Урок геометрії. 8 клас Математика- знаряддя для мислення, оскільки все, що є в небі, в душі, на землі можна виразити точним числом. ( Річард Фейман)
Номер слайду 3
Математична розминка 1) Знайдіть додатнє число, квадрат якого дорівнює: 64; 100; 121; 196; 225; 289. 2) Знайдіть суму квадратів чисел: 3 і 4; 8 і 6; 12 і 16; 5 і 12; 10 і 24.
Номер слайду 4
А В С D
Номер слайду 5
A B С D АВ = AD + DB; АВ = 100см; АС2 = AВ * АD; АС2 = 100 * 64; АС = 80см; ВС2 = AВ * ВD; ВС2 = 100 * 36; ВС = 60см. АВ = 100см; АС = 80см; ВС = 60см.
Номер слайду 6
1) Сторона, що лежить проти прямого кута в прямокутному трикутнику, називається… 2) Сторона, що прилягає до прямого кута в прямокутному трикутнику, називається… 3) У прямокутному трикутнику будь-який катет менший від … 4) Сума гострих кутів прямокутного трикутника дорівнює … 5) У прямокутному трикутнику проти кута 30є лежить катет, який дорівнює… 6) Прямокутний трикутник, у якого є гострий кут 45є, є…
Народився Піфагор близько 580 р. до н.е. на острові Самос, що біля Іонійського узбережжя Середземного моря, у багатій купецькій сім’ї. здобув добру освіту, навчався музики, займався гімнастикою, був навіть переможцем на Олімпійських іграх. «Причина популярності теореми Піфагора триєдина – це краса, простота і значущість». сто биків «гекатомба»
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Сума площ квадратів, побудованих на катетах прямокутного трикутника, дорівнює площі квадрата, побудованого на гіпотенузі. a2 + b2 = c2
Номер слайду 13
У прямокутному трикутнику квадрат гіпотенузи дорівнює сумі квадратів катетів. а b c c2 = a2 + b2
Номер слайду 14
На малюнку показано прямокутний трикутник ABC (кут ACB = 90є). Доведемо, що ACІ + BC І = ABІ. Проведемо висоту CD. A B С D
Номер слайду 15
Застосувавши, раніше вивчену теорему про метричні співвідношення у прямокутному трикутнику, отримуємо: ACІ= AD * AB BC І= DB * AB Звідси ACІ + BC І= AD*AB + DB*AB. Далі, ACІ + BC І= AB (AD + DB) = ABІ. Отже, ACІ + BC І = ABІ. A B С D
Номер слайду 16
Виміряти гіпотенузу прямокутного трикутника за відомими катетами, заповнити таблицю Катет (а) Катет (b) Гіпотенуза (с) 1 3см 4 см 2 6 см 8 см 3 5 см 12 см 4 8 см 15 см
Номер слайду 17
А С В 4 3 К N М 6 8 Знайдіть гіпотенузу 5 10 ? ?
Номер слайду 18
D E F 12 5 Y X Z 8 15 Знайдіть гіпотенузу 13 17 ? ?
Номер слайду 19
Катет (а) Катет (b) Гіпотенуза (с) 1 3см 4 см 2 6 см 8 см 3 5 см 12 см 4 8 см 15 см 10 см 13 см 5 см 17 см
Номер слайду 20
Землеміри Стародавнього Єгипту для побудови прямого кута використовували мотузку, поділену вузлами на 12 рівних частин. Кінці мотузки зв’язували. Потім мотузку натягували на землі так, щоб утворився трикутник зі сторонами 3, 4 і 5 поділок.
Номер слайду 21
Тому прямокутний трикутник із сторонами 3, 4 і 5 одиниць називають Єгипетським . 32+42=52
Номер слайду 22
Знайдіть сторону прямокутника 10 6 ? A B C 8 D а2 = с2 – b2
Номер слайду 23
Знайдіть сторону ромба O B A C D ? AC=30см BD=40см 25
Номер слайду 24
Номер слайду 25
Це цікаво! Гляньте, а ось і "Піфагорові штани на всі боки рівні". Такі вірші придумували учні середніх століть при вивченні теореми; малювали шаржі. Ось, наприклад, такі:
Номер слайду 26
У 1955 році в Греції було випущено поштову марку, що ілюструє теорему Піфагора.
Номер слайду 27
Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя. Піфагор