Діти ознайомляться з причинами відкриття глинищ та місць, де знаходиться пісок, на території села; з'ясують, як використовують жителі села гірські породи рідного краю в будівництві; дослідять, який посуд та іграшки з гірських порід збереглися у мешканців нашого населеного пункту і є предметами повсякденного вжитку.
1. Емоційне налаштування класу. Ах, посмішка — не так уже й багато…Подумаєш, всміхнувся, та й усе. А в когось на душі від цього свято,Когось вона до сонечка несе. То ж не скупіться, усміхніться щиро. Нехай вона, як маківка цвіте.І буде більше радості і миру —Усім проблемам рішення просте.2. Перевірка готовності учнів до уроку. Організаційний момент
— Розумники і розумниці це завдання для вас. Визначте тему нашого уроку. Для цього скористуйтеся аркушами паперу, що лежать у мене на столі. Візьміть кожен по аркушу, погляньте на цифру. Вишикуйтесь у порядку зростання цифр.— А тепер переверніть аркуші іншим боком, прочитайте тему уроку. Оголошення теми і мети уроку
Мета: формувати поняття „гірська порода”, „корисні копалини”; ознайомити з найвідомішими гірськими породами, з природними копалинами рідного краю; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати почуття гордості за багатство рідного краю, бажання економно використовувати корисні копалини. Мета
Довідкове бюро. Спосіб створення кладки однаковий серед всіх видів морських черепах: самка шукає відповідне місце на пляжі і починає розгрібати пісок задніми лапами, поки не утворюється кругла виїмка 40—50 сантиметрів в глибину. У цю ямку самка і відкладає яйця, після чого засипає піском і акуратно утрамбовує, роблячи кладку якомога більш непомітною. Весь процес займає близько години, після чого самка повертається в океан і більше не піклується про своє потомство.