Презентація до уроку української літератури для 11 класу на тему: "Улас Самчук "Марія"

Про матеріал

Презентація до уроку української літератури для 11 класу на тему: "Улас Самчук "Марія"

Відкрийтесь, небеса!

Зійдіть на землю

Всі українські села, присілки та хутори!

Повстаньте всі, кому сказали: вмри!

Засяйте над планетою, невинні душі!

Зійдіть на води й суші,

Збудуйте пам`яті невигасний собор!

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Тема : Роман «Марія» Уласа Самчука – перший в українській літературі твір про насильницьку колективізацію Мета : ознайомити учнів із змістом роману; розвивати навички аналізу твору; виховувати людяність, шанування пам`яті предків

Номер слайду 3

Очікувані результати Учні повинні : зрозуміти назву роману; з`ясувати значення образів-символів, що зустрічаються у творі; уміти аналізувати твір, узагальнювати й робити висновки; уміти характеризувати персонажів та порівнювати їх; висловлювати власне ставлення до проблем, порушених у романі

Номер слайду 4

Епіграф уроку Відкрийтесь, небеса! Зійдіть на землю Всі українські села, присілки та хутори! Повстаньте всі, кому сказали: вмри! Засяйте над планетою, невинні душі! Зійдіть на води й суші, Збудуйте пам`яті невигасний собор!

Номер слайду 5

Історична довідка Чи можливе? Чи таке можливе?! Чи колись повірить чоловік, Що родючі українські ниви Народили трагедійний рак!

Номер слайду 6

Звернення до опорного конспекту Агіоргафічний твір – це хроніка, конкретна історія, конкретного життя з елементами авторської фантазії «Мікрофон» Виходячи з матеріалів довідки та змісту роману, спробуйте розтлумачити назву твору Уласа Самчука «Марія»

Номер слайду 7

Проблемна ситуація Чому такий прекрасний світлий намір більшовиків працювати в колективі обернувся для українського селянства трагедією? Які проблеми порушує автор у творі?

Номер слайду 8

Опорна карта Проблема духовності українців. Проблема деформації українського національного характеру під впливом більшовицької ідеології. Проблема боротьби добра і зла

Номер слайду 9

Гронування добро зло ? ? ? ? ? ? ? ? За допомогою грона спробуйте з`ясувати, Що є найважливішим злом за романом?

Номер слайду 10

Гронування добро зло любов родина праця бездуховність колективізація смерть За допомогою грона спробуйте з`ясувати, Що є найважливішим злом за романом? Віра в бога насилля

Номер слайду 11

Найбільше зло колективізація «Перша колективна осінь. Трактори, молотилки. Порвані і загнані мужики. Очі олов`яні, очі сердиті. Вечірні, ранішні пайки, брехня і ударна праця.» Що дала колективізація українському селянству? Через які образи це відображено?

Номер слайду 12

Схема відповідь колективізація страждання Її наслідки винищення ГОЛОДОМОР Марія Корній Лаврін Надія Максим Це одна родина Через одну сім`ю автор показав трагедію усього народу

Номер слайду 13

Довідка: Куркуль – синонім до слова кулак, тобто міцний, сильний, символізує єдність роду. Хто найбільше з героїв твору постраждав від голодомору?

Номер слайду 14

Образ Марії Марія Підбитий птах Терновий вінець Сльози і горе Сива мати Що вам нагадує ця схема?

Номер слайду 15

Рольова гра Уявіть ситуацію: У вас відняли землю. Прокоментуйте свої власні відчуття. Забрали землю позбавили сенсу життя ?

Номер слайду 16

Рольова гра Уявіть ситуацію: У вас відняли землю. Прокоментуйте свої власні відчуття. Забрали землю позбавили сенсу життя ГОЛОДОМОР

Номер слайду 17

метроном Аналіз даних демографічної статистики 30х років свідчить, що прямі втрати населення України від голоду в 1923 році становили близько 150 тис.чоловік. У 1933 році голодною смертю загинуло від 3 до 3,5 млн.чоловік. Народжуваність у сільській місцевості України в голодні роки знизилась на порядок. Повні демографічні втрати, вказуючи зниження народжуваності, сягали в 1932-1934 роках 5 млн.чоловік. Історична довідка: У пік голодомору українські селяни вимирали в темпах: 17 людей за хвилину 1,000 людей за годину 25,000 людей на день

Номер слайду 18

Театральна ширма Інсценізація сцени прощання Марії і Гната. Останні дні Марії. Словесний проект пам`ятника жертвам голодомору Робота в групах 1 група пам`ятник жертвам колективізації і голодомору 2 група - пам`ятник матері – Марії

Номер слайду 19

План роботи над проектом Місце, де б ви встановили монумент Зовнішній вигляд (матеріал, розмір) Епітафія (надпис на камені)

Номер слайду 20

Схиліте голови і станьте на коліна, І поминальні свічі запаліть. Стоїть в скорботі Мати – Україна, Біля могил своїх дітей стоїть

Номер слайду 21

Узагальнюємо: Визначте ідею твору Творче домашнє завдання Заповніть візитну картку роману. Напишіть лист до автора (головного героя).

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Українська література (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Авраменко О.М., Пахаренко В.І., Мовчан Р.В.)
Додано
20 липня 2018
Переглядів
4054
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку