Презентація до уроку "Т.Шевченко - видатний
український поет.
Вірш «Мені тринадцятий минало..».
Мотив всеперемагаючого
життєлюбства, доброти, любові.
Зміна емоційного стану незахищеної
дитячої душі у великому і
складному світі."
Тема: Т.Шевченко – видатний український поет. Вірш «Мені тринадцятий минало..». Мотив всеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
Номер слайду 2
Увага! Юні друзі! Працюючи на уроці, ви пізнаєте радість відкриття і пірнете у дивовижний світ творчості великого Кобзаря. Отож, будьте привітними, висловлюйтеся зв`язно, один за всіх – всі за одного.
Номер слайду 3
Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття, І голос твій нам душі окриля. Встає в новій красі, забувши лихоліття, Твоя, Тарасе, звільнена земля! В.Симоненко
Номер слайду 4
Тарас Шевченко народився 9 березня 1814 р. в селі Моринці Звенигородського повіту Київської губернії (нині Черкаська область) у кріпацькій родині. Хата, в якій народився Тарас Шевченко
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Номер слайду 7
У дяка в науці
Номер слайду 8
Енгельгардт
Номер слайду 9
Номер слайду 10
Вручення відпускної Т.Г.Шевченкові 22 квітня 1838 року Тараса Шевченка викуплено з кріпацтва
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Автопортрети
Номер слайду 13
Чернечу гору зеленить трава 10 березня 1861 року в Петербурзі перестало битися серце Кобзаря. Поховали поета на Смоленському кладовищі. Через два місяці домовину з тілом було перевезено в Україну і за заповітом поховано на Чернечій горі над Дніпром поблизу Канева. Цю гору народ назвав Тарасовою.
Номер слайду 14
Із 47 прожитих років Т.Шевченку довелося бути: 24 роки кріпаком 10 років у неволі 3,5 роки під наглядом поліції 9 років вільною людиною
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Та недовго сонце гріло, недовго молилось... Запекло, почервоніло і рай запалило. Мов прокинувся, дивлюся: село почорніло, Боже небо голубеє і те помарніло. Поглянув я на ягнята — Не мої ягнята! Обернувся я на хати — нема в мене хати! Не дав мені Бог нічого!.. І хлинули сльози, Тяжкі сльози!..
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Неначе сонце засіяло, неначе все на світі стало моє... лани, гаї, сади!.. І ми, жартуючи, погнали чужі ягнята до води.
Номер слайду 19
До паю - на обід Приязно - тепло, привітно, добре Рай – благодатне, хороше місце Помарніло – потемніло, захмарилось, поблідло Плоскінь – рослина, з якої робили нитки і ткали полотно
Номер слайду 20
Робота з літературознавчим словничком Мотив – неподільна смислова одиниця,з якої складається сюжет (мотив жертовності, скорбота) або тема ліричного твору Контраст - художній прийом, побудований на різко окресленій протилежності в чомусь: рисах характеру, властивостях предметів чи явищ.
Номер слайду 21
Прозова і віршована мова
Номер слайду 22
Віршована мова мелодійніша за прозову, вона має певний ритм Ме-ніґ три-надґ-ця-тийґ ми-наґ-ло. Я пасґ яг-няґ-та заґ се-ломґ. Чи тоґ так соґ-неч-коґ сі-яґ-ло, чи такґ ме-ніґ чо-гоґ бу-лоґ? Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ Ǿ Ọ
Номер слайду 23
Номер слайду 24
І група – виписати епітети та порівняння ІІ група – метафори та повтори ІІІ група – риторичні окличні речення та риторичні запитання
Номер слайду 25
Сьогодні на уроці мені найкраще вдалося…”. «Я знаю, що Т. Г. Шевченко – це …» «Мій улюблений вірш із «Кобзаря» …» «Найбільше мене схвилювало на уроці …» «На все життя я запам’ятаю …» На уроці для мене найцікавішим було… З уроку я взяла (взяв) для себе? Мої очікування виправдались/ не виправдались, тому що… Чим здивовані чи вражені на уроці? Сформулюйте побажання собі, однокласникам і вчителеві.
Номер слайду 26
Обов’язкове: а) навчитися виразно читати поезію; б) поставити запитання авторові про його життя; в) дібрати запитання за змістом поезії “Мені тринадцятий минало”. За бажанням: а) намалювати ілюстрацію до вірша; б) скласти кросворд (ребус) про життя Т.Шевченка; в) знайти легенди про тополю і підготуватися до переказу.