії прожити.

Чистить, миє і годує

Живить, травить і лікує.

Посуд, меблі і тканини —

Це хімічні речовини.

І повітря, і вода —

Взагалі природа вся!

Хімію вивчай охоче —

І в халепу ти не вскочиш.

Будеш знать про неї все —

Вона користь принесе.

Всім доброго дня. Ми продовжуємо з вами мандрівку чарівною країною під назвою Менделєєва. В цій країні, як ви вже знаєте, всі жителі підкоряються Великому періодичному закону. Вулиці тут називаються періодами, перевулки – групами, а кожен мешканець має власну квартиру з порядковим номером.  В цій країні час від часу відбуваються незвичайні речі…

ІІ. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності.

Хімік. Ну все, на сьогодні вистачить. На вулиці вже темно, колеги давно вже вдома, а я як завжди засидівся за своїми апаратами. Пора закінчувати роботу, ось тільки приберу…

( входять двоє: Гідроген і Оксисен)

Хімік. Як ви сюди потрапили?

Гідроген. Ми думали тобі скучно…

Оксиген. Ось і вирішили скласти тобі компанію…

Хімік. А хіба ви не знаєте, що  не кожному дозволено заходити в хімічну лабораторію, адже тут небезпечні кислоти, отруйні солі та їдкі луги?

Гідроген. Та нам все можна!

Оксиген. Хіба ти нас не впізнав?

Хімік. А що ми з вами знайомі?

Гідроген. Я- найважливіший хімічний елемент Гідроген. Ще в 1787 році добрий і мудрий Лавуазьє дав мені таке ім’я. А знаєш, що воно означає? Той що народжує воду. Розумієш? Зовсім просто. А що може бути простіше за воду.

Я в сполуках органічних

 І у газах вулканічних,

 Утворив найлегший газ,

 Що горючий водночас.

 У небесную блакить

 Зонд зі мною полетить.

 Як зустрінусь з киснем, враз

 Вибух — це гримучий газ.

 Потекло щось? Не біда.

 Це з'явилася вода.

 Я й відновник добрий теж.

 Й в космосі мене знайдеш!

Оксиген. Зачекай, а чому це ти вирішив що ти найважливіший? Я хоча і живу поверхом вище в квартирі під номером 8, але знає мене кожен.

Я живу і не тужу,

З ким зустрінуся – дружу.

Ми удвох з моїм сусідом

Називаємось оксидом.

Друзями моїми стали

І метали й неметали

Феєрверк влаштую вмить,

Бо в мені усе горить

Я внизу у тропосфері,

Залечу в іоносферу.

Мною дихать – всяк мастак.

Оксигеном звусь, ось так!

Вода. І чого це ви тут сперечаєтесь. Кожен із вас для мене найважливіший. Без тебе вельмишановний гідроген,  тай без тебе поважний оксисен не було б мене – води.  На перший погляд, я – найпростіша речовина на Землі. Але в водночас скриваю в собі багато загадок. Мене  продовжують досліджувати, знаходять все більше й більше цікавих даних про мене. Спробуйте і ви себе у ролі вчених. А мої друзі вам сподіваюсь допоможуть.

Вчитель. Як ви вже здогадалися мова сьогодні піде про воду. Та не просту а мінеральну. Отож, тема нашого заняття.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Поняття про мінеральні води
  • Воду ми вживаємо кожного дня, без неї людина не проживе і кілька днів. Серед різноманітних напоїв , які ми вживаємо першочергове місце посідає мінеральна вода.
  • А що таке мінеральна вода?

Мінеральні води — підземні (іноді поверхневі) води з підвищеним вмістом деяких хімічних елементів і сполук, а також газів, із специфічними фізико-хімічними властивостями (температура, радіоактивність та ін.), що справляють цілющий вплив на організм людини.

Ці води збагачуються солями і газами порід, з якими вони контактують. Хімічний склад і закономірності поширення мінеральних вод зумовлені особливостями геологічної будови, рельєфу, клімату та гідрології певних ділянок.

  1. Класифікація мінеральних вод за хімічним складом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Практична робота  Визначення елементів у мінеральних водах (робота з  етикетками).
  • Кожна із груп отримує бутилу з мінеральною водою.
  1. Провести дегустацію даного продукту( визначити смак, запах).
  2. Проаналізувати етикетку і встановити:
  • Походження;
  • Назву;
  • Хімічний склад;
  • Лікувальні властивості.
  1. Використовуючи підручні засоби створити презентацію продукту, який ви досліджували.

По закінченні роботи кожна група презентує свій проект.

Рекламна пауза.

  1. Дослідження вмісту гідрогенкарбонатів , хлору і  сульфат- йонів у мінеральній воді ( демонстраційні досліди).
  2. Бальнеологія (від лат. balneum - купання і терапія) — розділ медицини, що вивчає лікувальні мінеральні води, а саме їхні властивості, класифікацію та критерії оцінки терапевтичного впливу на організм при різних захворюваннях.

   Бальнеотерапі́я — розділ водолікування, що вивчає лікувальну й      профілактичну дію мінеральних вод

Тому перш ніж обирати воду зверніть увагу на її призначення.

За призначенням мінеральні води поділяють на питні, столові,  лікувально- столові, лікувальні.

Кожна вода має свій термін зберігання. Вона не перевищує 6 місяців для пластикових бутилок і 1 рік для скляних. І пам’ятайте , що все добре в міру.

ІV.Рефлексія.

Сподіваємось, що сьогоднішня розмова зацікавила вас и дала змогу продовжити знайомство не тільки з хімічними речовинами, а й з властивостями води.

Для закріплення інформації виконаємо ігрову вправу «Від А до Я».

На аркуші запишіть, що інтересного та цікавого ви дізналися про воду з даного уроку. Ваша фраза повинна починатися з запропонованої літери.

В – відома як речовина, без якої неможливе життя на Землі

О – однозначно, вода ще до кінця не досліджена

Д – дарує здоровя, зберігає інформацію.

А – агрегатний стан води багатогранний і цікавий.

V. Підсумки заняття.

Давайте використаємо силу води і побажаємо здоровя, добробуту, любові, радості, успіху!

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
198
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку