Презентація до уроку української літератури у 6 класі НУШ "М. ПАВЛЕНКО. "ЯНГОЛИ ДЛЯ ПАВЛУСЯ ТИЧИНИ". ЕМОЦІЙНО-ІДЕЙНИЙ АНАЛІЗ ТВОРУ"

Про матеріал
Презентація містить матеріали для проведення уроку української літератури "М. Павленко "Янголи для Павлуся Тичини". Емоційно-ідейний аналіз твору" в 6 класі НУШ за Модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти, автори: Яценко Т.О., Качак Т.Б., Кизилова В.В., Пахаренко В.І., Дячок С.О., Овдійчук Л.М., Слижук О.А., Макаренко В.М., Тригуб І.А.: різні види організації навчальної діяльності, що спонукають аналізувати літературно-мистецький матеріал по темі, аналізувати твір, висловлювати та доводити власну думку, формувати уважного, свідомого читача.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Марина Павленко “Янголи для Павлуся Тичини” Емоційно-ідейний аналіз твору

Номер слайду 2

ЕМОЦІЙНО-МОТИВАЦІЙНА ХВИЛИНКАВправа «Асоціативний килимок»Дитинство. Щастя. Творчість

Номер слайду 3

Прочитаймо уривок на стор.201-203 до речення «А він — мовби струна, що натягнута між небом і землею, між зорями й комашками». Яке враження справили на вас перші сторінки твору? ЧИТАЄМО І ДОСЛІДЖУЄМО

Номер слайду 4

АНАДІЗУЄМО ПРОЧИТАНЕЯку пору року зображено в розділі “В нічному оркестрі”?“Мало того, що літо в розповні, що на канікули додому приїхав, та ще й цього вечора мама постелила їм з Іванком не в хаті — у садку! Саме достигають яблука, треба стерегти від злодіїв”.

Номер слайду 5

Що відчував Павлусь, вклавшись спати просто неба літньої ночі?“Лежать Павло з Іваном, а вгорі, і внизу, і довкола — мов царство Боже”. “І затишно під цим яблуневим шатром, і духмяно, й п’янко. І зовсім не страшно. Їй-Богу, такої ночі лихо не може ходити світом — лиш добрі янголи!”Чи хотіли б ви відчути подібне?АНАДІЗУЄМО ПРОЧИТАНЕ

Номер слайду 6

Як опис природи передає емоції головного героя?“Манять-поблимують зорі — душі чиїсь. Невдоволено постогнує під кожухами втоптана трава. Довкола сюрчать коники. Десь ген аж під Волошинівкою — далекі голоси дівочі пісню виводять. Попискують у своїх нічних клопотах жителі підземного царства. Покрикують нічні птахи, надривається жаб’ячий хор із озерець урочища Попівка. Пошелестують крізь медово-яблучні сни переморені бджоли в татових вуликах…Наче оркестр якийсь!”АНАДІЗУЄМО ПРОЧИТАНЕ

Номер слайду 7

Пригадаймо!(Перевіримо домашнє завдання)Епітет — художнє означення, що емоційно або образнохарактеризує певне явище. Наприклад, «обважнілі плоди», «сонний настрій», «прегарна ніч»Порівняння — зображення одного явища за допомогоюіншого, чимось на нього схожого. Наприклад, «мов царство Боже»Персоніфікація – вираз, що дає уявлення про який-небудь об'єкт, поняття або явище шляхом надання невластивих їм ознак, перейнятих з живої природи, перш за все — людських рис і якостей. Наприклад, «яблуня покректує стомлено», «лихо не може ходити світом»Метафора — художнє перенесення ознаки одного явища на інше за подібністю між ними. Наприклад, «яблуневий шатер», «яблуня – долоня небесного покровителя»Гіпербола — показ ознак якогось явища у надмірно перебільшеному вигляді, аби привернути до нього увагу читача/читачки. Наприклад, «очіська на пів лиця», «перетинаючись тисячами вражень»

Номер слайду 8

“Манять-поблимують зорі — душі чиїсь. Невдоволено постогнує під кожухами втоптана трава. Довкола сюрчать коники. Десь ген аж під Волошинівкою — далекі голоси дівочі пісню виводять. Попискують у своїх нічних клопотах жителі підземного царства. Покрикують нічні птахи, надривається жаб’ячий хор із озерець урочища Попівка. Пошелестують крізь медово-яблучні сни переморені бджоли в татових вуликах… Наче оркестр якийсь!”Визначте, які художні засоби виділено в тексті?Яку роль вони виконують?ЛІТЕРАТУРОЗНАВЧА МАЙСТЕРНЯ

Номер слайду 9

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Номер слайду 10

“Предки ж татові були козаками. Тичина Гнат навіть служив полковим старшиною в самого Богдана Хмельницького! Хоч Григорій уже прізвище «Тичина» змінив. Перекрутив його «по-панськи»: «Тичинін». Павлусь і сам ще не розуміє гаразд, чим оте «Тичинін» муляє душу. Але — муляє”. Про яку проблему йдеться в наведеній цитаті?Що вам стало відомо з твору про предків Павлуся?Якими талантами вони були наділені?АНАДІЗУЄМО ПРОЧИТАНЕ

Номер слайду 11

Хто є янголами для Павлуся Тичини?Які здібності мав Павлусь в дитинстві?Чому йому пророкували долю святого?Хто з письменників мав вплив на формування особистості Павлуся?Якою була роль родини у становленні моральних принципів головного героя?АНАДІЗУЄМО ПРОЧИТАНЕ

Номер слайду 12

Який він, Павло Тичина?Які якості потрібні людині, щоб бути поетом?Чи достатньо для цього тільки підбирати рими та дотримуватися ритму?Чому Тичину можна назвати справжнім поетом?ПІДСУМУЙМОПРИЙОМ«Я так думаю»

Номер слайду 13

Рефлексія. Чи виникло у вас бажання прочитати твір «Янголи для Павлуся Тичини» повністю? Чому?

Номер слайду 14

Обери смайлик. Я прочитав/ла твір і сьогодні гарно працював/ла. Я знаю зміст повісті, але міг/могла би працювати краще. Я не прочитав/ла твір, але уважно слідкував/ла за ходом уроку і все зрозумів/ла. Самооцінювання:оціни свою роботу на уроці

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Створити проєкт (колаж, малюнок, буклет, лепбук) «Я і мої янголи». Включити такі рубрики: - візитка (фото, малюнок, прізвище, ім’я); - моя сім’я; - моє дозвілля/хобі; - мої таланти/захоплення; - найяскравіший спогад дитинства; - підсумок: яким я бачу своє майбутнєУВАГА! Оцінка за роботу буде залежати від рівня креативності, творчого підходу, естетичного оформлення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Земляніцина Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Плотнікова Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
29 березня
Переглядів
6405
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку