"Календарно-обрядові пісні"

Про матеріал
Мета: в ігровій формі повторити матеріал про календарно-обрядові пісні; розвивати образне і логічне мислення; стимулювати інтерес учнів до вивчення предмету, до читання взагалі; виховувати прагнення до духовного збагачення, розширення кругозору, естетичний смак. Обладнання: різнокольорові стікери, маршрутні листи, картки із завданнями, ножиці та клей для створення колажу, мобільний телефон. Завдання квесту: пройти станції за маршрутним листом і виконати завдання.
Перегляд файлу

Урок-квест

6 клас

Мета: в ігровій формі повторити матеріал про календарно-обрядові пісні; розвивати образне і логічне мислення; стимулювати інтерес учнів до вивчення предмету, до читання взагалі; виховувати прагнення до духовного збагачення, розширення кругозору, естетичний смак.

Обладнання: різнокольорові стікери, маршрутні листи, картки із завданнями, ножиці та клей для створення колажу, мобільний телефон.

Завдання квесту: пройти станції за маршрутним листом і виконати завдання.

Правила:

1. Учні об'єднуються в команди, вибирають капітана та назву команди.

2. Команди отримують маршрутний лист, завдання, яке треба пройти.

3. Учитель контролює хід гри, заповнює маршрутні листи, на дошці записує

зароблені бали команд.

Маршрут:

1. Станція «Відповідність».

2. Станція «Кросфорд».

3. Станція «Тест».

4. Станція «Знайди слова»

5.  Станція «Пазли».

6. Станція «Ребуси».

7. Станція «Художні засоби»

 


 

Станція № 1

Знайдіть відповідність між назвами календарно-обрядових пісень та зображеннями обряду-дійства на малюнку


 


Щедрівки

Веснянки

Купальські

Зажинки

Обжинки

Колядки

 

https://dbimg.eu/i/9fyddgzrse.jpg

https://dbimg.eu/i/qx7detujjg.jpg

https://dbimg.eu/i/wqvejwcgrk.jpg

https://dbimg.eu/i/y0dbmxsmlh.jpg

https://dbimg.eu/i/tjrv3j7pas.jpg

 

https://dbimg.eu/i/uq5ff1ybr.jpg


 

 


 

Станція № 2

 Про яке свято йде мова? Розв'язавши кросворд, ви знайдете відповідь на це питання.

Івана Купала

  1.                   Якщо текст з'єднати з мелодією

І потім виконати це разом,

Те, що ви почуєте, звичайно ж,

Називається легко і просто – (Пісня)

  1.                   Без яких складових неможливо зробити вогнище(Дрова)
  2.                   У ній сережки там і тут, А гілки до свята несуть (Верба)
  3.                   Червоний гість дерево їсть. (Вогонь)
  4.                   За народним повір'ям вважається, що хто в цей день не перестрибне через вогонь, того підстерігатимуть.... (Невдачі)
  5.                   7 липня дівчата ходили до річки і пускали на воду віночки. Який предмет потрібно було помістити у середину віночка? (Свічку)
  6.                   Сонце пече, липа цвіте, день одбуває — коли це буває? ( У липні)
  7.                   Символ свята, яке відзначається 7 липня (Купайло)
  8.                   Квітка, яка за легендою, цвіте лише одну коротку мить найкоротшої у році ночі.(Папороть)
  9.               Ой, на морі ______,

При долині роса,

Стороною дощик іде (Хвиля)

  1.               Кажуть, якщо зірвати квітку папороті, пощастить знайти підземний.... (скарб)

 


 

Секція № 3

 За допомогою QR-Code пройти онлайн тест

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pi1zcv45a24

 

Секція № 4

Знайдіть цикли, календарно-обрядових пісень.

ВЕСНЯНКИ, КУПАЛЬСЬКІ, ЩЕДРІВКИ, КОЛЯДКИ, ЖНИВАРСЬКІ


 

Секція №5

Зібрати пазли

 

 

 


 

Секція №6

Розгадати за допомогою ребусів, календарно-обрядові пісні.

 

«Ой ти, коте, коточок»

«Нова радість стала»

«Ой, весна, красна»

 

«Заплету віночок»

«Засівна»


Секція №7

Знайдіть відповідники художньому засобу прикладом із пісні:

 


Повтори

Порівняння

Метафора

Риторичні оклики

Епітети

Гіпербола

 

«сію, сію…», «щоб…, щоб…»;

пернаті чубаті, капуста головчата, петрушка корінчата, довгим віком

«з Новим роком вас вітаю», «до ста літ»

«часник — як бик», «цибуля — як зозуля», «пшениця — як рукавиця»

«прийдуть гаразди», «…дасть нивка», «міряли гроші мискою, а дітей – колискою».

«Хай дасть нивка по сто кіп, По сто тисяч один сніп»


 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. герасименко антоніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 квітня
Переглядів
309
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку