Задача на перевірку засвоєння операторів if, elif та else Вводиться рік. Визначити, чи є він високосним або звичайним. Примітка. Високосними є року, які діляться на 4, за винятком століть, які не діляться на 400.
Номер слайду 2
# Вводиться рік, перетвориться до цілого числа year = int (input ())# Якщо залишок від ділення на 4 не дорівнює нулю,# Значить рік не ділиться без остачі на 4 і# Не є високосним, т. Е. Він звичайний.if year% 4! = 0: print ("usual year")# Виключаємо століття, які не діляться на 400elif year% 100 == 0: # є століттям? if year% 400 == 0: # ділиться на 400?# У такому випадку рік високосний print ("intercalary year")else: # Якщо сторіччя, але не ділиться на 400,# То рік звичайний print ("usual year")# У всіх інших випадках рік високоснийelse: print ("intercalary year")
Номер слайду 3
Вигляд програмного коду (Варіант 1)year = int(input())if year % 4 != 0: print("usual year")elif year % 100 == 0: if year % 400 == 0: print("intercalary year") else: print("usual year")else: print("intercalary year")
Номер слайду 4
Короткий запис програмного коду (Варіант 2)year = int(input())if year % 4 != 0 or (year % 100 == 0 and year % 400 != 0): print("usual year")else: print("intercalary year")
Номер слайду 5
Вкладені оператори умовного переходу
Номер слайду 6
конструкції вкладених операторів умовного переходуподано на графічній схемі FALSE TRUE УМОВАоператор1 Оператор 2 УМОВАОператор 3
Номер слайду 7
Приклад 1алгоритм обчислення виразуax, якщо x>0 i a≥0.y = 2ax, якщо x>0 i a<0у=2, якщо x ≤ 0
Програмний код: If x > 0 : #перший оператор if. If a >= 0 : #другий оператор ify=a*xelse: #для другого оператора ify= 2*a*xelse : #для першого оператора ify=2
Номер слайду 10
Реалізація програмного коду в середовищі:a= int(input(“a:”))x= int(input(“x:”))If x>0: if a>0: y=a*x else: y=2*a*xelse: y=2print(“y=“,y)input()
Номер слайду 11
Задача. За рейтингом УЄФА футбольні команди розташовано так: «Реал», «Барселона», «Баварія», «Челсі», «Атлетіко», «Бенфіка», «Шальке-04», «Порту», «Арсенал», «Манчестер. Напишіть програму програму, яка за номером команди визначає країну.
Номер слайду 12
Код визначення рейтинга країни:kom= int(input(“Уведіть номер команди”))If (kom==1 or kom==2 or kom==5): kr=“Іспанія”else: if (kom==3 or kom==7): kr=“Німеччина” else: if (kom==4 or kom==9 or kom==10): kr=“Англія” else: if (kom==6 or kom==8): kr=“Португалія” else: kr=“Рейтинг не відомий”print(“країна-”,kr)Input()
Номер слайду 13
Розв’язування задач1. Дано три сторони трикутника. Розробіть програму, за допомогою якої визначається,чи є цей трикутник прямокутним.2. Накресліть графічну схему алгоритму з вкладеним умовним переходом.
Номер слайду 14
Підсумок уроку. Поясніть сутність вкладеного оператора умовного переходу. Поясніть правило запису блоку операторів у вкладеному операторі умовного переходу. Наведіть приклад алгоритму, що реалізується за допомогою вкладеного оператора умовного переходу.
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Дано три сторони трикутника. Розробіть програму для визначення, чи є цей трикутник рівнобедреним. У Всеукраїнській учнівській олімпіаді з інформатики з однієї школи беруть участь два учні. Щоб потрапити до української команди для участі в міжнародній олімпіаді, потрібно набрати не менше k балів. Перший учень набрав a балів, а другий — b балів. Розробіть програму, за допомогою якої визначаються усі варіанти потрапляння до цієї команди учнів школи.