Конспект уроку для 7 класу "Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом"

Про матеріал

Конспект комбінованого уроку для 7 класу "Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом".

Перегляд файлу

Тема уроку: Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

Цілі уроку: 

Навчальні : ознайомити учнів із правилами техніки безпеки під час роботи в хімічному кабінеті; з порядком надання першої медичної допомоги при потраплянні лугів та кислот на шкіру, очі; навчити учнів виконувати найпростіші операції під час проведення хімічних експериментів;

Розвивальні: удосконалювати пізнавальні вміння; розвинути уміння працювати з хімічним посудом, обладнанням, реактивами;

Виховні: виховати охайність, формувати стійкий інтерес до предмета.

Тип уроку: комбінований. 
Методи і методичні прийоми: 

  • словесний (бесіда, розповідь, пояснення); 
  • практичний (виконання  завдань, групова робота, робота з картками, робота з підручником);
  • наочний (демонстрація малюнків);
  • інтерактивний («Мікрофон», «Мозковий штурм»)

Обладнання: 

  •  Лабораторне обладнання та посуд; 
  • ПК  та  телевізор для перегляду мультимедійної презентації та відео фрагменту  ;
  •  схема опорного конспекту,

Базові поняття та терміни:  техніка безпеки, штатив, спиртівка, газовий пальник, пробірка, пробіркотримач, колба, лійка, мірний циліндр, хімічна склянка.

Засоби навчання: лабораторний посуд та обладнання, підручники, мультимедійний проектор, таблиці.

Очікувані результати: учні мають ознайомитись з хімічним обладнанням та посудом; усвідомлювати роль теоретичних знань з техніки безпеки в кабінеті хімії та засвоїти порядок надання першої долікарської допомоги; навчитись проводити найпростіші хімічні операції.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент.

  • Учитель вимовляє «Я вітаю тих, хто…», додаючи фрази: випив кави, не снідав, перший раз в цьому кабінеті, в доброму гуморі, готові працювати тощо. Після кожної фрази учні, які вважають, що це стосується їх підводяться, а інші їм аплодують.

Працювати ми будемо під девізом: « Працюємо наполегливо, мислимо швидко, відповідаємо правильно!»

ІІ. Актуалізація знань
     Фронтальне опитування:

1. До яких наук належить хімія?

До природничих

2. Дати визначення поняттю хімія.

Хімія – наука про речовини та їх перетворення

3. Що вивчає хімія?

Предметом вивчення хімії є хімічні елементи та їхні сполуки, хімічні перетворення і ті закономірності, які цими перетвореннями керують.

4. Яке походження слова хімія?

Його пов’язують з назвою Стародавнього Єгипту – Хем, що означає «чорний» (за кольором ґрунту в долині річки Ніл), а зміст цієї назви «єгипетська наука». Інші дослідники вважають, що хімія старогрецького походження і означає «мистецтво виплавляння металів»

5. Який вчений дав початок хімії як науки?

Роберт Бойль

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

«Мозковий штурм»

Уявіть ситуацію, коли люди різних професій можуть

припустити деякі помилки у своїй діяльності. До чого це може призвести?  Наприклад,

  • Продавець не правильно видав решту при покупці товару…………….
  • Лікар допустив помилку при проведенні операції хворому……………
  • Хімік був неуважний при проведенні експерименту……………………

Саме тому я рекомендую вам приділити велику увагу при вивченні сьогоднішньої теми, оскільки вам також доведеться самостійно працювати в хімічній лабораторії і користуватися безліччю хімічних речовин та лабораторним обладнанням.

Оголошення теми уроку

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.

 

Давайте разом  сформулюємо цілі нашого сьогоднішнього уроку

1. Ознайомитись з основним лабораторним обладнанням та хімічним посудом.

2. Засвоїти правила безпечного поводження в хімічному кабінеті.

3. Навчитись надавати першу долікарську допомогу.

Фронтальна робота з підручником та з картками (додаток 1)

 

Завдання: Кожен учень отримує картку з малюнком хімічного посуду чи назвою, після чого знаходять серед інших картку - пару. Утворена пара учнів характеризує посуд та розповідає для чого він використовується.

1. Ознайомтесь з лабораторним обладнанням та посудом.

2. До кожної картки з малюнком знайдіть пару-назву.

3. Знайдіть в підручнику для чого використовується певне обладнання.

4. Замалюйте в зошиті будову штативу та підпишіть його складові.

 

Вчитель допомагає учням описувати призначення посуду, при цьому демонструючи таблиці.

 

Розповідь вчителя супроводжується переглядом презентації

Хімія – експериментальна наука, тому в процесі її вивчення виконується велика кількість практичних та лабораторних робіт. Багато хімічних дослідів пов’язано з використанням їдких, отруйних та горючих речовин. У зв’язку з цим, потрібно дотримуватися техніки безпеки, щоб запобігти нещасному випадку. Дотримуючись цих правил, ви цим самим збережете життя собі та оточуючим.

 

Правила техніки безпеки

  1. Працювати в кабінеті хімії слід обов’язково в халаті, для того, щоб речовини не пролилися випадково на одяг та не зіпсували його.
  2. Потрібно уважно читати етикетку з речовиною. Відкривши посудину, корок від неї класти треба навпаки.
  3. Реактиви брати лише в тих кількостях, які зазначені в методиці виконання роботи.
  4. Надлишок узятого реактиву ні в якому разі не зливати, не зсипати назад у посудину, де він зберігався. Його зливають у спеціальний посуд.
  5. Наливати розчин треба так, щоб етикетка була спрямована в бік долоні.
  6. При нагріванні розчинів у пробірці потрібно користуватися дерев’яним тримачем, так щоб отвір пробірки був спрямований у бік від вас.
  7. Щоб уникнути нагрівання, пробірку потрібно нагрівати всю, а не лише нижню частину. 
  8. Не заглядайте в пробірку, в якій нагрівається рідина, бо непомітні бризки можуть потрапити в очі.
  9. Ніякі речовини не пробувати на смак.
  10. Нюхати речовини обережно, спрямовуючи руками пару до себе і не вдихати повними грудьми.
  11. Якщо розчин лугу потрапив на руки, негайно змийте його великою кількістю проточної води, до зникнення відчуття милкості та нейтралізуйте розчином оцтової кислоти.
  12. В разі потрапляння не руки концентрованої сульфатної кислоти також змийте великою кількістю води та нейтралізуйте содою.
  13. Не вживайте їжу в кабінеті хімії.
  14. У разі нещасного випадку негайно звернутися до вчителя.

 

                    Фізкультхвилинка (перегляд відео)

Формули нам важко вчити

Треба трохи відпочити…

ІV. Закріплення

                   Хімічний диктант

  1.      Вставте пропущені слова, користуючись довідкою.

а) Для вимірювання об’єму рідини використовується _____ або _____.

б) Випаровування рідини з розчину виконують за допомогою ______ та _______.

в) Для нагрівання в лабораторії використовують ______ або _______.

г) Більшість хімічних дослідів проводять у ______________.

 

Слова для довідки: - пальник; - мірна колба; - спиртівка; - газовий                             пальник; - піпетка; - порцелянова чашка; - пробірка.                             

Індивідуальне опитування

Чотири учні працюють біля дошки із завданнями

Намалювати біля написів необхідні зображення лабораторного обладнання та посуду:

I учень  II учень  III учень  IV учень

1. Хімічний  1. Мірний  1. Лійка  1. Круглодонна

стакан      циліндр         колба

2. Крапельниця 2. Порцелянова 2. Піпетка  2. Пробіркотримач

        чашка 

3. Газовий  3. Спиртовий 3.Мірна колба 3. Колба Вюрца

   пальник       пальник

 

Рефлексія за методом «Мікрофон»

Закінчити речення «Знання, отримані сьогодні, є для мене корисними тому що, …»

Оцінювання учнів

Сьогодні ви продуктивно попрацювали, а натомість отримаєте гарні оцінки.

VІІ. Домашнє завдання.

  • Опрацювати  § 3.
  • Виконати завдання № 11, 12 (усно) після параграфу.
  • Завдання для творчої групи:

Скласти віршований варіант техніки безпеки в кабінеті хімії.

 

VІIІ. Підведення  підсумків уроку

 

Додаток 1

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Пашків Леся Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Петрова Крістіна Діонісівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мохницька Альона Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Пісна Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Розробки уроків
Додано
28 грудня 2017
Переглядів
13694
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку