Презентація до уроку ПЧ О.Гончар "Бригантина"

Про матеріал
Даний матеріал допоможе ознайомити учнів із повістю О. Гончара "Бригантина"; показати його майстерність у розкритті характерів людей, незвичайності і своєрідності внутрішнього світу дитини; розвивати образне та логічне мислення, вміння висловити свою думку; виховувати любов до всього живого і корисного на землі, доброту, щирість, прагнення бути авторитетом.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Одинадцяте січня. Класна робота ПЧ №2. О. Гончар «Бригантина»

Номер слайду 2

ЕПІГРАФ: Найбільша перемога — це та, яку здобуваєш над самим собою…Олесь Гончар.

Номер слайду 3

Цей твір написаний у 1970 — 1972 роках. На початку 70-х років Олесь Гончар відвідав Павлиську школу на Кіровоградщині, де працював В. О. Сухомлинський, і був вражений подвижницькою діяльністю цієї видатної людини. Непокоїла його навіть думка відтворити в «Бригантині», зокрема в образі директора школи Валерія Івановича, окремі моменти особистого життя Сухомлинського, але… Певні причини змусили Гончара згодом розлучитися з такою думкою. У 1973 році в журналі «Вітчизна» з’явився новий твір письменника — «Бригантина». Для багатьох читачів поява в Олеся Гончара книжки, присвяченої підліткові, була несподіванкою. Та для самого письменника цей творчий крок не був випадковим. Його давно цікавили незвичайність і своєрідність внутрішнього світу дитини. Це оповідання «Ілонка», «Дорога за хмари», «Фронтовичка», опис дитинства Данька з роману «Таврія», образи дітей у повісті «Щоб світився вогник», в романах «Тронка» і «Циклон». Але «Бригантина» справді стала першим великим твором Олеся Гончара, де головною дійовою особою є підліток, який був травмований тим, що зростав без батька.

Номер слайду 4

Проблематика творулюдина і суспільстводобро і злолюбов і ненавистьуславлення праці і засудження лінідружба і зрадаєдність із рідним краємбатьки і дітиповедінка людини у незвичайних ситуаціяхосмислення життя у боротьбі

Номер слайду 5

Евристична бесіда— З ким зв’язані всі події повісті «Бригантина»?— Якого віку головний герой? — Яке ім’я його матері й ким вона працює? З Порфиром Кульбакою.13 років. Оксана, передовик виробництва, працює на науково-дослідницькій станції в придніпровському селі Комишанці, вирощує виноград на голих пісках.

Номер слайду 6

Евристична бесіда — Яка проблема виникла в Оксани?— Що змушує матір віддати свого сина в школу для юних правопорушників? Не може справитись із сином, бо виховує його одна, він напівсирота. Непослух, бродяжництво, недисциплінованість.

Номер слайду 7

Характеристика образу головного героя — Порфира Кульбаки. Назвіть антонімічні пари рис характеру Кульбаки, доберіть цитати із тексту.любов — ненависть. Доброта — жорстокість; чесність — здатність до обдурювання;відвертість — потаємність;

Номер слайду 8

Які риси характеру визначають духовну суть Порфира?Справедливість,дружба,сміливість,волелюбність.

Номер слайду 9

Чим найбільше дорожив Порфир Кульбака ще до прибуття в школу?  Як розумів Порфир свободу? Через що хлопчик залишився поза увагою матері?Волею. «Надміру загострений інстинкт свободи». Слухався діда, у честь якого і назвали хлопчика.«Гуляй — скільки хочеш, іди — куди заманеться...»; «усе належить тобі»; «існує для тебе, ти тут повновладний господар». Надмірна жалісливість, росте без батька, велика завантаженість на плантаціях, — обмаль часу для виховання, брак вміння зрозуміти сипа, перейнятися його інтересами і почуттями.

Номер слайду 10

  Колективна робота. Складання характеристики образу головного героя — Порфира Кульбаки{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Позитивне Негативнедоброта, чесність, відвертість, любов, справедливість, дружба, сміливість, волелюбністьжорстокість, здатність до обдурювання, потаємність, ненависть

Номер слайду 11

  «Зайве слово» Праця Дід Дядько Іван Оксана Ганна Остапівна Валерій Іванович Марися Павлівна Порфир Кульбака Берестецький

Номер слайду 12

 На багатьох сторінках повісті О. Гончара праця постає перед нами як могутній засіб виховання, духовного збагачення людини. І чи не найбільшою помилкою Оксани було те, що вона не привчила з ранніх літ Порфира до роботи, виконання домашніх обов'язків, до того трудового ритму, який є одним з найважливіших факторів, що формують характер сільського підлітка. Через працю героя найповніше розкриваються риси його характеру. Праця є водночас і головним критерієм при оцінці духовності того чи іншого персонажа, його внутрішньої гармонійності.

Номер слайду 13

 Домашнє завдання. Приєднатися для виконання тесту на сайті «На Урок».

pptx
Додано
10 січня
Переглядів
1069
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку