Урок "Повна та скорочена форми оператора розгалуження" 10 клас інформаційно-технологічного профілю

Про матеріал

Розробка уроку інформатики за новою програмою для інформаційно - технологічного класу. За мову програмування обрала мову Python. Підручник Інформатика (профільний рівень) : підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти /В. Д. Руденко, Н. В. Речич, В. О. Потієнко. — Харків : / Вид-во «Ранок», 2018.

Перегляд файлу

Урок №18 Дата проведення ________


Тема: ПОВНА ТА СКОРОЧЕНА ФОРМА ОПЕРАТОРА РОЗГАЛУЖЕННЯ


Мета уроку:

Формувати предметні компетенції : продовжити формувати навички осмисленого використання умовного оператора при розв’язуванні простих завдань.

Розвивати ключові компетентності:

  • вільне володіння державною мовою (уміння сприймати, розуміти інформацію державною мовою; висловлювати думки);
  • навчання впродовж життя (уміння використовувати раніше набуті знання про мови програмування; розуміння можливостей дистанційного навчання,Smart - освіти для реалізації індивідуальної освітньої траєкторії);
  • здатність спілкуватися іноземними мовами (використання знання англійської мови для кращого запам’ятовування та застосування логічних операторів);
  • математична  (уміння застосовувати математичну логіку в ході розв’язування алгоритмічних задач).

Очікувані результати: учні розрізняють типи умовних операторів, вміє застосовував логічні вирази, розв’язує задачі з використанням алгоритмічної структури розгалуження.

 Основні поняття: оператор розгалуження, одноальтернативне – двоальтернативне - багатоальтернативне розгалуження, повне і неповне розгалуження.

Обладнання та інформаційні ресурси: підручник, комп’ютер з під’єднанням до мережі Інтернет, персональні гаджети з під’єднанням до мережі Інтернет (планшети або телефони).

Тип уроку: розвиток компетентностей.


ХІД УРОКУ.


  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Вітання. Ви звернули увагу, що я сьогодні з камінцем? (тримаю у руці) Є міркування щодо причини появи каміння на уроці? (варіанти відповідей: ви в нас будете кидати за невиконане завдання, каміння (тягар) на душі, важкий матеріал…) Все просто. Я хочу вам нагадати, що ваші знання з будь якого предмету повинні бути такими ж міцними, як ця каменюка. Тоді й майбутнє будувати легше. А яким буде розмір вашого камінця, вирішувати тільки вам. Тож, до роботи!

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Обговорення результатів розв’язку домашньої задачі. Так як вона подібна до класної, труднощів при розв’язання мало б не бути.

 

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

«Чому знову я…» Кожна фраза – відповідь повинна починатися із фрази «Чому знову я…». Наприклад «Чому знову я маю пояснити, що існує повна і неповна форми розгалуження».

  1. Які існують типи розгалужень алгоритмів?
  2. Які існують форми розгалужень алгоритмів?
  3. Яким оператором мови Python реалізується одноальтернативне розгалуження?
  4. Сформулюйте сутність двоальтернативного розгалуження
  5. Запишіть структуру оператора двоальтернативного розгалуження
  6. Наведіть задачу, для розв’язання якої використовується двоальтернативне розгалуження

 

  1. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЙ ДІЯЛЬНОСТІ, ФОРМУЛЮВАННЯ ТЕМИ Й ЗАВДАНЬ УРОКУ.

Сьогодні ми проведемо урок – практикум. Але не бійтеся помилитися. Замислиться над словами самовідданого мандрівника:

 

Ти ніколи не перепливеш океан, якщо боятимешся втратити берег із виду.

Христофор Колумб

  1. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК

Задача1. Іван Петрович у нових штанах сів на щойно пофарбовану табуретку. На його штанах з'явилась квадратна пляма з довжиною сторони a см. Виявилось, що в хімчистку беруть одяг, плями на якому не більші n см2. Визначити, чи вдалось Іванові Петровичу врятувати свої штани?

Коментарі: оскільки пляма, яка утворилася на штанях Івана Петровича, - квадрат, то спершу необхідно  знайти площу плями, а тоді перевірити умову s < n. шляхом використання розгалуження  і вивести повідомлення про результат.

Можливий розв’язок

a=int(input("Сторона плями ="))

s=a*a

n=int(input("Бере хімчистка ="))

if (s < n):

    print ("TAK")

else:

    print ("HI")


Задача2. На одному маленькому квадратному безлюдному острові зі стороною a метрів перебували k Робінзонів. Чи не порушені їх права на житло, якщо на кожного Робінзона повинно припадати n м2 площі острова? Скільком новим Робінзонам ще вистачить місця на острові?

Можливий розв’язок

a=int(input("Сторона острова ="))

s=a*a

k=int(input("Кількість Робінзонів ="))

n=int(input("Норма площі ="))

m=s//k

if (m>=n):

    print ("Місця достатньо")

else:

    print ("Місця не достатньо")

Друга частина питання для самостійного розв’язання учнями. Влаштовуються «ІТ – ні перегони». Пропонуюся такі підказки:

  1. Потрібно визначити скільки місця потрібно для Робінзонів, які вже живуть на острові (вже підраховане m).
  2. Далі потрібно порахувати чи є залишок площі.
  3. Останній крок - визначити, скільки Робінзонів можуть поселитись на цьому залишку, відповідно до норм

Задача3. В кошику лежать A яблук. Їх потрібно поділити між N учнями, кожен з яких отримує однакову кількість цілих яблук. Надрукувати кількість яблук, які отримує кожен учень, а також кількість яблук, які залишились у кошику.

Підказка – інструкція для учнів

ввести кількість яблук

ввести кількість учнів

якщо учнів більше, ніж яблук, то

   написати, що яблук не вистачає

інакше

   визначити кількість яблук на кожного учня

   визначити остачу яблук в кошику

   надрукувати кількість яблук для учня та остачу в кошику


Задача4. Дано натуральне число. Потрібно визначити, чи є рік з даними номером високосним. Якщо рік є високосним, то виведіть YES, інакше виведіть NO. Нагадаємо, що відповідно до григоріанським календарем, рік є високосним, якщо його номер кратний 4, але не кратний 100, а також якщо він кратний 400.


Задача 5. Щоб бути завжди чистою людині необхідно х (від 24 до 50 шматків) шматків мила на рік. Якщо мити лише п’яти, то мила знадобиться у 12 разів менше, а якщо мити лише вуха – ще на один шматочок менше. Складіть програму для обчислення кількості мила, що необхідне для того, щоб 1) митися повністю; 2) мити лише п’яти 3) мити лише  вуха, 4) мити вуха і п’яти.

Коментарі: дану задачу можна розв’язати шляхом присвоювання певній діяльності користувача відповідного номеру (див. умову задачі). В залежності від того, номер якої дії обере користувач і виконати обчислення кількості шматків мила. Хоча даний алгоритм можна виконати шляхом використання багатоальтернативного розгалуження.

 

  1. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ ТА РЕФЛЕКСІЯ

Після напруженої праці пропонується учням хвилина тиші: не забудьте подумки сказати собі, які ви молодці, змогли подолати перші кроки програмування!

Музика для фону релаксації http://ecosounds.net/zvuk-lesa/atmosfera-dnevnogo-lesa/[1]  або http://ecosounds.net/atmosfera-selskoj-mestnosti-zvuki-derevni/atmosfera-letnego-luga/[2]

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  1. Повторити вивчене  на попередньому уроці, підготуватися до тестового опитування
  2. Розв’язати завдання, що не встигли виконати в класі (зокрема №5)

1. static_qr_code_without_logo.jpg 2.static_qr_code_without_logo.jpg

 

docx
Додано
26 вересня 2018
Переглядів
2975
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку