Тема. Складання казки Мета: формування вмінь складати казку, будувати імпровізовані роздуми та характеристики героїв; удосконалення навичок складати логічно послідовну розповідь; розвивати спостережливість; виховувати кращі людські якості
Номер слайду 2
Епіграф: Як твориться добро?Добро твориться просто —ні за так. Так, як цвіте й опадає мак,Як хмарка в'ється і сміється пташка,Як трудиться мурашка-горопашка.І. Драч
Номер слайду 3
Уясни, чим відрізняється казка від інших прозових жанрів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що для казки характерне. Що в казці відсутнє1. Фантастична розповідь про оточуючий світ.2. Розповідь містить багато епізодів і має щасливе закінчення.3. Головний герой чи герої обов'язково досягають своєї мети, і добро перемагає зло.4. Традиційні зачин і кінцівка; трикратні повтори; примовки.5. Наявність контрастних дійових осіб — символів добра і зла.1. Оповідь про історичні події та історичних героїв.2. Незакінченість сюжету.3. Поразка героя.4. Широкі описи природи і побуту, детальне змалювання переживань героїв.
Номер слайду 4
Тема казки Це може бути фантастична розповідь про: предмети, речі, які тебе оточують; тваринний чи рослинний світ; світ природи; шкільне життя; події якоїсь відомої казки в нових умовах; твій власний варіант.
Номер слайду 5
Зачин казки. Був (була) собі на світі... За високими горами, за синіми морями... От одного разу... Жили собі, були собі... У тридев'ятому царстві, в тридесятому государстві...• Якось вирішили (зустрілися, хотіли)...
Номер слайду 6
Зміст казки. Зовнішній вигляд героїв. Стосунки між персонажами. Поведінка героїв. Описи природи. Ставлення автора до подій.
Номер слайду 7
Сталі вислови. Трикратні повтори. Казкові вирази-примовки типу: Сказано- зроблено. Швидко слово мовиться, та не швидко діло робиться. Чи довго вони йшли, чи недовго, а прийшли... Аж ось прийшла чутка, що так і так...
Номер слайду 8
Кінцівка Вам казка, а мені бубликів в'язка. Стали жити-поживати, добра наживати. Живуть та постолом добро возять. Поїхали в ліс, вирубали ківш, то ще б казки було більш. Прийшли додому та стали гарно собі жити і Бога хвалити, що їм поміг. І я там був, горілку пив, по вусах текла, а в роті не була.
Номер слайду 9
«Незакінчені речення» На сьогоднішньому уроці ми... Ми дізналися про.. Казка — це... Казка повчає нас , тому що... З казки ми дізнаємося про те, що... Казки як вид усної народної творчості мають велике значення...
Номер слайду 10
Домашнє завдання Удосконалити і дописати казку. Створити до неї малюнки.